احیای 9 هزار فرصت شغلی در سطح آب بندان های گیلان

به گزارش چاپار بلاگ، مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان با بیان اینکه 9 هزار فرصت شغلی در سطح آب بندان های استان قابلیت احیا و اجرا دارد، گفت: در هر شهرستان پنج آب بندان به صورت پایلوت سرمایه گذاری معین شده است.

احیای 9 هزار فرصت شغلی در سطح آب بندان های گیلان

به گزارش خبرنگاران، یونس رنجکش در جلسه ساماندهی آب بندان ها، زراعت چوب، سرمایه گذاری و اشتغال شهرستان فومن، اظهار کرد: 9 هزار فرصت شغلی در سطح آب بندان ها فراهم است که قابلیت احیا و اجرا دارد.

وی با بیان اینکه به دنبال تبیین سیاست های کلان درخصوص حوزه های مختلف سرمایه گذاری در گیلان هستیم، گفت: در تلاشیم تا فضای کسب و کار در سطح شهرستان ها فراهم گردد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان از فراهم سازی پنج هزار فرصت شغلی به صورت عناوین تعریف شده با قابلیت کارآفرینی اطلاع داد و اضافه کرد: چهار هزار فرصت شغلی مربوط به بخش گردشگردی، خدمات و صنعت است که با نگاه کارشناسی دقیق تر نیز قابلیت افزایش دارد.

رنجکش با بیان اینکه سامانه مربوط به کسب و کار و فرصت شغلی بسیاری از دغدغه های سرمایه گذاری را برطرف خواهد نمود، متذکر شد: بسیاری از موانع مربوط به بروکراسی اداری هنگام جذب فرصت ها، آیین نامه های بالا دستی و قوانینی است که ممکن است منجر به عملیاتی نشدن سرمایه گذاری ها گردد.

وی عنوان نمود: برای فرمانداری های گیلان 500 فرصت شغلی فراهم شده که 90 درصد آن مربوط به بخش گردشگری است.

این مقام مسئول ادامه داد: براساس ارزیابی های میدانی انجام شده در هر شهرستان پنج آب بندان به صورت پایلوت تعیین شده است که به دنبال سرمایه گذاری در نقاط تعیین شده هستیم.

وی گفت: جامعه هدف ما ایجاد سرمایه گذاری در سطح کلان نیست، بلکه به دنبال احیای کاربردهای محلی آب بندان ها هستیم تا ضمن تامین آبرسانی کشاورزی به زراعت چوپ و گسترش فعالیتهای گردشگری در هر منطقه برسیم.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری گیلان توضیح داد: با رونق آب بندان ها و فراهم سازی فضای کسب و کار می توان به تقویت اقتصاد محلی یاری کرد تا جامعه هدف این طرح ها، بومیان مناطق روستایی و کشاورزان از این فضا بهره مند شوند.

رنجکش با تاکید بر اینکه در نحوه استفاده از آب بندان ها باید آموزش های لازم در دستور کار قرار گیرد، اضافه کرد: طبق دستور ریاست جمهوری و تشکیل کارگروه های فنی در این زمینه سعی می گردد از فضاها و امکانات موجود به نحو احسن استفاده گردد.

وی با اشاره به اینکه 155 مدرسه بلااستفاده در سطح استان گیلان موجود است که می تواند در زمینه مختلف در اختیار کارآفرینان قرار گیرد، یادآور شد: با احیای این واحدها می توان کسب و کار را رونق بخشید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 836

به "احیای 9 هزار فرصت شغلی در سطح آب بندان های گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احیای 9 هزار فرصت شغلی در سطح آب بندان های گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید