همه چیز درباره قیمت تازه محصولات ایرانخودرو
به گزارش چاپار بلاگ، خبرنگاران- قیمت تازه محصولات ایرانخودرو به وسیله شورای رقابت اعلام شد و حالا می دانیم گران ترین خودرو داخلی در کارخانه تقریبا 550 میلیون فروخته می گردد. منظورمان دنا پلاس اتوماتیک است که از الان به بعد در نمایندگی های فروش ایرانخودرو به جای 544، نزدیک 550 میلیون فروخته می گردد. آن طرف پژو پارس سال که با کناررفتن 206 رسما به مقرون به صرفه ترین محصول ایرانخودرو تبدیل شده، نسبت به فروردین سال جاری افزایش قیمت 16 میلیونی را تجربه می نماید و ایرانخودرو از متقاضیان آن 273 میلیون تومان می گیرد.
به گزارش خبرنگاران؛ قیمت نو محصولات ایرانخودرو درحالی به وسیله شورای رقابت اعلام و منتشر شده که از 28 محصول حاضر در این لیست، 25 محصول درمقایسه با فروردین سال جاری حداقل 400 هزار تومان و نهایتا 46 میلیون تومان گران شدند و آن طرف ارزش سه مدل از محصولات این کارخانه بین شش تا 44 میلیون تومان کاهش پیدا نموده است.
دنا پلاس توربو جوانان بیشترین رشد قیمت را در لیست نو شورای رقابت تجربه نموده است. طبق این لیست قیمت دنا پلاس توربو جوانان معادل 46 میلیون و 131 هزار تومان بیشتر شده که البته تا الان قیمت دنا پلاس توربو جوانان در کارخانه اعلام نشده و دقیقا معلوم نیست این رقم تقریبا 46 میلیونی به کدام قیمت قبلی اضافه می گردد. بعد از دنا پلاس جوانان، بیشترین رشد قیمت را برای مدل هایی مثل تارا اتوماتیک و پژو 207 دستی پانوراما شاهد هستیم.
قیمت تارا اتوماتیک در کارخانه با افزایش 34 میلیون و تقریبا 450 هزار تومانی به حدود 525 میلیون رسیده است. محصولی که بعد از افزایش قیمتی که در هفته آخر فروردین شاهد بودیم، قیمتش به 490 میلیون و 500 هزار تومان رسیده بود. پژو 207 دستی پانوراما یا همان سقف شیشه ای هم که تا قبل از انتشار لیست نو شورای رقابت، در کارخانه 343 میلیون و 415 هزار تومان فروخته می شد، حالا با جهش قیمت 26 میلیون و 400 هزار تومانی، نزدیک 370 میلیون تومان فروخته می گردد.
سورن پلاس گازسوز اما کمترین افزایش قیمت را تجربه می نماید. مدلی که با تصمیم شورای رقابت قیمتش از 372 میلیون و 400 هزار تومان به 372 میلیون و 800 هزار تومان رسیده و فقط 390 هزار تومان بیشتر شده است. اما همزمان با رشد قیمت 25 محصول ایرانخودرو، سه محصول از این کارخانه بین شش تا حدود 44 میلیون مقرون به صرفه شدند.
دنا پلاس رینگ فولادی بیشتر از سایر محصولات ایرانخودرو مقرون به صرفه شده است. البته اگر آخرین لیست محصولات ایرانخودرو را که در سایت این خودروساز منتشر شده، ملاک قرار بدهیم، چیزی به نام دنا پلاس با رینگ فولادی وجود ندارد و معین نیست قیمت نو دنا پلاس با رینگ فولادی دقیقا چقدر است.
قیمت پژو 207 با موتور TU3 حدود 10 میلیون و 500 هزار تومان تنزل پیدا نموده است. اگر رقمی که قبلا خود ایرانخودرو به عنوان قیمت پژو 207 با موتور TU3 اعلام نموده را ملاک قرار بدهیم، آنوقت قیمت نو پژو 207 با موتور TU3 در کارخانه به حدود 313 میلیون تومان می رسد. خرداد سال جاری اولین مرحله فروش 207 با موتور TU3 با قیمت تقریبی 323 میلیون تومان کلید خورد.
پژو 207 دستی یکی دیگر از مدل هایی است که با انتشار لیست نو شورای رقابت، قیمت آن کاهش پیدا نموده است. قرار است از این به بعد قیمت پژو 207 دستی در کارخانه حدود 312 میلیون تومان باشد. چون تا قبل از تصمیم نو شورای رقابت، ایرانخودرو پژو 207 دستی را نزدیک 318 میلیون تومان عرضه می کرد.
دنا پلاس اتوماتیک با وجود افزایش هفت درصدی قیمت تارا اتوماتیک همچنان گران ترین سواری داخلی در کارخانه است. چون همزمان با رشد 34 میلیونی قیمت تارا اتوماتیک، شش میلیون تومان به قیمت دنا پلاس اتوماتیک در کارخانه اضافه شده است و حالا خرید این محصول از ایرانخودرو، حدود 550 میلیون تومان آب می خورد.
تارا اتوماتیک از این لحاظ جایگاه دوم را دراختیار دارد و با قیمت تقریبی 525 میلیون تومان دومین خودرو گرانقیمت داخلی در کارخانه به شمار میرود. از طرفی حدود 18 میلیون تومان به قیمت دنا پلاس شش دنده در کارخانه اضافه شده و حالا این محصول با قیمت 466 میلیون تومان سومین خودرو گرانقیمت داخلی در نمایندگی است. پژو 207 اتوماتیک MC هم که تا الان معادل تقریبا 417 میلیون تومان در کارخانه قیمت داشت، از خرداد سال جاری به بعد در نمایندگی های ایرانخودرو نزدیک 423 میلیون تومان فروخته می گردد و یکی دیگر از مدل های گرانقیمت داخلی است.
پژو پارس سال با کنار رفتن 206 از خط فراوری ایرانخودرو، مقرون به صرفه ترین سواری این کارخانه لقب می گیرد. بعد از ماجرای افزایش قیمت محصولات ایرانخودرو در فروردین سال جاری، قیمت پژو پارس سال برای خریداران به 257 میلیون تومان رسید. حالا شورای رقابت مجوز افزایش 16 میلیونی قیمت پژو پارس سال را صادر نموده و ارزش این محصول به عنوان مقرون به صرفه ترین سواری ایرانخودرو در کارخانه به 273 میلیون تومان می رسد.
قیمت پژو پارس TU5 در کارخانه تا قبل از اعلام لیست نو، 273 میلیون تومان و این یکی با افزایش قیمت 18 میلیون تومانی، از این به بعد کمی بیش از 291 میلیون فروخته می گردد. قیمت پژو پارس سال سفارشی (با موتور XUP7) هم با رشد 13 میلیون تومانی به 301 میلیون تومان می رسد.
منبع: فرارو