چگونه با Nearby Share بین اندروید و مک فایل جابجا کنیم؟

به گزارش چاپار بلاگ، Nearby Share را می توان پاسخ گوگل به AirDrop در دستگاه های اپل دانست که به شما امکان می دهد تا فایل ها و محتواهای دیگر را خیلی آسان بین دستگاه های اندرویدی انتقال دهید؛ اما در حالی که AirDrop در مک هم وجود دارد، این موضوع درباره هم رسانی با اطراف گوگل صدق نمی کند و بنابراین انتقال فایل ها از گوشی به مک چالش برانگیزتر خواهد بود.

چگونه با Nearby Share بین اندروید و مک فایل جابجا کنیم؟

در عین حال، یک راه آسان برای اشتراک گذاری فایل ها از تلفن اندرویدی به مک با استفاده از Nearby Share وجود دارد که به وسیله یک برنامه شخص ثالث روی مک با نام NearDrop ممکن می گردد. در این راهنما به روش تنظیم و استفاده از این برنامه اشاره می کنیم.

تنظیم NearDrop برای استفاده از Nearby Share در مک

بعید است که اپل هرگز از Nearby Share به طور رسمی در سیستم عامل macOS پشتیبانی کند. اما خوشبختانه نرم افزار NearDrop به عنوان یک ابزار شخص ثالث، پروتکل اشتراک گذاری فایل را به مک آورده است. با این حال، محدودیت های خاصی هم دارد و بزرگ ترین آن ها این است که شما فقط می توانید فایل ها را از گوشی اندرویدی خود به مک خود ارسال کنید و نه برعکس!

هر چند راه های مختلفی برای انتقال فایل از اندروید به مک وجود دارد، اما NearDrop پس از راه اندازی احتمالا ساده ترین راه برای استفاده است. پیش از تنظیم NearDrop، مطمئن شوید که Wi-Fi و بلوتوث را در دستگاه مک خود فعال نموده باشید چون این برنامه بدون دسترسی به این دو روش اتصال کار نخواهد کرد.

  1. NearDrop را از صفحه GitHub آن دانلود کنید. سپس آن را از حالت فشرده ZIP خارج کنید.
  2. برنامه را به پوشه Applications در مک خود بکشید و رها کنید.
  3. هنگامی که برای نخستین بار می خواهید NearDrop را راه اندازی کنید، هشداری دریافت می کنید که برنامه باز نمی گردد چون اپل نمی تواند نرم افزارهای مخرب را آنالیز کند. علت هشدار این است که اپل از باز شدن برنامه های شخص ثالث از سوی توسعه دهندگان تأیید نشده در مک جلوگیری می نماید.
  4. برای رد کردن این هشدار، باید به System Settings و سپس Privacy & Security بروید و برای NearDrop گزینه Open Anyway را انتخاب کنید. در این بخش ضروری است تا گذرواژه مک خود را وارد کنید یا از Touch ID برای صحت سنجی بهره ببرید.
  5. در اولین اجرای برنامه، باید به دسترسی اسکن دستگاه های موجود در شبکه محلی و امکان ارسال نوتیفیکیشن ها را به NearDrop بدهید.

پس از راه اندازی، NearDrop بی صدا در پس زمینه اجرا و نماد آن در منو بار مک شما ظاهر می گردد. اما هر بار که مک را راه اندازی می کنید، برنامه به طور اتوماتیک آغاز نمی گردد و برای اجرای اتوماتیک آن، باید برنامه را به Login Items اضافه کنید.

تنظیمات خاصی برای شخصی سازی NearDrop وجود ندارد. بنابراین، مک شما همواره برای سایر دستگاه های اندروید در همان شبکه ای که Nearby Share را فعال نموده اند، قابل مشاهده خواهد بود.

قطعا NearDrop محدودیت های خاصی دارد که کاربردی بودن آن را محدود می نماید. اما پس از راه اندازی، ارسال فایل ها از تلفن شما به مک را به مقدار استفاده از Nearby Share برای اشتراک گذاری فایل ها بین اندروید و ویندوز آسان می نماید.

ارسال فایل با استفاده از Nearby Share از دستگاه اندرویدی به مک

قبل از انجام مراحل زیر، Nearby Share را در دستگاه اندرویدی خود تنظیم کنید. با توجه به اینکه macOS از Wi-Fi Direct پشتیبانی نمی نماید، برای کارکردن NearDrop و Nearby Share، باید دستگاه اندرویدی و مک شما در یک شبکه Wi-Fi قرار داشته باشند.

  1. به فایلی که می خواهید از گوشی خود به مک خود ارسال کنید، بروید.
  2. روی دکمه اشتراک گذاری و سپس Nearby Share ضربه بزنید. اگر قبلا این کار را ننموده اید، ابتدا از شما خواسته می گردد تا Nearby Share را راه اندازی کنید.
  3. روی مک شما باید پنجره Nearby Share ظاهر گردد. برای ارسال فایل روی آن ضربه بزنید.
  4. سپس NearDrop درباره دریافت فایل از شما تأیید می خواهد که برای آغاز فرآیند جابه جایی فایل، روی Accept کلیک کنید.

بسته به مقدار فایل، مدت زمان انتقال می تواند از چند ثانیه تا چند دقیقه طول بکشد.

اشتراک گذاری آسان فایل ها از اندروید به مک با NearDrop

هنگامی که مراحل اولیه راه اندازی NearDrop را طی کردید، می توان آن را راحت ترین راه برای انتقال فایل ها از اندروید به مک دانست. برای استفاده از برنامه، باید یک مک با پشتیبانی از Wi-Fi و بلوتوث داشته باشید.

با توجه به محدودیت های پلتفرم، NearDrop از ارسال فایل از مک به اندروید پشتیبانی نمی نماید. اما تا زمانی که بخواهید یک راه سریع برای انتقال فایل ها از تلفن هوشمند به مک خود داشته باشید، راحت ترین راه چاره است.

منبع: Make Use Of

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 31 خرداد 1402 بروزرسانی: 31 خرداد 1402 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 34799

به "چگونه با Nearby Share بین اندروید و مک فایل جابجا کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه با Nearby Share بین اندروید و مک فایل جابجا کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید