از موفقیت نترسید

به گزارش چاپار بلاگ، موفقیت در نزدیکی شماست

اغلب به این واقعیت توجه نمی کنیم که موفقیت می تواند بسیار ترسناک باشد. عادت نموده ایم ترس را به عنوان دشمن ببینیم. بنابراین بیشترین کوشش خود را می کنیم تا آن را نادیده بگیریم و از ترس فرار کنیم. این یعنی ترس در ضمیر ناخودآگاه باقی می ماند و خود را به صورت رفتارهای نادرست نشان می دهد. پس چه کاری می توان انجام داد؟ گاهی اوقات تنها چیزی که باید انجام دهید پذیرش ترس است و اینکه قبول کنید ترسیده اید. این کار می تواند به شما یاری کند تا احساس راحت تری داشته باشید. سپس به خود بگویید من مضطربم که در این شرایط، امری عادی است ونفس عمیق بکشید.

از موفقیت نترسید

پذیرفتن ترس به شما یاری می نماید تا بر همان چیزی که از آن می ترسید، تمرکز نموده و راهی برای مقابله با آن تهدید بیابید.

در اینجا سه نوع ترس از پیروزیت و راه های مقابله با آن ارائه می گردد:

  • ترس از دست دادن شرافت کاری

افراد خلاق رابطه پیچیده ای با پیروزیت دارند. اما از طرف دیگر، شما خواستار پیروزیت به هر قیمتی نیستید، به خصوص به قیمت ازدست دادن شرافت کاری تان.چه کاری باید انجام داد؟ درابتدا باید قبول کرد که نمی توان همه را راضی کرد. این اصل بخشی از بهای پیروزیت است. دوما، نسبت به انتخاب هایتان به اطمینان برسید. فهرستی از مواردی که آنها را شرافت کاری تشخیص داده و فهرستی از کارهایی که اکنون آمادگی انجام آن را نخواهید داشت، تهیه کنید. مادامی که یکی از موارد موجود در فهرست شرافت کاری را انجام نداده اید، به خودتان در آینه نگاه کنید. حرف هایی را که دیگران درباره شما می زنند، در زهن خود مجسم کنید.

  • ترس از تبدیل شدن به دیگری

از آنجا که عادت داریم افراد پیروز را تحویل گرفته و همواره آنها را به عنوان قهرمان در گوشه ای از فکر خود داشته باشیم، ممکن است که از آنها باشیم و این دلهره به همراه می آورد. شما ترس دارید تبدیل به آدم دیگری شوید فردی که دوستان و خانواده او را نشناخته و دوست هم ندارند. این ترس در واقعیت تاحدودی درست است. بالاخره اگر شما از خودتان و موقعیت کنونی تان راضی باشید، آیا دوست دارید تغییر کنید؟ اما یک فرضیه نادرست نیز در این مساله وجود دارد: این تغییر یعنی ترک خود و تبدیل شدن به یک نفر کاملا تازه. تغییر پیچیده تر از این حرف ها است. شما هم پیچیده تر از این حرف ها هستید.چه باید کرد؟ به جای اینکه به از دست دادن خود قبلی فکر کنید، به چیزهایی که به دست می آورید، فکر کنید. شما وجوه تازهی از شخصیت خود را کشف می کنید؛ به علاوه اینکه شما چه کسی هستید و برای دنیا چه به دست می آورید. عادت کردن به نقش تازه هیجان انگیز است و هنوز می توانید همان فرد همیشگی برای دوستان و خانواده تان باشید. گذراندن وقت با ایشان شبیه این است که بعد از پوشیدن لباس های نو و به روز خود، سراغ شلوار جین قدیمی و راحت خود بروید؛ یعنی خودتان هستید با ویژگی های متفاوت که برابر است با انتخاب های بیشتر و زندگی پربارتر.

  • ترس از روبرو نشدن با پیروزیت

به گفته هاگ مک لئود، پیروزیت از شکست پیچیدگی بیشتری دارد. در بعضی مواقع، راحت تر است بگوییم در یک موقعیت آشنا باقی بمانید حتی اگر احساس خیلی خوبی نداشته باشید. اما رسیدن به پیروزیت یعنی وارد سرزمینی ناشناخته شدن. شما در حالی وارد این سرزمین می شوید که در بیرون زیر نظر و انتقاد دیگران قرار دارید و تحت فشارهای تازهی قرار می گیرید. برای این مشکل چه کاری باید انجام داد؟ گرچه ایده پیروزیت ترسناک به نظر میرسد، اما روبرویی با واقعیت از آنچه پیش از آن فکر می نموده اید آسان تر است. اگر آنچنان قوی باشید که بتوانید از معابر سخت عبور نموده و رو به جلو حرکت کنید، در زمان های خوب و مناسب هم می توانید این کار را بکنید. بله باید تغییرات را انجام داده و چیزهای تازهی یاد بگیرید و شما به قدر کافی خلاق و منعطف هستید که از پس این کار برآیید. اگر تردید دارید، تمام منابع مضاعفی را که پیروزیت برای شما به همراه می آورد به یاد آورید: افزایش اعتماد به نفس، شبکه های بزرگ تر و قدرتمندتر، موجودی بانکی بهتر، اعتباری بیشتر که درهای تازه را به روی شما می گشاید.

منبع: الی گشت
انتشار: 13 شهریور 1401 بروزرسانی: 13 شهریور 1401 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 28858

به "از موفقیت نترسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از موفقیت نترسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید