بازدید وزیر نیرو از تصفیه خانه آب غدیر کرمانشاه، آبگیری سد آناهیتای کنگاور تا انتها سال

به گزارش چاپار بلاگ، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در جریان سفر خود به استان کرمانشاه صبح پنجشنبه از تصفیه خانه آب غدیر کلانشهر کرمانشاه بازدید کرد.

بازدید وزیر نیرو از تصفیه خانه آب غدیر کرمانشاه، آبگیری سد آناهیتای کنگاور تا انتها سال

محرابیان این تصفیه خانه که بخش قابل توجهی از آب شرب کرمانشاه را تامین می نماید، با برنامه ریزی و پیگیری مدیریت ارشد استان خردادماه امسال وارد مرحله عملیاتی شد و با وجود کاهش شدید بارش ها و خشک شدن بخش قابل توجهی از منابع آب شرب کرمانشاه، اجازه نداد قطعی های گسترده آب تابستان گذشته تکرار گردد و یک بحران آبی نو در استان رقم بخورد.

البته استاندار کرمانشاه در خرداد حاضر به برگزاری آیین بهره برداری فاز اضطراری تصفیه خانه غدیر نشد و تاکید نمود که این کار را پس از آنالیز طرح در عمل و رضایت مردمی از آن انجام خواهد داد. به همین علت پس از آزمون موفقیت آمیز تصفیه خانه غدیر در اوج گرمای تابستان، مراسم بهره برداری از فاز اضطراری آن در هفته دولت برگزار گردید.

وزیر نیرو قرار است امروز از چند طرح آبرسانی در کنگاور و مرز خسروی بازدید کند.

سد آناهیتا کنگاور تا سرانجام سال آبگیری می گردد

وزیر نیرو از آبگیری سد آناهیتا(کبوتر لانه) کنگاور تا سرانجام امسال اطلاع داد.

علی اکبر محرابیان در حاشیه بازدید از سد کبوترلانه کنگاور که امروز (24 شهریور) انجام شد، در جمع خبرنگاران یکی از مهمترین مصوبات سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه را تسریع در راه اندازی سدهای استان خصوصا سد کبوتر لانه اعلام نمود و اضافه نمود: طی بازدیدی که از این سد داشتیم روند اجرای آن نسبت به گذشته پیشرفت قابل قبول تری داشته است.

وی با اشاره به روند کند اجرای سد کبوترلانه در سنوات گذشته، اظهار کرد: امیدواریم با تکمیل اجزای این طرح، تا سرانجام سال شاهد آبگیری سد باشیم.

به گفته وزیر نیرو، برای تامین نقدینگی مورد احتیاج این سد تصمیمات خوبی اخذ شده و پیگیری های لازم برای تزریق به موقع اعتبارات انجام خواهد شد.

محرابیان اظهار داشت: این سد احتیاجهای منطقه در زمینه شرب، صنعت و کشاورزی را تامین خواهد نمود.

وی به موضوع تملک اراضی مورد احتیاج برای احداث این سد که باعث اعتراض جمعی از مردم شده بود هم اشاره نمود و گفت: پیگیری حقوقی این موضوع بر اساس قوانین و مقررات انجام خواهد شد.

محمودرضا شهلایی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه نیز پیشرفت فیزیکی سد کبوتر لانه را حدود 73 درصد اعلام نمود و یادآور شد: برای تکمیل این سد حدود 450 میلیارد تومان اعتبار احتیاج است.

وی اظهار داشت: حجم مخزن سد کبوتر لانه 24.6 میلیون مترمکعب و حجم تنظیم آب آن 32 میلیون مترمکعب است.

در حاشیه این بازدید بعضی از مالکین که اراضی آنها برای احداث سد تملک شده بود اعتراضاتی داشتند و بعضی کارگران این پروژه در دست احداث، از عدم پرداخت حقوق چند ماهه خود گلایه کردند.

خبرنگاران کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 شهریور 1401 بروزرسانی: 27 شهریور 1401 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 29218

به "بازدید وزیر نیرو از تصفیه خانه آب غدیر کرمانشاه، آبگیری سد آناهیتای کنگاور تا انتها سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید وزیر نیرو از تصفیه خانه آب غدیر کرمانشاه، آبگیری سد آناهیتای کنگاور تا انتها سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید