برای قطع وابستگی به درآمد نفتی باید از فرار مالیاتی جلوگیری کنیم

به گزارش چاپار بلاگ، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: معتقدم تا زمانی که از فرارهای اقتصادیاتی جلوگیری نکنیم، بانک اطلاعاتی جامعی ایجاد نشود و از اقتصاد زیرزمینی جلوگیری نشود، نمی توانیم امیدی به قطع وابستگی به درآمدهای نفتی داشته باشیم.

برای قطع وابستگی به درآمد نفتی باید از فرار مالیاتی جلوگیری کنیم

کاظم دلخوش، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرنگاران، با اشاره به ارجاع لایحه اقتصادیات بر ارزش اضافه نموده به کمیسیون اقتصادی گفت: مواد مهمی از این لایحه مورد اشکال صحن واقع شد که تصمیم گرفته شد، برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع داده شود.

وی با اشاره به بندهایی از این لایحه اضافه نمود: در بخش معافیت های اقتصادیاتی، تخصیص سهمیه برای نخبگان و ... باید اصلاحاتی صورت گیرد که در صورت انجام، این لایحه به صحن علنی آمده که در آینده باید منتظر نتیجه باشیم.

دلخوش در خصوص شفافیت اقتصادیاتی گفت: به جز بخشی از بندهای این لایحه از جمله معافیت های اقتصادیاتی که بر روی آن بحث داریم به نظر می رسد بر بسیاری از بخش ها همچون بحث پیمانکاران، مشاوران و صندوق های فروش شفافیت معین و وضعیت روشن شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی در خاتمه خاطرنشان کرد: معتقدم تا زمانی که از فرارهای اقتصادیاتی جلوگیری نکنیم، بانک اطلاعاتی جامعی ایجاد نشود و از اقتصاد زیرزمینی جلوگیری نشود، نمی توانیم امیدی به حل فرار اقتصادیاتی داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 817

به "برای قطع وابستگی به درآمد نفتی باید از فرار مالیاتی جلوگیری کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای قطع وابستگی به درآمد نفتی باید از فرار مالیاتی جلوگیری کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید