آمریکا خواهان توقیف درآمد حاصل از کتاب جدید اسنودن شد

به گزارش چاپار بلاگ، ایالات متحده با تنظیم شکایتی علیه پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی این کشور خواهان توقیف کلیه درآمدهای حاصل از کتاب جدید وی شده است.

آمریکا خواهان توقیف درآمد حاصل از کتاب جدید اسنودن شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، ایالات متحده روز سه شنبه شکایتی را علیه ادوارد اسنودن پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی که در سال 2013 اسناد محرمانه و اطلاعاتی این کشور را فاش کرد، تنظیم نموده و اعلام نموده است که کتاب جدید وی نقض مقررات و توافقنامه های مربوط به عدم افشای اطلاعات است.

بر اساس این گزارش وزارت دادگستری آمریکا گفت: اسنودن در کتاب جدیدش اقدام به انتشار خاطراتی که نموده است، آن هم بدون کسب مجوز از آژانس های اطلاعاتی برای بازنگری.

وزارت دادگستری آمریکا اضافه نمود: سخنرانی های اسنودن نیز نقض مقررات و توافقات مربوط به عدم افشای اطلاعات و اسناد محرمانه است.

اسنودن در سال 2013 میلادی نیز کتابی را تحت عنوان هر چه درباره قانون اساسی می دانید، اشتباه است ، منتشر نموده است.

وزارت دادگستری آمریکا به دنبال توقیف همه درآمدهای کسب شده توسط اسنودن به واسطه انتشار این کتاب است.

ایالات متحده همچنین از شرکتهایی که به اسنودن برای انتشار این کتاب یاری نموده اند ، به عنوان همدستان وی شکایت نموده است.

بن ویزنر وکیل اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا که وکیل اسنودن است، در این باره گفت: شکایت مطرح شده فاقد صلاحیت برای رسیدگی است. این کتاب حاوی هیچ گونه اطلاعات محرمانه دولتی نیست . اگر اسنودن احساس می کرد که دولت آمریکا با حسن نیت مطالب این کتاب را مورد آنالیز و بازنگری قرار می دهد، قطعا این کار را انجام می داد.

اسنودن از زمان افشای جزئیات مربوط به برنامه های جاسوسی آمریکا در روسیه زندگی نموده است. در حالی که بعضی او را قهرمان می دانند ولی مقام های آمریکایی به دنبال محاکمه وی به اتهام افشای اسناد و اطلاعات محرمانه دولتی هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 353

به "آمریکا خواهان توقیف درآمد حاصل از کتاب جدید اسنودن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا خواهان توقیف درآمد حاصل از کتاب جدید اسنودن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید