راه اندازی مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان، تشکیل دفتر پیگیری های ویژه برای اولویت های اساسی

به گزارش چاپار بلاگ، خبرنگاران/یزد استاندار یزد از عزم استان برای راه اندازی مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت و انجام اقدامات اولیه برای این مهم اطلاع داد و گفت: این مرکز، مدلی برای ارتباط بین نخبگان و بخش های دانشی و تجربی با بدنه حاکمیتی و اداری استان است تا در پرتو آن بتوانیم بر اساس یک پیشرفت و تعالیِ دانایی محور استان را پیش برده و یزد نوین را براساس سند آمایش، افق های تعریف شده برای آن و با نگاه علمی و کارشناسی شده، رقم بزنیم.

راه اندازی مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان، تشکیل دفتر پیگیری های ویژه برای اولویت های اساسی

مهران فاطمی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور جمعی از مسئولین و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در محل سالن کوثر استانداری برگزار گردید، با اشاره به یکی از دستور کارهای این نشست در مورد نهایی کردن مصوبات کارگروه امور زیربنایی استان، گفت: در این نشست تصمیمات لازم برای واگذاری زمین یا تثبیت کاربری اراضی برای واحدهای صنعتی و تولیدی با لحاظ قیود موجود، اتخاذ و بر عدم صدور مجوز و تخصیص زمین به واحدهای آلاینده در محور یزد تا عقدا تاکید شد.

وی از عزم استان برای راه اندازی مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت و انجام اقدامات اولیه برای این مهم خبرداد و توضیح داد: این مرکز، مدلی برای ارتباط بین نخبگان و بخش های دانشی و تجربی با بدنه حاکمیتی و اداری استان است تا در پرتو آن بتوانیم بر اساس یک پیشرفت و تعالیِ دانایی محور استان را پیش برده و یزد نوین را براساس سند آمایش، افق های تعریف شده برای آن و با نگاه علمی و کارشناسی شده، رقم بزنیم.

استاندار با اشاره به اهمیت شکل گیری هیئت های اندیشه ورز و اندیشکده ها در استان، اعلام کرد: یکی از مصوبات این نشست تشکیل هیئت های اندیشه ورز و اندیشکده ها در استان و حمایت از آن ها بود تا بتوانیم یک مدل حساب شده ارتباط نخبگانی با بدنه حاکمیتی داشته باشیم.

فاطمی ادامه داد: در راستای پیگیری دقیق امور تا عملیاتی و به ثمر رسیدن آن ها در طول سه چهار سال آینده، دفتر پیگیری های ویژه برای موضوعات و اولویت های اساسی استان راه اندازی خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به پیگیری های جدی استان به منظور تحقق اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری و رویکرد استان در تحقق صد در صدی مصوبات سفر اشاره و بیان کرد: خوشبختانه ظرف دو هفته اخیر اولین ابلاغ اعتبار مصوبات سفر به استان به مبلغ 500 میلیارد تومان انجام شد.

استاندار در خاتمه به موضوع بازنگری طرح جامع شهرهای یزد، حمیدیا و شاهدیه اشاره و اظهار کرد: در این نشست مقرر شد طی سه ماه آینده این بازنگری انجام و فعلا در محل های مورد مناقشه طرح اجرایی، انجام نشود تا طرح تکمیل، مصوب و در فرآیند قانونی خود قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 بهمن 1400 بروزرسانی: 29 بهمن 1400 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 22627

به "راه اندازی مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان، تشکیل دفتر پیگیری های ویژه برای اولویت های اساسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان، تشکیل دفتر پیگیری های ویژه برای اولویت های اساسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید