چین در نزدیکی مرزهای استرالیا شهرک سازی می نماید

به گزارش چاپار بلاگ، به گزارش خبرنگاران، در حالی که از سال ها قبل تنش های زیادی میان کانبرا و پکن وجود داشته، صدای استرالیا از تصمیم یک شرکت چینی برای شهرک سازی در نزدیکی مرزهای استرالیا خبر داده و همین امر بار دیگر موجب افزایش حساسیت ها در منطقه اقیانوسیه شده است.

چین در نزدیکی مرزهای استرالیا شهرک سازی می نماید

با تور استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

اسناد درز نموده حاکی از این است که چینی ها طرح مفهومی برای ساخت یک شهر به وسعت 100 کیلومتر مربع با بندرگاه، ناحیه صنعتی و منطقه آزاد تجاری، در ساحل جنوبی پاپوآ گینه نو دارند.

این کلانشهر با نام شهر تازه دارو، قرار است در جزیره دارو (Daru) احداث گردد که تنها چند کیلومتر با جزایر تنگه تورس استرالیا فاصله دارد.

اسناد افشا شده بعلاوه نشان می دهد که یک شرکت چینی دیگر هم طرحی 200 میلیون دلاری برای ساخت پارک ماهی گیری در همان منطقه پاپوآ گینه نو دارد.

اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا در این رابطه به خبرنگاران گفت: من از این خبر متعجب نشده ام؛ اما فکر می کنیم در این مرحله، بهتر است این خبر را در حد حدس قلمداد کنیم.

از سوی دیگر سخنگوی جیمز ماراپه نخست وزیر پاپوآ گینه نو، هم گفت که او از این پروژه خبر ندارد؛ اما کشورش تا جایی که با قانون و منافع شهروندانش مغایرت نداشته باشد، از سرمایه گذاری خارجی استقبال می نماید.

نهادهای امنیتی استرالیا، بیش از پیش از علاقه چین به پاپوآ گینه نو نگرانند؛ زیرا پکن، در حال افزایش قدرت استراتژیک و نفوذ مالی خود در منطقه است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 مرداد 1400 بروزرسانی: 28 مرداد 1400 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 17877

به "چین در نزدیکی مرزهای استرالیا شهرک سازی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین در نزدیکی مرزهای استرالیا شهرک سازی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید