هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز شبه جزیره کره به پرواز در آمد

به گزارش چاپار بلاگ، رسانه های کره جنوبی گزارش دادند، ایالات متحده یک هواپیمای شناسایی را امروز (دوشنبه) بر فراز کره جنوبی به پرواز درآورد که بخشی از عملیات نظامی معمول بود اما هدف از آن فشار بر کره شمالی بوده است.

هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز شبه جزیره کره به پرواز در آمد

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز شنبه کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی یک نشست جامع با مقام های اطلاعاتی ارشد کشورش برگزار کرد تا ارتقای بازدارندگی جنگی پیونگ یانگ در صورت بروز خطرات امنیتی در این شبه جزیره را مورد بررسی قرار دهد.

براساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، یک هواپیمای شناسایی مدل آرسی-135وی ریوت جوینت از نیروهای هوایی آمریکا حدود ساعت 10 صبح به وقت محلی بر فراز سئول رویت شد.

این خبرگزاری با اشاره به منابع نامشخص و کارشناسان گزارش داد، این هواپیما به وضوح توسط سکنه دیده شد و هدف از آن اعمال فشار بر کره شمالی است.

به دنبال روابط نسبتا آرام میان دو همسایه شبه جزیره کره در دوران کرونا، تنش ها در ماه ژوئن بالا گرفت و علت آن خشم پیونگ یانگ از اقدام فراری های مستقر در کره جنوبی و ارسال شبنامه هایی در سراسر مرز از طریق بالن بود. کره شمالی با انجام اقدامی در سطح بالا کره جنوبی را تهدید کرد و سپس دفتر نمایندگی مشترک را منفجر کرد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 7650

به "هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز شبه جزیره کره به پرواز در آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز شبه جزیره کره به پرواز در آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید