یوچک تحلیل آنلاین، سریع و آسان داده ها
به گزارش چاپار بلاگ، حتما شما نیز برای یک بار هم که شده مجبور شده اید برای آمارگیری های تحقیقات خود از اکسل بهره ببرید. قطعا این آمارگیری ها برای همه کار ساده ای نیست و در بسیاری از موارد به صرف هزینه و زمان زیادی احتیاج دارد. حالا یوچک به یاری ما آمده تا این مسئله را ساده تر کند. این استارتاپ یک پلتفرم آنلاین است که به کاربران این امکان را می دهد برای خود پرسشنامه ای را درست نموده و به وسیله ارسال لینک اطلاعات مورد احتیاج خود را جمع آوری نمایند. این استارتاپ توسط امیر علی حسین خان، فارغ التحصیل رشته نرم افزار در سال1396 راه اندازی شد. کاربری های نرم افزار یوچک بسته به نوع کسب و کارها متفاوت است. به طور مثال، تیم های CRM برای سنجش رضایتمندی مشتریان، تیم های توسعه محصول برای شناخت بهتر مشتریان و طراحی محصولات جدید می توانند از یوچک استفاده نمایند.در اینجا خلاصه ای از مصاحبه با تیم یوچک را می خوانیم.
- زمینه کاری شما قبل از شروع این استارتاپ چه بود؟
من در ابتدا برنامه نویس وب بودم که هم به صورت فریلنسرو هم در شرکت های طراحی سایت پرشین تولز کار می کردم. بعد از استعفای خود از این شرکت ها استارتاپ دارویاد را به همراه 2نفر از دوستانم تاسیس کردیم که در ابتدا تقریبا همه کارهای این استارتاپ ازبخش فروش گرفته تا برنامه نویسی و مدیرعاملی بر عهده خودم بود.
- ایده شروع این استارتاپ از چه زمانی و چگونه در ذهن شما شکل گرفت؟
در ابتدا شاید باید به این نکته اشاره کنم که من به شکل عجیبی به نوآوری و دادن ایده علاقه دارم و در بسیاری از اوقات در زمان و مکان های مختلف ایده های بسیار زیادی به ذهنم خطور می نماید.زمانی به همراه یک تور طبیعت گردی به مسافرت رفته بودم که در آنجا به من یک برگه نظرسنجی داده شد. در آن موقع سوالی که به ذهنم آمد این بود که چگونه یک فرد قرار است همه این پاسخ ها را وارد فایل اکسل بکند؟ و به این فکر می کردم که این کار بسیار زمان بر و فرسایشی خواهد بود. بعد از اینکه این سوال در ذهنم شکل گرفت، بسیار روی نمونه های خارجی این طرح مطالعه و تحقیق کردم و بعد از آن اولین نسخه اپلیکیشن یوچک را نوشتم.
- استارتاپ یوچک دقیقا چه خدماتی را ارائه می دهد و افراد چگونه می توانند از آن استفاده نمایند؟
استارتاپ یوچک به کسب و کارها یاری می نماید تا به وسیله ابزارهای نرم افزاری (مثل پرسشنامه آنلاین) و سخت افزاری (مثل کیوسک های لمسی) امور نظرسنجی و تحقیقات بازار خودشان را بدون اینکه دغدغه اقتصادی و دانش تخصصی داشته باشند، انجام بدهند. به این شکل که افراد به صورت رایگان درسایت یوچک ثبت نام نموده و از نرم افزار تحت وب یوچک استفاده می نمایند و در صورت احتیاج نسخه خودشان را ارتقا می دهند که در آن صورت می توانند از خدمات مشاوره ای یوچک بهره مند شوند.
- هزینه استفاده از خدمات یوچک برای کاربران چقدر است؟
هزینه استفاده از خدمات یوچک رایگان است و برای کاربرانی که از خدمات دیگر نیز می خواهند بهره مند شوند، نسخه پولی آن را قرار داده ایم که به صورت ماهانه 140 و 280 هزار تومان است.
- استارتاپ یوچک از چه بخش هایی تشکیل شده است؟
طبیعتا مانند هر کسب و کار استارتاپی دیگر یوچک نیز از چندین بخش تشکیل شده که بخش های اصلی آن شامل CRM تیم راهبری، مارکتینگ، محصول و غیره است.
- راه اندازی استارتاپ در چه زمانی کلید خورد؟
سال 1395 اولین نسخه اندروید یوچک منتشر شد و کار خود را به صورت رسمی شروع کردیم.
تعداد کاربرانی که از اپلیکیشن شما استفاده می نمایند، به چه میزان است؟
بیش از 5000 نفر کاربر داریم که بسیاری از آنها شرکت های معتبری مثل دیجی کالا، جین وست، هدلینگ زر و … هستند.
- شیوه درآمدزایی استارتاپ شما چگونه است؟
درآمد اصلی ما فروش اشتراک ماهانه و فروش کیوسک است.
- برای انجام امور تبلیغاتی و معرفی استارتاپ خود به مردم چه کارهایی را انجام داده اید؟
طبیعتا دیجیتال مارکتینگ در تبلیغ کسب و کار ما بی تاثیر نبوده است، اما در حالت کلی بخواهم بگویم ما احتیاجی به تبلیغات آنچنانی نداریم و کسانی که از یوچک استفاده می نمایند با تعریف از کسب و کار ما به گونه ای برای کارمان تبلیغ می نمایند.
- از چالش های پیش روی استارتاپ خود بگویید.
چالش ها بسیار است اما در حال حاضر یکی از این چالش ها این است که تیم در ساختار جدید از راه دور با یکدیگر تعامل نمایند و ضروری است بستر جدیدی برای این نوع تعامل خلق کنیم. چالش دیگری که پیش رو داریم این است که به درآمد دلاری برسیم و امکان جدید فرامرزی بودن را در یوچک فراهم کنیم.
- آیا شیوع ویروس کرونا روی کسب و کار شما تاثیری داشته است؟
بله، می توان گفت تاثیرخیلی خوبی روی کار ما داشت و برای ما این دسترسی را ایجاد کرد که ساختار شرکت را به صورت مجازی پیاده سازی کنیم! البته 3 ماه فروشمان به حداقل خودش رسید و آخر سال پرچالشی داشتیم اما با حمایت های صندوق نوآوری و شکوفایی و دریافت تسهیلات از پس آن برآمدیم.
- از هدف خود برای آینده بگویید.
ما پای این ایستاده ایم که هر کسب و کاری صدای مشتریان خود را بشنود و با یاری داده هایی که به دست می آوریم، جهت تعالی را برای خود روشن سازیم و همچنین صدای مشتریانمان را بشنویم. یوچک قرار است فرای مرزها پای این شنیدن و شنیده شدن بایستد.
منبع: مجله شنبه