وکیلی که در پرونده های ایران شکست خورده، مورد مشکوک آقای دلشات

به گزارش چاپار بلاگ، به گزارش خبرنگاران، رسیدگی به پرونده های ناتمام حقوقی فوتبال ملی و باشگاهی ایران در کمیته انضباطی فیفا همچنان ادامه دارد که در بسیاری از آنها شاهد محکومیت های سنگین اقتصادی نظیر پرونده مارک ویلموتس سرمربی پیشین تیم ملی هستیم. باخت هایی که در آنها اسم یک فرد همیشه به چشم می خورد تا به نقش تاثیرگذار او توجه گردد.

وکیلی که در پرونده های ایران شکست خورده، مورد مشکوک آقای دلشات

لودویک دلشات که در گذشته ریاست کمیته حقوقی فیفا را بر عهده داشته است در حال حاضر به عنوان یکی از وکلای قانونی که حق دفاع از پرونده های ارجاعی به این نهاد را دارند دیده می گردد. اسمی که با پرونده باشگاه های ایرانی گره خورده است ولی هرگز نتوانسته است آرای انضباطی را به سود ایرانی ها کند.

اولین بار اسم وکیل سوئیسی را که در گذشته نقشی در پرونده های محکومیت باشگاه های ایرانی از سوی فیفا نداشت محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتور به عنوان خائن نام برد. او که رسیدگی به شکایت باشگاه تراکتور از آنتونی استوکس و لی اروین بازیکنان پیشین خود را در اختیار داشت مستندات این باشگاه را طوری در اختیار کمیته حقوقی فیفا قرار داده بود که باعث شکست سرخپوشان تبریزی در هر دو پرونده شد.

باشگاه تراکتور بابت عدم حضور استوکس در سال دوم از قراردادش با این تیم و همچنین ترانسفر وی به سوپرلیگ ترکیه و سپس پرسپولیس بایستی 535 هزار دلار به وی بپردازد. اروین نیز حدود 135 هزار دلار از تراکتور طلب دارد که تمام و کمال پول خود را بابت حضور کوتاه مدت در این باشگاه نیز دریافت نموده بود.

باخت های متوالی تراکتور در حالی رقم خورد که پرونده های شکایت خارجی ها از این تیم با مدیریت دلشات همچنان ادامه داشت.

نکته جالب توجه دفاعیه دلشات در تبادل نظر با شبکه های بیگانه خارجی از وکالت خود در این پرونده ها بوده است. وکیل ارشد فیفا که عنوان داشت میزان بدهی تراکتور به طلبکارانش بیش از اینها بوده است قصد طرح دعوی علیه اتهامات مالک باشگاه تراکتور را نیز داشت.

وکیلی که قرار بود از حق تراکتور دفاع کند همزمان شکواییه ای را علیه این تیم بابت پرونده های کوین کونستانت و کوین فورچونه تنظیم کرد تا شکست های حقوقی بعدی را به باشگاه خصوصی تبریزی تحمیل کند. پرونده هایی که نزدیک به دو میلیون دلار دیگر روی دست تراکتوری ها بدهی گذاشته است تا این باشگاه را تبدیل به یکی از بزرگترین بدهکاران فوتبال در جامعه بین الملل کند.

مصطفی کاراندیش مدیر حقوقی پیشین تراکتور در تبادل نظر با خبرنگاران در این باره گفت: مگر می گردد یکی از وکلای ارشد فیفا حتی نتواند بدیهیات را در لوایح دفاعی خود برای طرف ایرانی لحاظ کند. من نمی خواهم اسم خائن را روی دلشات بگذارم اما خیلی راحت می توانم بگویم او در رسیدگی های خود قصور نموده است.

وی اضافه نمود: بارها بصورت شفاهی و کتبی به فدراسیون فوتبال بابت سپردن پرونده مارک ویلموتس به دلشات هشدار دادم و الان هم می گویم که او قطعاً کوتاهی هایی را در این زمینه داشته است. امیدوارم نهادهای نظارتی به نحوه ورود این فرد در فوتبال ایران ورود نمایند تا به سرنخ های جالبی برسند.

وکیل سوئیسی تراکتور که ردپای او در نشست های مدیران باشگاه استقلال تهران در بازگرداندن آندره استراماچونی سرمربی پیشین آبی پوشان در دوحه قطر نیز دیده شد، در پروژه بازگشت مربی خوش تیپ ایتالیایی نیز با شکست روبرو شد.

دلشات که وکالت در پرونده های اینچنینی را به وسیله دوستی با یکی از مدیران پیشین فوتبال ایران بر عهده گرفت مسئول دفاع از مهم ترین پرونده تاریخ فدراسیون فوتبال شد. او به عنوان وکیل ارشد فدراسیون فوتبال در پرونده شکایت مارک ویلموتس انتخاب شد تا سنگین ترین شکست را به ارمغان بیاورد. شکستی که باعث صدر حکم بدوی فیفا به ارزش 6 میلیون و 137 هزار یورو علیه فدراسیون فوتبال ایران شده است.

دلشات در حالی اسمش در این پرونده ها به چشم می خورد که در هیچیک از آنها نتوانسته طرف ایرانی را به پیروزی برساند. وکیلی جوان که معین نیست به وسیله کدام مجرای حقوقی و ملی وارد فوتبال ایران شد تا اینچنین دفاعیاتی را در راستای شکست خود و موکلان ایرانی اش رقم بزند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 8601

به "وکیلی که در پرونده های ایران شکست خورده، مورد مشکوک آقای دلشات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وکیلی که در پرونده های ایران شکست خورده، مورد مشکوک آقای دلشات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید