بلیت پرواز اهواز به تهران گرانتر از تهران به استانبول ، اهواز &ndash تهران ؛ یک میلیون و 300 هزار تومان ، پای عراقی ها در میان است

به گزارش چاپار بلاگ، افزایش عجیب قیمت پرواز اهواز به تهران با اعتراض بسیاری از مسافران کشورمان همراه شده است. رئیس انجمن دفاتر مسافرت هوایی و جهانگردی خوزستان این افزایش عجیب قیمت ها را با عراقی ها مرتبط می داند.

بلیت پرواز اهواز به تهران گرانتر از تهران به استانبول ، اهواز &ndash تهران ؛ یک میلیون و 300 هزار تومان ، پای عراقی ها در میان است

خبرنگاران: افزایش عجیب قیمت بلیت هواپیما در اکثر راستاهای پروازی کشور سبب اعتراضات گسترده مردم کشورمان شده است. مردم یزد در یکی دو هفته گذشته بارها به افزایش قیمت اعتراض کردند اما مسئولان تعداد کم پروازها و عدم استقبال کافی را دلیل این افزایش قیمت عنوان کردند. بعضی دیگر از مدیران شرکت های هواپیمایی نیز تخصیص بسیاری از پروازها به حجاج را دلیل این افزایش قیمت ها می داند. افزایش قیمتی که حالا اعتراضات مردم خوزستان را نیز موجب شده است.

مردم خوزستان برای سفر به تهران با هواپیما باید هزینه ای بیش از پرواز به یک کشور خارجی را پرداخت نمایند و همین امر امکان سفرهای هوایی مردم این خطه کشورمان را به حداقل رسانده است. بلیت هواپیمای یک میلیون و 300 هزار تومانی و بلیت قطار 350 هزار تومانی اجازه خروج از گرمای 50 درجه اهواز برای یک سفر داخلی را هم نمی دهد.

عبدالامیر خوانساری رئیس انجمن دفاتر مسافرت هوایی و جهانگردی خوزستان در واکنش به عرضه بلیت 13 میلیون ریالی ویژه بعضی از پروازهای اهواز - تهران گفت: عامل اصلی این وضعیت نبود نظارت بر قیمت هایی است که بیشتر در فصل تابستان و همزمان با مسافرت شهروندان عراقی به خوزستان و ایران صورت می گیرد. این در حالی است که شرایط در کشور عراق به این شکل نیست و آنها از نرخ مصوب برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشور باید در زمینه نحوه قیمت گذاری بلیت هواپیما در کشور تجدیدنظر کند گفت: همزمان با ورود شهروندان عراقی به ایران در فصل تابستان به وسیله مرز شلمچه و چذابه برای انجام مسافرت به دیگر نقاط ایران به ویژه تهران و مشهد شاهد این وضعیت هستیم.

خوانساری ادامه داد: در این ایام تقاضا برای بلیت به شدت افزایش می یابد و به همین دلیل بعضی از شرکت های هواپیمایی به استناد این دستورالعمل سازمان هواپیمایی کشور مبنی بر اینکه قیمت بلیت را سقف و کف بازار مشخص می نماید، به افزایش نرخ بلیت دست می زنند.

رئیس انجمن دفاتر مسافرت هوایی و جهانگردی خوزستان با بیان اینکه بارها در این خصوص مراتب اعتراض و گلایه مردم را به سازمان هواپیمایی کشوری منعکس نموده ایم به ایرنا گفت: مردم از این وضعیت به شدت ناراحت هستند و احتیاج است تصمیم گیری جدی در این زمینه صورت بگیرد.

خوانساری با بیان اینکه این شرایط برای مردم کشورمان که قصد مسافرت دارند ظالمانه است گفت: شاید مسافران عراقی حاضر باشد برای بلیت هواپیما حتی 100 دلار هم پرداخت نمایند اما این شرکت های هواپیمایی هستند که باید برای مردم ارزش قایل باشند.

رییس انجمن دفاتر مسافرت هوایی و جهانگردی خوزستان با طرح این سوال که چرا اینگونه شرکت ها وقتی سوخت یارانه ای دریافت می نمایند به خود اجازه می دهند چنین بلایی سر مردم آورند، گفت: قیمت بلیت هواپیما به معضلی برای مردم تبدیل شده و این روند نباید بیش از این ادامه داشته باشد. البته سازمان هواپیمایی کشوری عامل به وجود آمدن این شرایط در نرخ پروازها است.

وی همچنین به گرانی بلیت قطار نیز اشاره نمود و گفت: بلیت قطار اهواز - تهران به سه میلیون و 500 هزار ریال رسیده و مردمی که در گرمای 50 درجه زندگی می نمایند را با مشکلاتی همراه نموده است. اقدام عجیب دیگری که شرکت راه آهن کشور انجام داده حذف قطارهای 6 تخته در راستا ریلی خوزستان به دیگر نقاط است.

به گفته وی جایگزینی قطارهای VIP در راستا خوزستان می توانست همزمان با تردد قطارهای 6 تخته باشد تا شهروندان بتوانند از گزینه های بیشتری برای انتخاب قیمت بلیت برخوردار باشند.

منبع: چمدان
انتشار: 7 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 182

به "بلیت پرواز اهواز به تهران گرانتر از تهران به استانبول ، اهواز &ndash تهران ؛ یک میلیون و 300 هزار تومان ، پای عراقی ها در میان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلیت پرواز اهواز به تهران گرانتر از تهران به استانبول ، اهواز &ndash تهران ؛ یک میلیون و 300 هزار تومان ، پای عراقی ها در میان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید