کوهکن: اخذ مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد فشاری به فراوری وارد نمی کند، بازار مکاره داد و ستد کالاهای وارداتی در مناطق آزاد

به گزارش چاپار بلاگ، یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه معافیت مناطق آزاد از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده منطق مالی ندارد، گفت: برخی از این مناطق تبدیل به یک بازار مکاره داد و ستد کالا های وارداتی شدند که با اهداف اولیه آن ها در تعارض است.

کوهکن: اخذ مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد فشاری به فراوری وارد نمی کند، بازار مکاره داد و ستد کالاهای وارداتی در مناطق آزاد

محسن کوهکن، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در تبادل نظر با خبرنگار مالی خبرگزاری دانشجو، با تاکید بر اینکه مالیات بر ارزش افزوده از مصرف نمایندگان نهایی اخذ شده و فشاری به فراورینمایندگان وارد نمی کند، گفت: متاسفانه در گذشته به دلیل عدم وجود زیرساخت های مناسب، فرآیند وصول این مالیات به نحوی بود که فراورینمایندگان این مالیات را از خریدار عمده دریافت می کردند که به دلیل عدم تکمیل این زنجیره بار اصلی آن بر دوش خریداران کالا ها قرار می گرفت.

مناطق آزاد، محلی برای واردات کالا های لوکس

وی با بیان اینکه معافیت مناطق آزاد از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده اشتباه است، مطرح کرد: برخی از مناطق آزاد تبدیل به یک بازار مکاره دادوستد کالا های وارداتی شدند که با اهداف اولیه آن ها در تعارض است.

این نماینده مجلس ادامه داد: بر اساس ماده 1 قانون چگونگی اداره مناطق آزاد، این مناطق می بایست با ورود مواد اولیه، فرآیند فراوریی خود را شروع نموده و در نهایت کالا های فراوری شده را به خارج از کشور صادر نمایند، اما در حال حاضر به محلی برای واردات و فروش کالا های لوکس و مصرفی تبدیل شده اند.

معافیت مناطق آزاد از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده منطق مالی ندارد

کوهکن در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه معافیت مناطق آزاد از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده به هیچ عنوان منطق مالی ندارد، گفت: از آنجاییکه کالا های وارداتی در این مناطق به دست مصرف نمایندگان نهایی می رسد و مالیات بر ارزش افزوده نیز توسط آن ها پرداخت می گردد، بنابراین نگرانی در خصوص آسیب به فعالیت های فراوریی مناطق آزاد قابل توجیه نیست.

این نماینده مجلس در انتها معافیت مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد را در تضاد با شفافیت دانست و گفت: این مساله بر خلاف سیاست های کلان مالی کشور و سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب مبنی بر هدفمندی معافیت های مالیاتی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 1398

به "کوهکن: اخذ مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد فشاری به فراوری وارد نمی کند، بازار مکاره داد و ستد کالاهای وارداتی در مناطق آزاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوهکن: اخذ مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد فشاری به فراوری وارد نمی کند، بازار مکاره داد و ستد کالاهای وارداتی در مناطق آزاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید