به ازای هر نفر در بوشهر یک جلد کتاب هم نداریم

به گزارش چاپار بلاگ، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر می گوید خرید منابع کافی کتابخانه ها مستلزم تامین هزینه است و اصولا به ازای هر نفر 4 جلد کتاب باید موجود باشد که در استان بوشهر، به ازای هر نفر یک جلد کتاب هم نداریم.

به ازای هر نفر در بوشهر یک جلد کتاب هم نداریم

سید علی هاشمی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران آمار کتابخانه های استان بوشهر را حدود 65 مرکز و تعداد اعضای آن را 36 هزار نفر برشمرد و اضافه کرد: شرایط کتابخانه های استان نسبت به سایر استان ها متوسط است؛ در بعضی شاخص ها شرایط کتابخانه های بوشهر مناسب و در بعضی دیگر مطلوب نیست که برای رسیدن به وضع مطلوب نیازمند عزم جدی مسئولان هستیم.

وی تاکید نمود: برای ایجاد فرهنگ مطالعه ضروری است برابر استانداردهای موجود اخذ تصمیم گردد، یعنی برای روستاهای بالای 1500 نفر که فاقد کتابخانه هستند، نسبت به احداث کتابخانه اقدام گردد و برای روستاهای بین 1000 تا 1500 نفر جمعیت نیز کتابخانه سیار تعریف گردد، همچنین در شهرهای فاقد کتابخانه، کتابخانه ایجاد نمایند و برای تعمیر و ترمیم کتابخانه های موجود تامین اعتبار صورت گیرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر از افتتاح و شروع به کار یک کتابخانه استاندارد در بوشهر اطلاع داد و گفت: کتابخانه خلیج فارس دارای دو سالن مجزای خواهران و برادران و ظرفیت هر سالن 60 نفر است، همچنین دارای یک سالن مخزن با ظرفیت 50 هزار جلد کتاب، نمازخانه خواهران و برادران، سالن اجتماعات، سالن جلسات، بخش مرجع، بخش کودک، سیستم خنک نماینده و گرمایشی، کلاس درس و سالن کافی نت است.

هاشمی توضیح داد: این کتابخانه در ده رده موضوعی کتاب داشته که شامل کلیات، فلسفه، علوم اجتماعی، علوم عملی، زبان، تاریخ و جغرافیا، بوشهرشناسی، دفاع مقدس، کودک و نوجوان است.

وی در زمینه نحوه تجهیز کتاب های این کتابخانه روش های مختلفی را برشمرد: بخشی از کتاب ها از نهاد کتابخانه های عمومی تهیه شده و بعد از این نیز، منابع به صورت ماهیانه توسط نهاد کتابخانه های عمومی خریداری و به آدرس کتابخانه ارسال می گردد، بخش دیگر نیز به وسیله سهم وصولی نیم درصد شهرداری ها ارسال می گردد، و بخشی هم به وسیله خیرین ارسال شده و خواهد شد، قسمتی نیز از کتاب های موجود انباری و مازاد بر بر کتابخانه های استان است.

به گزارش خبرنگاران، پیش از ظهر امروز با حضور سورنا ستاری کتابخانه عمومی بوشهر واقع در منطقه دواس شهر بوشهر به بهره برداری رسید.

کتابخانه خلیج فارس دارای دو سالن مجزای خواهران و برادران و ظرفیت هر سالن 60 نفر است، همچنین یک سالن مخزن با ظرفیت 50 هزار جلد کتاب، نمازخانه خواهران و برادران، سالن اجتماعات، سالن جلسات، بخش مرجع، بخش کودک، سیستم خنک نماینده و گرمایشی، کلاس درس و سالن کافی نت از دیگر امکانات این مرکز است.

کتاب های این کتابخانه ده رده موضوعی شامل کلیات، فلسفه، علوم اجتماعی، علوم عملی، زبان، تاریخ و جغرافیا، بوشهرشناسی، دفاع مقدس، کودک و نوجوان دارد.

به گزارش خبرنگاران، ساخت کتابخانه خلیج فارس در سال 90 شروع شده و اعتبار آن نیز از محل تملک دارایی تامین شده است. این مرکز در دو طبقه با مساحت زیربنای 2 متر مربع کلنگ زنی شده، و هزینه آن بالغ بر 6 میلیارد و 400 میلیون تومان تخمین زده می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 262

به "به ازای هر نفر در بوشهر یک جلد کتاب هم نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به ازای هر نفر در بوشهر یک جلد کتاب هم نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید