با تشکلِ ثناگو موافق نیستیم

به گزارش چاپار بلاگ، خبرنگاران/اصفهان مدیرکل دفتر امور مجامع و تشکل های مردم نهاد وزارت میراث فرهنگی، ضمن ابراز امیدواری برای فرارسیدن روزی که در آن مسئولان به جای سخنرانی در تشکل ها، جوابگوی سؤالات باشند، گفت: ما با تشکل ثناگو موافق نیستیم چون معتقدیم تشکل باید منتقد باشد تا بتواند به پیشرفت کشور کمک کند و تا زمانی که تشکل ها نتوانند بدون لکنت حرفشان را بزنند، تخلف ها ادامه پیدا خواهد کرد.

با تشکلِ ثناگو موافق نیستیم

جلال تاجیک، در پنجمین گردهمایی سراسری هموندان شورای هماهنگی سازمان های غیردولتی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور که صبح امروز (پنجشنبه سوم بهمن ماه) در سالن همایش های کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار گشت، گفت: شرایط آب و هوایی و گرانی حمل ونقل این روزها رفت وآمد را سخت کرده و این موارد در حوزه گردشگری نیز اثر گذاشته که نوروز اثرات آن را در شهرهای خاصی مثل اصفهان، شیراز و ... بیشتر خواهیم دید. امیدوارم دولت تمهیدی را اتخاذ کند تا مردم در نوروز سهمیه سفر داشته باشند چراکه خانواده های زیادی از طریق گردشگری امرارمعاش می کنند.

وی از برگزاری دورۀ توانمندسازی جوان محلی در اصفهان خبر داد و گفت: این دوره از یکی دو هفته آینده در اصفهان به عنوان پایلوت گردشگری و سپس در گلستان به عنوان پایلوت صنایع دستی و در خوزستان به عنوان پایلوت میراث فرهنگی برگزار می شود و اگر تخصیص ها ادامه پیدا کند، شاهد برگزاری آن در سایر استان ها نیز خواهیم بود.

مدیرکل دفتر امور مجامع و تشکل های مردم نهاد وزارت میراث فرهنگی با ابراز خرسندی از همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهرها با میراث فرهنگی اظهار کرد: شهرداری ها ناگزیر طی سال های آینده به عنوان اصلی ترین متولی حوزه های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و انتظامی در شهرها خواهند شد چنان که در کشورهای پیشرفته شاهد چنین اتفاقی هستیم.

وی اضافه نمود: بر همین اساس از طرح مهر و میراث صحبت به میان آمده و طی توافقی که با مدیران کل وزارت کشور داشتیم این طرح تا هفته آینده در کل کشور اجرا می شود البته اصفهان به دلیل اینکه بالای یک میلیون جمعیت دارد مشمول این طرح نخواهد بود.

تاجیک شرح داد: در دنیا دو مسئله انسان ها را به انجام کارها وادار یا از انجام آن جلوگیری می کند که یکی دین است و دیگری قانون؛ هر یک از این دو منادیانی دارد که آن را ترویج و تبلیغ می کنند و باور دارم که تشکل ها باید مروج قانون باشند.

مدیرکل دفتر امور مجامع و تشکل های مردم نهاد وزارت میراث فرهنگی ادامه داد: تشکل ها می توانند با شفاف سازی افراد را نسبت اتفاقاتی که رخ می دهد آگاه کنند و متأسفانه هنوز تا روزی که این تشکل ها بتوانند آزادانه حرکت کنند زمان قابل توجهی باقی مانده است.

تاجیک گفت: اگر فضای مجازی نبود شاید بیان یکسری از نکات از تریبون عمومی جرم محسوب می شد و باوجوداین فضا هنوز هم ما مجبوریم با لکنت زبان برخی حرف ها را بزنیم. تشکل ها می توانند هادیان خوب فضای مجازی باشند و تا زمانی که نتوانند حرفشان را بدون لکنت بزنند تخلف ها ادامه پیدا خواهد کرد.

وی ابزار امیدواری کرد که تشکل ها روزبه روز بیشتر در حوزه شفاف سازی مسائل پیروز تر باشند و همچنین روزی برسد که مسئولان وقتی در جمع تشکل ها حاضر می شوند به جای سخنرانی جوابگوی سؤالات باشند.

مدیرکل دفتر امور مجامع و تشکل های مردم نهاد وزارت میراث فرهنگی تأکید کرد: ما با تشکل ثناگو موافق نیستیم و معتقدیم تشکل باید منتقد باشد تا بتواند به پیشرفت کشور کمک کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 2010

به "با تشکلِ ثناگو موافق نیستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تشکلِ ثناگو موافق نیستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید