موارد مورد احتیاج برای نگهداری سالانه پکیج

به گزارش چاپار بلاگ، نگهداری از پکیج ضروری بوده و باید حداقل هر یک سال یک بار انجام پذیرد. همچنین پکیج که از محبوبیت بالایی هم برخوردار است اگر در معرض آب سخت قرار گرفته یا دمای بالایی از آن خواسته گردد، هر شش ماه یک بار به نگهداری احتیاج پیدا می نماید.

موارد مورد احتیاج برای نگهداری سالانه پکیج

مدل بدون مخزن، باک های بسیار عظیم معمول را دارا نیست. در عوض، این آبگرمکن ها آب سرد را به محض ورود به لوله گرم می نمایند. بنابراین وقتی از آب گرم استفاده می کنید، در واقع آبگرمکن را فعال می کنید.

اگر می خواهید از یک متخصص یاری بگیرید می تونید در قدم اول می توانید قیمت سرویس پکیج را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال تعمیرکار پکیج در تهران باشید می توانید درخواست تعمیرات پکیج ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر دریافت همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

آبگرمکن محبوب دون مخزن از عنصر حرارتی که با نام مبدل حرارتی نیز شناخته می گردد، استفاده می نماید.

نگهداری های لازمه

آبگرمکن ها چه مدت دوام دارند؟ این آبگرمکن ها در صورت نگهداری منظم، تا بیست سال دوام دارند. به دلیل این که سازندگان معمولا این آبگرمکن ها را با نام بدون احتیاج به نگهداری یا احتیاج به نگهداری کم ارائه می دهند، افراد به درستی از آنها نگهداری نمی نمایند که این موضوع بر میزان ماندگاری آنها تاثیر دارد. بنابراین، اگر پکیج، مخزنی ندارد که آن را تمیز کنیم پس به چطور نگهداری ای احتیاج دارد؟

نگهداری این آبگرمکن ها با آبگرمکن های سنتی تفاوت زیادی وجود ندارد.

اما چرا؟

پاسخ ساده است: آب سخت هم به پکیج، و هم به مدل های سنتی تاثیر می گذارد.

آب سخت چیست؟

آب سخت به این معنی است که آب موجود در یک مکان دارای مقادیر بالای مواد معدنی به خصوص منیزیم و کلسیم می باشد. در آبگرمکن های بدون مخزن، این مواد معدنی در مبدل حرارتی رسوب می نمایند. در طی یک دوره چند ماهه، مواد معدنی بر قسمت هایی که آب از آن جریان می گیرد قرار گرفته و کم کم باعث می گردد سرعت جریان کاهش یابد. این موضوع باعث می گردد آبگرمکن برای فراوری آب گرم به کوشش بیشتری احتیاج پیدا کند.

اگر نتوانید مبدل حرارتی خود را تمیز نمایید، با گذشت زمان عمر آّگرمکن تان کاهش یافته و حتی هزینه نرخ انرژی تان نیز سرسام آور خواهد شد. علاوه بر این، تجمع مواد معدنی بر مبدل حرارتی می تواند آسیب برگشت ناپذیری داشته باشد. در موارد شدید، مبدل حرارتی یا به طور کلی کل واحد باید جایگزین گردد. متاسفانه، بیشتر فراورینمایندگان این نوع خسارت را تحت ضمانت قرار نمی دهند.

آیا پکیج من، به نگهداری روزانه احتیاج دارد؟

حتی آبگرمکن های گران قیمت به نگهداری مداوم احتیاج دارند. برای دانستن مواد بیشتر دستورالعمل سازنده را مطالعه کنید تا فرکانس توصیه شده و احتیاجهای خاص نگهداری را آنالیز نمایید.

اگر می خواهید درباره مدل های پیشروی آبگرمکن های محبوب و نحوه کارکردشان اطلاعات کسب کنید، دستورالعمل مربوطه را مطالعه نمایید.

موارد مورد احتیاج برای نگهداری حرفه ای

ما توصیه می کنیم آبگرمکن خود را به طور حرفه ای سرویس کنید. در طی انجام نگهداری روزانه، یک فرد حرفه ای آبگرمکن را آنالیز نموده و رسوب مواد معدنی اطراف آن را از بین می برد.

آبگرمکن باید حداقل سالی یک بار رسوب زدایی گردد، اما همانطور که ذکر شد، اگر در منطقه ای دارای آب سخت زندگی می کنید یا معمولا دمای آب آبگرمکن تان بالاست،پس باید آبگرمکن خود را هر شش ماه یکبار سرویس کنید.

صرف نظر از اینکه کجا زندگی می کنید، آبی که وارد آبگرمکن می گردد مقداری مواد معدنی با خود دارد. اما، در بعضی بخش های معین کشور، آب سخت می باشد که این یعنی میزان مواد معدنی آن از حد معمول بیشتر است.

اگر در بخشی از کشور زندگی می کنید که آب سختی دارد باید آبگرمکن خود را زود به زود رسوب زدایی کنید تا از عنصر گرمایشی محافظت گردد.

اگر دمای آبگرمکن تان نیز بسیار بالاست، بنابراین خطر رسوب گذاری نیز افزایش می یابد. بسیاری از مواد شیمیایی زمانی که گرما اعمال می گردد، سریع تر حل می شوند. این یعنی، هر چه آب داغ تر باشد مواد معدنی سریع تر در اطراف عنصر گرمایشی رسوب گذاری می نمایند.

آیا دمای آبگرمکن تان بسیار بالاست؟

اگر مطمئن نیستید دمای آبگرمکن تان خیلی بالاست یا خیر، با استفاده از یک دماسنج میزان آن را آنالیز کنید. اگر دماسنج از صد درجه بیشتر باشد، این یعنی زمان نگهداری روزانه فرا رسیده است.

نگهداری را شخصا انجام دهید

اگر میخواهید نگهداری را شخصا انجام دهید، ابتدا دستورالعمل ضمیمه برای نگهداری را مطالعه کنید.

برای آغاز منبع برق آبگرمکن را خاموش کنید. درپوش مخزن را جدا نمایید. برای این کار باید دو یا سه پیچ را باز کنید.

دقت کنید که حتما شیر آب منبع آبگرمکن را خاموش کنید.

سپس، کلاهک های شیر که بر شیر تصفیه آب گرم و سرد قرار دارند را جدا کنید. این کار باعث می گردد فشار رسوب درون شیر کاهش یابد و همچنین می تواند از ریختن پرفشار آب و آسی به پوستتان جلوگیری کند.

در گام بعدی باید شلنگ را به شیر وصل نمایید. معمولا این موارد توسط سازنده به همراه آبگرمکن قرار داده شده است.

حال آماده اید که شیر دریچه تصفیه را باز نمایید. باید آن را به صورت عمودی بچرخانید تا به شرایط شیرهای آب گرم و سرد برسد.

برای از بین بردن رسوبات مواد معدنی در اطراف مبدل حرارتی، از سه سطل سرکه سفید بهره ببرید.

سپس، با توجه به دستورالعمل سازنده آب را وارد و سپس تخلیه نمایید.

حالا پس از انتها تخلیه آب از آبگرمکن، می توانید با چرخاندن دستگیره T شکل شیر دریچه تصفیه را ببندید.

شلنگ ها را جدا نموده و کلاهک های دریچه تصفیه را تعویض نمایید. دقت کنید که آنها را به درستی محکم نموده باشید.

فیلتر را پیدا نموده و پیچ های آن را باز کنید. صفحه داخلی و فیلترها را با شستن شان تمیز کنید. وقتی کامل شد، نصب شان نماید.

برای راه اندازی ایمن مجدد آبگرمکن از دستورالعمل سازنده پیروی کنید.

و این هم از این. این کار ساده به نظر می رسد، اما اگر از دستورالعمل نگهداری سازنده پیروی نکنید، ممکن است به آبگرمکن خود آسیب برسانید. اگر دستورالعمل را ندارید می توانید با بخش پشتیبانی تماس گرفته و یا از وب سایت سازنده دیدن فرمایید.

منبع: اتاق
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 9542

به "موارد مورد احتیاج برای نگهداری سالانه پکیج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موارد مورد احتیاج برای نگهداری سالانه پکیج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید