تأمین عمده احتیاج گندم وارداتی کشور به وسیله حمل و نقل دریایی

به گزارش چاپار بلاگ، تهران (پانا) - معاون امور بندری و مالی سازمان بنادر و دریانوردی مهمترین اقدامات 6 ماهه این سازمان در مورد واردات گندم به کشور را تشریح می نماید و می گوید تجهیزات مورد احتیاج تخلیه این کالا در بنادر تأمین و به صورت یکسره از کشتی به مقاصد مصرف حمل می گردد.

تأمین عمده احتیاج گندم وارداتی کشور به وسیله حمل و نقل دریایی

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، فرهاد منتصر کوهساری با اشاره به اینکه کشور سالانه به 11 میلیون گندم احتیاج دارد، گفت: به رغم خودکفایی در فراوری گندم طی سال های گذشته به اسم مهمترین محصول استراتژیک، متاسفانه در سال های اخیر به علت بارش کم باران و خشکسالی های ایجاد شده، مجبور به واردات این کالا شده ایم.

وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی به عمل آمده در امسال، حدود 6 میلیون تن گندم در داخل کشور فراوری می گردد این بدان معنی است که در امسال احتیاجمند واردات 5 میلیون تن گندم هستیم و این احتیاج عمدتا باید به وسیله حمل و نقل دریایی تأمین گردد.

معاون امور بندری و مالی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تاکیدات هیات دولت و ستاد تنظیم بازار، اسم کرد: با هماهنگی اجرا شده با دستگاه ها و سازمان های مرتبط، تجهیزات لازم در تمامی بنادر شمالی و جنوبی کشور برای تخلیه این کالا آماده و فرآیند خروج گندم بدون تخلیه در انبارهای بندری و به صورت حمل یکسره از کشتی به مقاصد مصرف و بدون توقف انجام می گردد.

هماهنگی در مورد تامین واگن و کامیون مورد احتیاج

کوهساری اضافه نمود: در مورد تأمین کامیون و واگن مورد احتیاج، هماهنگی خوبی با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی به عمل آمده و خوشبختانه از جنبه حمل و نقل کالا از بندر به مقاصد مصرف، با مشکل خاصی روبرو نیستیم.

وی با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست امسال به اندازه یک میلیون و 945 هزار و 421 تن گندم به وسیله 122 شناور در بنادر تخلیه شده است، بیان نمود: با توجه به خریدهای صورت گرفته، پیش بینی می گردد در مهرماه امسال حدود یک میلیون و 800 هزار تن گندم دیگر، در بنادر کشور تخلیه گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 16 مهر 1400 بروزرسانی: 16 مهر 1400 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 19089

به "تأمین عمده احتیاج گندم وارداتی کشور به وسیله حمل و نقل دریایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأمین عمده احتیاج گندم وارداتی کشور به وسیله حمل و نقل دریایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید