برای شکایت از قیمت نان با کجا تماس بگیریم؟

به گزارش چاپار بلاگ، به گزارش خبرنگاران، برای شکایت از قیمت نان با کجا تماس بگیریم؟

برای شکایت از قیمت نان با کجا تماس بگیریم؟

محمدعلی اسفنانی در مصاحبه با ایرنا گفت: با توجه به تصمیم دولت برای تغییر قیمت در نرخ آرد و نان، طبیعی است که شاهد تفاوت قیمت در نرخ نان و محصولات دیگر باشیم.

مبنای سازمان تعزیرات حکومتی قیمتی است که از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام می شود البته در مورد نان سنتی اعلام شده است که تغییر قیمت نخواهیم داشت و ملاک، قیمت های قبلی است.

معاون سازمان تعزیرات حکومتی گفت: تخلفاتی که در این حوزه وجود دارد، گرانفروشی، کم فروشی، فروش اجباری کالا همراه با کالای درخواستی مشتری و عدم عرضه و توزیع است که در هر مورد برخورد جدی می شود.

وی درباره تخلفات شرکت های ماکارونی اضافه کرد: اخیرا برای یکی از واحدهای تولید ماکارونی که پیش از این هم تخلف گرانفروشی داشت، 380 میلیارد تومان حکم بدوی صادر شده است.

همچنین روز پنجشنبه 15 اردیبهشت دو شرکت تولید ماکارونی مقادیر قابل توجهی از محصولات خود را دپو کرده بودند که ظن به احتکار مطرح شد و بلافاصله همکاران ما و ماموران پلیس امنیت اقتصادی محل را پلمب کردند و در فاصله کمتر از 12 ساعت، روز جمعه همه این محصولات بارگیری و روانه بازار شد.

اسفنانی در پاسخ به این سوال که آیا پرونده ای برای احتکار 670 تن ماکارونی در تعزیرات تشکیل شده است گفت: علی رغم اینکه کالا توزیع شده، موضوع در جریان بررسی است.

شماره تماس سازمان تعزیرات حکومتی

معاون سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به اصلاح آیین نامه تعزیرات اضافه کرد: در این آیین نامه که از سوی هیات دولت مصوب شده است، تخلفات تا مبلغ 10 میلیون تومان قابلیت تجدیدنظر ندارد و رأی صادره در مرحله اول، قطعی است.

همچنین رسیدگی به این نوع پرونده ها تابع تشریفات و احضار فرد متخلف نیست و به محض احراز تخلف حکم صادر می شود.

معاون سازمان تعزیرات حکومتی اضافه کرد: هموطنان می توانند گزارش تخلفات را در قالب شاکی خصوصی یا گزارش مردمی از طریق سامانه 135 سازمان تعزیرات حکومتی و 124 وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کنند.

اسفنانی بیان کرد: در اعلام گزارش های مردمی نیاز به ثبت مشخصات فردی که تخلف را بیان کرده است وجود ندارد و افرادی که به عنوان شاکی خصوصی شکایت را ثبت می کنند، می توانند از طریق بارگذای تصویر پروانه کسب واحد صنفی متخلف در سامانه شکایت خود را ثبت کنند.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 10 تیر 1401 بروزرسانی: 10 تیر 1401 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 26515

به "برای شکایت از قیمت نان با کجا تماس بگیریم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "برای شکایت از قیمت نان با کجا تماس بگیریم؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای شکایت از قیمت نان با کجا تماس بگیریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید