بلوتوث قاتل خاموش تجارت گوشی های هوشمند هواوی می گردد؟

به گزارش چاپار بلاگ، در حالی که این روزها صحبت های زیادی پیرامون لغو همکاری گوگل با برندهایی مثل گوگل، کوالکام، ای آر ام، اتحاد وای فای، انجمن اس دی، و...وجود دارد. بسیاری از افراد یکی از مهم ترین شرکت های فناوری دنیا را از قلم انداخته اند؛ بلوتوث اس آی جی.

بلوتوث قاتل خاموش تجارت گوشی های هوشمند هواوی می گردد؟

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، پیش از ورود به ماجرای بلوتوث و هواوی شاید لازم باشد بدانید بلوتوث اس آی جی چیست. بلوتوث اس آی جی یک شرکت غیر انتفاعی است که مقر آن در واشنگتن است و تمام سرویس ها، به روزرسانی ها و استانداردهای خود را با منابع بسته انجام می دهد یعنی برعکس اندروید که منابع باز دارد و می تواند از الگوریتم آن الگوبرداری کرد، منابع بلوتوث اس آی جی کدگذاری شده اند و هیچکس نمی تواند محصولی را با بلوتوث بدون دسترسی به استانداردهای اس آی جی بسازد.

ساده ترین توصیف برای این توضیحات در این عبارت خلاصه می گردد؛ تقریبا هیچکس نمی تواند بدون اجازه از این تکنولوژی برای اجرای برنامه های خود استفاده کند. مشکل هواوی با این شرکت آمریکایی نیز از همین جا آغاز می گردد. دقت کنید که شرکت بلوتوث اس آی جی در زمینه عرضه استانداردها و به روزرسانی های بلوتوث فعالیتی مستمر دارد و این استانداردها وضعیت کیفی گوشی را ارتقاء می دهد. بنابراین قابل حدس است که هواوی با محرومیت از این استانداردها تا چه حد از رقبا عقب خواهد افتاد.

ممکن است یک گوشی هوشمند بدون بلوتوث بدترین چیز در جهان نباشد، اما این ممکن است آخرین قله برای کسب و کار گوشی های هوشمند و در معرض خطر هواوی باشد. یک گوشی هوشمند بدون بلوتوث نمی تواند به هدست های بی سیم و بلندگو وصل گردد یا نمی تواند با سیستم های سرگرمی در خودرو جفت گردد، حتی نمی تواند با لوازم جانبی بی شماری مثل دستگاه های خانگی هوشمند، دستگاه های تناسب اندام یا ساعت های هوشمند جفت گردد. باورکردنی نیست اما شاید هواوی حتی نتواند با ساعت هایی که خودش فراوری نموده همگام گردد. در نتیجه این یک محصول بدون مشتری خواهد بود.

هواوی می تواند کوشش کند مهندسی مشخصات بلوتوث را معکوس کند یا از فناوری های بدون مجوز در چین استفاده کند که در آن از مصونیت نسبی از حملات قانونی بلوتوث اس آی جی برخوردار است، اما تقریبا در هر کشوری مقرراتی جدی برای سوء استفاده از فناوری وجود دارد و در بخش صادرات، هواوی به شکست می رسد.

منبع: انتخاب
انتشار: 4 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 57

به "بلوتوث قاتل خاموش تجارت گوشی های هوشمند هواوی می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلوتوث قاتل خاموش تجارت گوشی های هوشمند هواوی می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید