چگونه اکانت اینستاگرام خود را حذف کنیم

به گزارش چاپار بلاگ، اینستاگرام یک شبکه اجتماعی بسیار محبوب برای اشتراک گذاری عکس و ویدیو است، اما گاهی اوقات ممکن است استفاده از آن وقت زیادی از ما بگیرد یا به هر علت ببینیم که صلاح نیست حساب کاربری در آن داشته باشیم.

چگونه اکانت اینستاگرام خود را حذف کنیم

استفاده افراطی از اینستاگرام با افسردگی، نگرانی های مربوط به تصویر بدن، اعتماد به نفس پایین، اضطراب و سایر مسائل مربوط به سلامت روان هم مرتبط دانسته شده.

اگر در پی حذف اکانت اینستاگرام خود هستید، این مقاله شما را در این فرآیند هدایت می نماید.

نحوه ذخیره اطلاعات اکانت اینستاگرام قبل از حذف

حتی اگر قصد حذف حساب خود را دارید، باید در نظر بگیرید که ممکن است در آینده به اطلاعاتی احتیاج پیدا کنید. حذف اکانت اینستاگرام دائمی است و همه چیز پاک می گردد، بنابراین بهتر است که داده ها را قبل از شروع فرایند حذف آنالیز و ذخیره کنید.

برای دانلود داده های حساب اینستاگرام، منوی تنظیمات را باز کنید، روی Privacy and security کلیک کنید ، سپس داده ها را دانلود و درخواست دانلود کنید. پیوندی به محتوا ایجاد می گردد و به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

گزینه ای برای انتخاب HTML یا JSON وجود دارد. گزینه HTML معمولا برترین گزینه است زیرا با مرورگرهای وب سازگار است. JSON یک قالب داده ساختاریافته است که در شرایط خاص هنگام وارد کردن به سرویس دیگر مفید است.

در این فرایند باید یک بار دیگر رمز عبور خود را وارد کنید. پس از تپ کردن روی درخواست دانلود، درخواست به وسیله اینستاگرام پردازش می گردد که ممکن است تا 48 ساعت طول بکشد.

در نهایت یک ایمیل با لینک دانلود و دستورالعمل های تکمیلی ارسال خواهد شد.

نحوه حذف دائم اکانت اینستاگرام

برای حذف اکانت های اینستاگرام با مرورگر دسکتاپ یا موبایل خود باید یک صفحه را باز کنید.

اینستاگرام در حال حاضر گفته که هیچ راهی برای حذف حساب ها از داخل برنامه وجود ندارد.

حذف اکانت اینستاگرام نسبتاً آسان است، اما این کار را نباید تکانه ای و شتاب زده و در پی تصمیم آنی انجام دهید، به خصوص برای حساب های قدیمی که ممکن است چندین سال تصویر، ویدیو و نظرات داشته باشند. پس از حذف، هیچ یک از این اطلاعات حفظ نخواهد شد، مگر اینکه قبلا ذخیره شده باشد.

راه های مختلفی برای محدود کردن دسترسی، مسدود کردن حساب های مشکل ساز و حتی غیرفعال کردن موقت یک حساب وجود دارد، حذف حساب باید آخرین راه چاره باشد.

برای ادامه حذف اکانت اینستاگرام، کاربر می تواند لینک زیر را باز نموده و به صفحه حذف اکانت اینستاگرام مراجعه کند.

https://www.instagram.com/accounts/remove/request/permanent/

باید در اینجا علت تصمیم خود را انتخاب کنید. بعد باید رمز عبور حساب را دوباره وارد کنید.

با کلیک بر روی دکمه Delete، اینستاگرام فرآیند را شروع می نماید.

پس از شروع فرآیند حذف حساب، نمایه حسابی که در حال حذف است بلافاصله پنهان می گردد و شمارش معکوس 30 روزه شروع م گردد و پس از آن تمام داده های متصل به آن حساب برای همواره حذف می شوند.

امکان لغو حذف صرفاً با ورود مجدد قبل از خاتمه 30 روز وجود دارد.

اگر پنجره 30 روزه منقضی گردد، دیگر شانسی برای احیای حساب نخواهید داشت. حساب از بین خواهد رفت و باید دوباره ثبت نام کنید، تازه اگر زمانی که حساب کاربری حذف شده، شخص دیگری نام کاربری شما را استفاده کند، باید یک نام کاربری تازه برای حساب تازه خود نیز ایجاد کنید.

آیا واقعاً باید اکانت اینستاگرام خود را حذف کنید؟

گاهی اوقات واقعاً ضروری نیست حساب خود را حذف کنید. زیرا یک حساب کاربری نیز می تواند به طور موقت غیرفعال گردد.

اگر حساب مملو از هرزنامه شده است یا به وسیله بعضی افراد عصبانی مورد هدف قرار گرفته است، شاید بهتر باشد آن حساب های مزاحم را مسدود (بلاک) کنید یا با تنظیم حساب روی خصوصی، افرادی دارای تعامل را محدود کنید تا فقط دنبال نمایندگان تایید شده بتوانند پست ها را مشاهده نمایند.

نحوه غیرفعال کردن موقت اکانت اینستاگرام

برای غیرفعال کردن موقت اکانت اینستاگرام، کاربر باید به وسیله کامپیوتر وارد سیستم گردد. هیچ راهی برای انجام این کار به وسیله اپلیکیشن وجود ندارد.

بعد از باز کردن سایت Instagram.com ، کاربر باید وارد حسابی گردد که قرار است غیرفعال گردد، سپس روی تصویر نمایه ای که در سمت راست بالای پنجره مرورگر ظاهر می گردد کلیک نموده و از منوی ظاهر شده، پروفایل را انتخاب کنید. با این کار صفحه پروفایل اینستاگرام کاربر بارگیری می گردد.

با کلیک بر روی دکمه Edit Profile می توانید نام کاربری و سایر جزئیات را ویرایش کنید. با پیمایش به پایین، می بینید که گزینه ای برای غیرفعال کردن موقت حساب وجود دارد.

با کلیک بر روی این پیوند صفحه تأیید را خواهید دید که در آن اینستاگرام علت غیرفعال شدن حساب را می پرسد.

برای ادامه، رمز عبور حساب کاربری باید دوباره وارد گردد. با انجام این کارها اکانت شما پنهان می گردد با این حال این کار یک روز طول می کشد که این کار نهایی گردد.

غیرفعال کردن یک حساب کاربری بسیار سریعتر از حذف است و به راحتی می توان آن را پس از مدتی دوری دوباره فعال کرد. برای بازگرداندن حساب به شرایط فعال، کاربر فقط باید دوباره واردش گردد.

منبع: یک پزشک
انتشار: 30 خرداد 1401 بروزرسانی: 30 خرداد 1401 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 26101

به "چگونه اکانت اینستاگرام خود را حذف کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه اکانت اینستاگرام خود را حذف کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید