مولتی میلیاردر ایرانی رسانه های جهان را شگفت زده کرد، دارا خسرو شاهی راننده اوبر شد
به گزارش چاپار بلاگ، دارا خسروشاهی در طول چند ماه، بدون آنکه شناسایی شده و خودش را معرفی کند، در قالب راننده، ده ها مسافر را در شهر سانفرانسیسکو جابجا کرد.
به گزارش خبرآنلاین، دارا خسروشاهی، مدیرعامل ایرانی تبار شرکت اوبر اخیرا اعلام نموده که در طول پاندمی کووید 19، چند ماهی را به صورت مخفی و تحت عنوان یک کمپین، در قالب راننده اوبر مشغول به کار شده تا تجربه رانندگان را شخصا لمس کند. البته این تجربه باعث شد تا او تک تک فرضیاتی که در فکر داشت را دوباره مورد بررسی قرار دهد.
اوبر یک سرویس هم سفری آنلاین در آمریکاست که با نصب اپلیکیشن آن در تلفن های هوشمند، می توان تاکسی دربست گرفت و به طور اتوماتیک، مسافران را با نزدیکترین راننده مرتبط نموده و موقعیت مسافر را به راننده می فرستد.
آقای خسروشاهی در طول چند ماه، بدون آنکه شناسایی شده و خودش را معرفی کند، در قالب راننده، ده ها مسافر را در شهر سانفرانسیسکو جابجا کرد.
او حالا در مصاحبه با وال استریت ژورنال گفته: فکر می کنم در این صنعت به طور کلی، تا حدودی رانندگان دست کم گرفته می شوند. او از این تجربه که به عنوان یک راننده اوبر مسافران را جابجا می کرد، بهره برد تا تغییرات مهمی را در اپلیکیشن اوبر اعمال کند.
در طول مدتی که او به عنوان راننده اوبر مشغول فعالیت بود، به علت رد کردن درخواست بعضی از مسافران و دریافت انعام از بعضی از مشتریان از سوی اپلیکیشن تنبیه شد و در عین حال با چندین چالش دیگر نیز روبرو شد که به او یاری کرد تا مشکلاتی که راننده ها با آن ها دست و پنجه نرم می نمایند را از نزدیک لمس و درک کند.
خسروشاهی با به اشتراک گذاشتن تجربیاتش در طول آن دوره بیان کرد که برای ثبت نام به عنوان راننده اوبر با مشکلاتی روبرو شده و به علت رد کردن درخواست بعضی ازمسافران، از سوی اپلیکیشن تنبیه شده و در عین حال یادآوری کرد که بی ادبی بعضی از مسافران اوبر، برایش سخت و غیرقابل تحمل بوده.
کمپین آقای خسرو شاهی که پروژه بومرنگ نام داشت، باعث شد تا یکی از بزرگترین تغییرات در کسب و کار اوبر از زمان شروع به کار آن ها در سال 2009 اعمال گردد. این اتفاق در شرایطی رخ داد که مدیرعامل اوبر برای افزایش سود کمپانی از سوی سرمایه گذاران به شدت تحت فشار بود.
از سال 2021 و با بهبود شرایط مالی، اوبر با کمبود نیروی کار روبرو شد. مسئولان کمپانی دریافتند که باید کوشش هایی فراتر از ارائه پیشنهاد پاداش، برای جذب راننده انجام دهند و در عین حال با تغییرات سختی که رانندگان طلب می کردند کنار آمدند و در نهایت مزد این کوشش ها را گرفتند.
این تغییرات باعث شد تا عایدی سهم کمپانی اوبر در سال 2022 بیش از دو برابر شده و اولین سود تعدیل شده تمام سال خود از زمان تاسیس به بعد را به ثبت برساند. طبق بررسی صورت گرفته به وسیله شرکت تحقیقات بازار YipitData، حالا 74% بازار شرکت های جابجایی مسافر آمریکا دراختیار اوبر است که این عدد در اوایل سال 2020، تنها 62% بود.
خسروشاهی ادامه داد: مجموعا تجربه خیلی بدی بود.
او تجربه اش به عنوان راننده اوبر را با یک خودروی تسلای دست دوم شروع کرد و با این خودرو، مسافران را در سطح شهر جابجا می کرد. بعد از اتمام این ماجراجویی بود که آقای خسروشاهی تغییرات متعددی را در کمپانی اعمال کرد و البته طبق گفته خودش هنوز مسیری طولانی پیش روست.
منبع: فرارو