50 عنوان کتاب در زمینه مکتب شیراز در دست تولید است

به گزارش چاپار بلاگ، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در فارس، مرتضی جعفری، رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز که به همراه احمدرضا دستغیب، رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز، امروز در بوستان شمس و در قالب یک نشست خببری، میزبان خبرنگاران بود، گفت: برای نخستین بار در حوزه فرهنگی شهرداری شیراز رویدادی را رقم زده است که آثار ارزشمندی پیرامون مکتب فرهنگی، هنری و فلسفی شیراز تولید می کند.

50 عنوان کتاب در زمینه مکتب شیراز در دست تولید است

وی با بیان اینکه کتاب های یادشده به معرفی شاخصه های فرهنگی، هنری و فلسفی مکتب شیراز می پردازد، اضافه نمود: شماری از این کتاب ها تا پایان سال جاری و شماری نیز در هفته گرامیداشت شیراز در اردیبهشت ماه 1400 رونمایی خواهد شد.

جعفری با یادآوری اینکه سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز در راستای رسالت خویش برای نابینایان اقدام به تولید کتاب به خط بریل کرده است، گفت: در سال جاری اتوبوس کتاب برای مناطق کم برخوردار و حاشیه نشین شیراز راه اندازی شد.

معاون فرهنگی شهردار شیراز، ادامه داد: 5 فرهنگسرای بزرگ شیراز در راستای پایتختی کتاب ایران به قرائت خانه و سالن مطالعه مجهز شد و تا پایان سال جاری 2 کتابخانه دیگر از این بابت تجهیز می شود.

وی همچنین از تولید کتاب برای طرح جهان کتاب در گردش در شهرداری شیراز خبر داد و گفت: در راستای طرح درخت دانایی ضمن اهدای کتاب، آثاری در حوزه دفاع مقدس خریداری کردیم.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این نشست خبری، گفت: این کمیسیون به عنوان رکن سیاست گذاری فرهنگی شیراز با فراز و نشیب های بسیاری روبه رو است زیرا هر طرحی که در شورا مطرح می شود، باید قبل از اجرا دارای پیوست فرهنگی باشد.

احمدرضا دستغیب، اضافه نمود: آموزش فرهنگ شهروندی مبنای اقدامات در نظر گرفته شده در حوزه فرهنگی است و از آن رو اهمیت دارد که شیراز شهری مهاجرپذیر و از نگرش هایی متفاوت برخوردار است که باعث می شود ارتقای فرهنگ شهروندی در اولویت های این کمیسیون باشد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز، با بیان اینکه برگزاری جشنواره شهروند برگزیده از اقدامات ارزشمند و در راستای شناسایی و الگوسازی در رفتارهای فرهنگی و اجتماعی است، از این جشنواره به عنوان یکی از دستاوردهای مهم شورا و شهرداری شیراز در دوره پنجم یاد کرد.

این دو مقام مسئول در مدیریت شهری شیراز در پاسخ به این پرسش خبرنگار ایبنا پیرامون سرنوشت گذر دهنادی و ایجاد مجتمع کتابفروشان این خیابان تاریخی که 9 سال از طرح آن می گذرد، اظهار بی اطلاعی کردند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 13706

به "50 عنوان کتاب در زمینه مکتب شیراز در دست تولید است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "50 عنوان کتاب در زمینه مکتب شیراز در دست تولید است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید