معرفی 8 مودم فیبر نوری بدون وای فای

به گزارش چاپار بلاگ، مودم های فیبر نوری می توانند با روتر بی سیم و وای فای داخلی باشند یا اینکه بدون وای فای و صرفا با یک سوئیچ عرضه شوند.

معرفی 8 مودم فیبر نوری بدون وای فای

در حالی که در بازار انواع مودم های فیبر نوری با وای فای دو بانده و وای فای 6 را شاهد هستیم؛ مودم های ONT و GPON بدون فیبر نوری نیز یافت می گردد.

چرا باید یک مودم فیبر نوری بدون وای فای بخریم؟ چون در خانه یک مودم روتر یا روتر بی سیم قوی از نظر وای فای داریم و دیگر احتیاجی به وای فای مودم فیبر نوری نیست.

برای مثال، ممکن است در خانه یک روتر دو بانده داشته باشیم که در حال حاضر برای اینترنت ADSL استفاده می کنیم. بنابراین؛ خرید یک مودم فیبر نوری با وای فای، عین دور ریختن پول است.

مودم فیبر نوری وظیفه اش تبدیل سیگنال های نوری روی کابل فیبر نوری به سیگنال های الکتریکی برای استفاده در دستگاه های همراه و ثابت و اتصال به اینترنت است. وظیفه اصلی مودم فیبر نوری، وای فای نیست و در سال های اخیر محصولاتی ساخته شده است که شامل یک روتر بی سیم هم می شوند.

وقتی یک مودم فیبر نوری بدون وای فای بخرید؛ دست تان برای انتخاب یک روتر بی سیم باز است و می توانید یکی از برترین روترهای دو بانده بازار یا روترهای گیمینگ و وای فای 6 یا حتی روترهای مش وای فای را انتخاب و بخرید. در واقع، شما پول تان را برای خرید یک روتر خوب که دستگاه اصلی وای فای است می دهید و دیگر برای خرید یک مودم فیبر نوری احتیاجی نیست حدود 2 میلیون تومان هزینه کنید.

در این مطلب، می خواهیم مودم های فیبر نوری بدون وای فای از برندهای هواوی، فایبرهوم و زد تی ای به شما معرفی کنیم:

مودم فیبر نوری زد تی ای F601

یک مودم ساده GPON برای اتصال به اینترنت FTTH است. حداکثر سرعت دانلود این مودم 2488 مگابیت بر ثانیه و حداکثر سرعت آپلود 1244 مگابیت بر ثانیه است.

یک درگاه GPON از نوع SC/APC و یک درگاه شبکه اترنت RJ45 گیگابیتی دارد تا بتوانید روتر بی سیم یا کامپیوتر و لپ تاپ خود را به اینترنت فیبر نوری وصل کنید.

مودم فیبر نوری هواوی HG8120C

این مودم ONT هواوی که قیمتی در حدود 800 هزار تومان تا 1 میلیون تومان دارد؛ به یک درگاه شبکه اترنت LAN با سرعت یک گیگابیت و یک درگاه شبکه اترنت LAN با سرعت صد مگابیت مجهز است. به علاوه، دارای یک درگاه تلفن ثابت RJ11 برای تماس تلفنی و VoIP است.

مودم هواوی HG8120C فاقد قابلیت وای فای است و از استاندارد G.984.2 کلاس B سود می برد. کابل اینترنت فیبر نوری به وسیله درگاه PON به مودم وصل می گردد.

مزیت این مودم در اتصال همزمان یک روتر و کامپیوتر یا لپ تاپ به اینترنت FTTH است.

مودم فیبر نوری هواوی HG8310M

یکی از معروف ترین مودم های فیبر نوری بدون وای فای در بازار ایران، مودم ONT هواوی HG8310M است. مودمی که دارای یک درگاه GPON SC/UPC برای اتصال کابل فیبر، 1 درگاه شبکه LAN گیگابیتی و دیگر درگاه RJ11 و USB ندارد.

مودم ساده ای که با قیمت حدود 1 میلیون تومان به فروش می رسد و برای افرادی مناسب است که الان در خانه یک روتر دو بانده قوی یا مودم روتر خوب دارند و فقط دنبال مودمی برای اتصال به اینترنت FTTH هستند.

مودم فیبر نوری هواوی HG8010H

یک مودم فیبر نوری بدون وای فای دیگر از شرکت هواوی با طراحی و مشخصاتی بسیار نزدیک و مشابه با مودم HG8310M.

این مودم هم یک درگاه PON و یک درگاه شبکه LAN هزار مگابیتی دارد تا روتر بی سیم یا مودم روتر دیگر به این درگاه به وسیله کابل شبکه وصل گردد و اینترنت فیبر نوری روی روتر به اشتراک گذاشته گردد. بعضی اوقات سازمان ها و کسب وکارها احتیاج به روتر بی سیم و وای فای هم ندارند و مودم HG8010H را به یک سوییچ وصل می نمایند تا اینترنت پرسرعت میان چندین کامپیوتر تقسیم گردد.

مودم فیبر نوری هواوی EG8010H

مودم دیگری که می توانید در بازار ایران برای اتصال به اینترنت FTTH ولی بدون وای فای پیدا کنید؛ مودم هوای EG8010H است.

این مودم نیز مشخصاتی مشابه مودم های دیگر هواوی معرفی شده در این مطلب دارد. یک درگاه شبکه گیگابیتی، یک درگاه PON و کلید پاور همه امکانات ارتباطی این مودم فیبر نوری هستند.

مودم فیبر نوری فایبرهوم AN5506-01-A

فایبرهوم نیز یکی از برندهای مطرح در بازار مودم های فیبر نوری است و چندین مدل مودم رده بالا در بازار دارد. اما این علت نمی گردد فایبرهوم مودم فیبر نوری بدون وای فای عرضه نکرده باشد.

ساده ترین مودم GPON بدون وای فای فایبرهوم، مودم AN5506-01-A با یک درگاه GPON و یک درگاه شبکه اترنت گیگابیتی است. آداپتور این مودم نیز 12 ولت و 0.5 آمپر با مصر پایین تر از 4 وات است.

مودم فیبر نوری فایبرهوم AN5506-02-B

این مودم نسبت به مدل پیشین، امکانات بیشتری دارد از جمله می توان به 1 درگاه شبکه اترنت گیگابیتی، 1 درگاه POT و 1 درگاه FE اشاره نمود.

مودم AN5506-02-B مصرف انرژی بیشتری هم داشته و حدود 5 ولت و کمتر برق مصرف می نماید؛ در حالی که احتیاج به یک آداپتور 12 ولت و 1 آمپر دارد. به سادگی می توان یک روتر بی سیم دو بانده پرسرعت را به این مودم وصل کرد و اینترنت فیبر نوری را با ده ها دستگاه روی وای فای به اشتراک گذاشت.

مودم فیبر نوری فایبرهوم HG6240A

این مودم فیبر نوری بدون وای فای به 4 درگاه شبکه اترنت گیگابیتی مجهز است و از دو درگاه POTS سود می برد.

تعداد زیاد درگاه های شبکه LAN یاری می نمایند این مودم مصارف سازمانی و تجاری پیدا کند و بتوان چندین روتر یا سوئیچ و چندین کامپیوتر را به طور مستقیم به آن وصل کرد تا ده ها نفر به اینترنت FTTH دسترسی پیدا نمایند.

منبع: شبکه چی
انتشار: 18 تیر 1401 بروزرسانی: 18 تیر 1401 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 26812

به "معرفی 8 مودم فیبر نوری بدون وای فای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 8 مودم فیبر نوری بدون وای فای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید