نشستی برای شیراز، یک شهر و سی و یک داستان

به گزارش چاپار بلاگ، نشست نقد و آنالیز کتاب شیراز، یک شهر و سی و یک داستان برگزار می گردد.

نشستی برای شیراز، یک شهر و سی و یک داستان

به گزارش خبرنگاران، این نشست روز سه شنبه (25 خرداد) از ساعت 11 صبح با حضور امین فقیری، ابوتراب خسروی، کورش کمالی سروستانی و محمد کشاورز (گردآورنده کتاب) به صورت مجازی برگزار می گردد.

در خبر برگزاری این نشست آمده است: سی ویک داستان کتاب شیراز، یک شهر و سی و یک داستان هرکدام نگاهی دارند به گوشه ای از شهر شیراز؛ شهری که قرن هاست در شعر کهن فارسی حضوری زیبا و چشمگیر دارد. شیراز در صد سال اخیر میزبان مهمان نوازی برای داستان معاصر ایران بوده است. بی شک داستان ایرانی شهر شیراز را خانه خود دانسته که این گونه راحت و بی تعارف در گوشه وکنارش پرسه زده، از حال و هوای بازار وکیل با عمر چندصدساله تا خیابان ها و مراکز خرید مدرن امروز، از کوچه ها و محله های قدیمی تا مجتمع های مسکونی نوساز از غم و شادی اهالی اش گفته و از آداب و رسوم و فرهنگ آنان حرف زده است. در این مجموعه رابطه انسان و شهر محور همه داستان هاست. در بازه زمانی حدود یک قرن، یعنی از دهه اول قرن چهاردهم هجری شمسی تا همین سال پایانی یک هزار و سیصد و نود و نه، هر داستان این مجموعه بنا به توان نویسنده اش بیانگر و آینه گردان زندگی و زمانه مردمان شهر شیراز شده است. در بازار وکیل: سیمین دانشور، تخت ابونصر: صادق راهنمایی، کفترباز: صادق چوبک، لولی سرمست: رسول پرویزی، دهان دوخته: ابوتراب خسروی، کوه برفی: امین فقیری، گلک: ابوالقاسم فقیری و عدلو: صمد طاهری از جمله داستان های این مجموعه هستند. همچنین محمد کشاورز، سیروس رومی، احمد آرام، محمد طلوعی، علی اکبر سلیمان پور، احمد اکبرپور، فرهاد حسن زاده، اکبر صحرایی، طیبه گوهری، ندا کاووسی فر، مهدی جعفری، بابک طیبی، فاطمه مهر خان سالار، احسان عبدی پور، محمدهادی پورابراهیم، قاسم شکری، حسین مقدس، حسین دهقان، میترا معینی، مجتبی فیلی، نغمه کرم نژاد، پیمان برومند و سندی مومنی افراد دیگری هستند که داستانی از آن ها در این کتاب آمده است .

علاقه مندان می توانند این نشست را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc و صفحه این مرکز در سایت آپارات پیگیری نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 تیر 1400 بروزرسانی: 8 تیر 1400 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 16286

به "نشستی برای شیراز، یک شهر و سی و یک داستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشستی برای شیراز، یک شهر و سی و یک داستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید