آیا علم داده لیورپول را قهرمان می نماید؟

به گزارش چاپار بلاگ، نوار پیروزی ها و دریافت تعداد کمی گل در فصل جاری فوتبال، باشگاه لیورپول را به یکی از پیروز ترین باشگاه های حال حاضر جهان تبدیل نموده است، اما همه چیز مربوط به بازیکنان و تاکتیک های سرمربی این تیم نیست، بلکه علم داده نقش موثری در کسب این نتایج ایفا می نماید.

آیا علم داده لیورپول را قهرمان می نماید؟

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مدارک لازم برای ویزای دانشجویی انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از آی ای، مهارت های فوتبال تنها چیزی نیستند که برای پیروزی در یک مسابقه فوتبال احتیاج است. علم داده(Data science) هم اکنون نقش بزرگی در دنیای فوتبال بازی می نماید و به نظر می رسد که باشگاه لیورپول در این زمینه پیشرو است.

این باشگاه تنها در فصل جاری حداقل 7 گل کمتر از سایر تیم های لیگ برتر جزیره دریافت نموده است. اعتقاد بر این است که این رکورد به لطف علم داده و در نتیجه توانایی لیورپول در کنترل زمین بازی به دست آمده است.

شاید برای بعضی تعجب آور باشد که امروزه اغلب تیم های فوتبال از علم داده برای بهبود بازی خود استفاده می نمایند.

گفته می گردد تعداد بسیار کمی از تیم ها در واقع از علم داده به گونه ای که باشگاه لیورپول از آن بهره می برد، استفاده می نمایند. شاید یکی از امتیازات آنها در این زمینه در این واقعیت نهفته باشد که مایکل ادواردز مدیر ورزشی باشگاه لیورپول قبلا یک تحلیلگر داده بوده است.

با این حال این موضوع تنها به خاطر داشتن اعضایی مانند ادواردز در باشگاه نیست که قرمزها را قادر می سازد زمین را با علم داده شخم بزنند و کنترل آن را در اختیار بگیرند، بلکه یورگن کلوپ سرمربی این تیم در راس همگان است و علم داده و تحلیل را در سطح بالا در امور باشگاه و تیم داری به خدمت گرفته است.

علاوه بر این، گروه ورزشی فن وی(Fenway)، گروهی که مالک باشگاه لیورپول است، اکنون مدتی است که از داده ها استفاده می نماید. ایان گراهام مدیر کل بخش تحقیقات دارای مدرک دکترای فیزیک نظری است و بازیکنان و تمرینات را به دقت ارزیابی می نماید.

این امر باعث شده است که قرمزها درک درستی از آنچه کنترل زمین نامیده می گردد، کسب نمایند. تیم لیورپول با استفاده از تصاویر گرافیکی مانند تصاویر موجود در این گزارش می تواند چگونگی بهترین بهره برداری از زمین را ببیند، از همین رو کنترل زمین نام گرفته است.

ترکیبی از داده های بازی و ردیابی داده ها، کلید موفقیت لیورپول است. این تیم بر این اساس می تواند بفهمد که هر عملکرد در زمین بازی چگونه بر احتمال رسیدن به گل آنها تأثیر می گذارد.

هنوز اطلاعات دقیقی درباره میزان اتکای این تیم به علم داده در دست نیست، با این حال با توجه به پیروزی های متوالی و شکست ناپذیری آنها در فصل جاری و رسیدن به عنوان قهرمانی اروپا و دنیا و تنها یک شکست در لیگ جزیره از ماه مه سال 2018، احتمال بالایی وجود دارد که علم داده نقش تاثیرگذاری در این موفقیت ها داشته باشد.

علم داده دانشی میان رشته ای پیرامون استخراج دانش و آگاهی از مجموعه ای داده و اطلاعات است. علم داده از ترکیب مباحث مختلفی به وجود آمده و بر مبانی و روش های موجود در حوزه های مختلف علمی بنا شده است. تعدادی از این حوزه ها عبارتند از ریاضیات، آمار، مهندسی داده، بازشناخت الگو و غیره. هدف این علم، استخراج مفهوم از داده و فراوری محصولات داده محور است.

آقایان توماس دونپورت و دی جی پاتیل در سال 2012 در مقاله علم داده: جذاب ترین شغل قرن بیست و یکم متخصصین علم داده را این طور تعریف می نمایند: کسانی که می دانند چگونه می توان از انبوه اطلاعات بدون ساختار، پاسخ سوال های کسب و کار را پیدا کرد. استنتون در سال 2013 علم داده را این طور تعریف می نماید: علم داده رشته در حال ظهوری است که به جمع آوری، آماده سازی، تحلیل، بصری سازی، مدیریت و نگه داشت اطلاعات در حجم بالا می پردازد. دریسکول نیز در سال 2014 علم داده را این طور تعریف می نماید: علم داده مهندسی عمران داده ها است. متخصص علم داده دانشی کاربردی از داده ها و ابزارها دارد، به علاوه درک تئوریکی دارد که تعیین می نماید چه چیزی از نظر علمی ممکن است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 2081

به "آیا علم داده لیورپول را قهرمان می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا علم داده لیورپول را قهرمان می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید