شرایط سر نوزاد و شیرخوار

به گزارش چاپار بلاگ، جمجمه نوزادان به راحتی و با هر فشاری تغییر شکل می یابد و نتیجه این تغییر شکل ممکن است همواره منظم و قرینه نباشد. این تغییر شکل ممکن است هنگام تولد به وجود بیاید و یا به علت ماندن طولانی در یک شرایط حاصل گردد. البته سر نوزاد شما به احتمال زیاد پس از چند ماه شکل طبیعی خود را پیدا خواهد نمود اما تغییر مرتب شرایط سر او می تواند

شرایط سر نوزاد و شیرخوار

شرایط سر نوزاد و شیرخوار

جمجمه نوزادان به راحتی و با هر فشاری تغییر شکل می یابد و نتیجه این تغییر شکل ممکن است همواره منظم و قرینه نباشد. این تغییر شکل ممکن است هنگام تولد به وجود بیاید و یا به علت ماندن طولانی در یک شرایط حاصل گردد. البته سر نوزاد شما به احتمال زیاد پس از چند ماه شکل طبیعی خود را پیدا خواهد نمود اما تغییر مرتب شرایط سر او می تواند مفید باشد. دو نقطه نسبتا نرم در جمجمه نوزاد وجود دارد و این نرمی به نوزاد یاری می نماید تا راحت تر از مجرای تولد عبور کند. نرمی جمجمه برای رشد سریع مغز، به ویژه در 12 تا 18 ماه اول پس از تولد بسیار مناسب است. البته این ویژگی بیولوژیک در عین حال می تواند موجب تغییرشکل نامناسب سر نوزاد گردد. از آنجایی که نوزاد اغلب به پشت خوابانده می گردد و در کالسکه و جایگاه هم سرش به پشت تکیه دارد، این تغییر شکل به طور معمول در قسمت پشت سر دیده می گردد. البته برترین و مطمئن ترین شرایط خواباندن نوازد، همان خواباندن به پشت است اما در همین شرایط به پشت هم می توان شرایط های متعددی را به وجود آورد.

یک پیشنهاد دیگر این است که هنگامی که نوزاد بیدار است، او را بغل کنید. بعلاوه به شرط اینکه به طور کامل مراقب اوضاع باشید، می توانید چند دقیقه نوزادتان را روی شکم قرار دهید تا بازی کند. در این حالت باید مراقب باشید که سطح زیر او سفت باشد و در صورتی که باید از اتاق خارج شوید حتما نوزادتان را هم با خود ببرید. به احتمال زیاد با تغییر مرتب شرایط قرارگرفتن سر، مشکل شکل گیری نامناسب جمجمه هم حل خواهد شد اما در صورتی که تغییر شکل جمجمه به علت فشار هنگام تولد تا چند ماه پس از تولد از بین نرود، ممکن است پزشک نوع کلاه مخصوص را برای نوزاد شما تجویز کند. موارد بسیار نادری هم هست که استخوان جمجمه نوزاد انعطاف لازم را ندارد و فضا برای رشد مغز به وجود نمی آید. در این موارد ممکن است پزشک تشخیص دهد که عمل جراحی ضروری است. اما این نکته را هم درنظر داشته باشید که نگرانی بیش از حد درباره شکل سر نوزادتان ممکن است شما را از لذت پدر یا مادر شدن دور کند. با انجام توصیه های بالا می توانید در حین مراقبت از شرایط سر و گردن نوزادتان، خیال تان راحت باشد که مسئله ای نوزادتان را تهدید نمی نماید.

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 18730

به "شرایط سر نوزاد و شیرخوار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط سر نوزاد و شیرخوار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید