بی توجهی به اختصاص اعتبارات ملی به بناهای تاریخی اصفهان

به گزارش چاپار بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه مرمت بنای تالار اشرف اصفهان پیشرفت قابل توجهی دارد، گفت: متأسفانه سال جاری اعتبارات ملی در راستای مرمت و بازسازی بناهای تاریخی، مذهبی استان اصفهان اختصاص نیافته است.

بی توجهی به اختصاص اعتبارات ملی به بناهای تاریخی اصفهان

فریدون اللهیاری در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در اصفهان با اشاره به شرایط آثار تاریخی استان اصفهان و مرمت تعدادی از این آثار گفت: آثار تاریخی استان اصفهان به سبب جذب گردشگر همواره در اولویت اداره کل میراث فرهنگی قرار گرفته است تا از نابودی و فرسودگی آنان پیشگیری گردد.

وی با بیان اینکه در بعضی از بناهای تاریخی، مذهبی اصفهان کارگاه های مرمت و بازسازی به صورت دائمی فعالیت دارند، اضافه نمود: بعضی از بناهای تاریخی، مذهبی اصفهان از جمله تالار اشرف و مسجد امام به سبب اهمیت و قدمت فراوان از کارگاه های مرمت و بازسازی دائمی و همیشگی برخوردار هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در پاسخ به سؤالی پیرامون شرایط مرمت بنای تالار اشرف توضیح داد: تالار اشرف یکی از بناهای تاریخی و ارزشمند اصفهان بوده که بسیاری از دیدارهای رسمی مسئولان استان در این مکان برگزار می گردد و کارگاه های مرمت و بازسازی همیشگی در آن برقرار است.

وی با بیان اینکه مرمت تالار اشرف با فرایند رو به رشدی همراه بوده، گفت: در حال حاضر مرمت و بازسازی این بنا با سرعت پیش می رود و فرایند مرمت آن قابل قبول است.

اللهیاری با بیان اینکه در امسال اعتبارات ملی در راستای بازسازی و مرمت بناهای تاریخی تخصیص نیافته، اعلام کرد: در امسال اعتبارات ملی در راستای مرمت و بازسازی بناهای تاریخی، مذهبی استان اصفهان تخصیص نیافته است.

وی گفت: با توجه به نبود تخصیص اعتبارات در این راستا سعی بر تأمین اعتبارات داریم و بخشی از سرعت کار بستگی به توان کار و ظرفیت های مرمتی پیمانکاران دارد.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 2374

به "بی توجهی به اختصاص اعتبارات ملی به بناهای تاریخی اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی توجهی به اختصاص اعتبارات ملی به بناهای تاریخی اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید