معرفی 6 مودم فیبر نوری دو بانده در بازار ایران

به گزارش چاپار بلاگ، اگر یک مودم فیبر نوری خریداری نموده باشید یا در بازار دنبال یک مودم GPON گشته باشید؛ احتمالا متوجه شدید که مودم فیبر نوری دو بانده نیست یا کمیاب است.

معرفی 6 مودم فیبر نوری دو بانده در بازار ایران

مودم های فیبر نوری یا مودم های GPON که برای استفاده از اینترنت فیبر نوری و FTTH لازم و ضروری هستند و با مودم های ADSL/VDSL تفاوت دارند؛ فناوری ساخت قدیمی داشته و محصولات چندان تازه و به روزی نیستند. غالب این مودم ها بدون ارتباطات بی سیم وای فای یا نهایتا با وای فای تک بانده 802.11n روی سرعت 300 مگابیت هستند.

این روزها دیگر وای فای تک بانده و سرعت 300 مگابیت اصلا جوابگوی نیازهای کاربران نیست و وقتی چند دستگاه گوشی موبایل، تبلت، لپ تاپ، پی سی، کنسول بازی، تلویزیون و گجت های دیگر به یک اینترنت و مودم وصل می شوند؛ باید وای فای دو بانده و بالای هزار مگابیت داشت تا بتوان تجربه کاربری اینترنت خوبی رقم زد.

  • بیشتر بخوانید: 5 مودم فیبرنوری GPON برتر بازار ایران

یک راه چاره این است که یک مودم فیبر نوری تک بانده خریداری و روتر دو بانده ای به وسیله کابل شبکه به آن وصل نموده و از وای فای دو بانده روتر بهره ببرید. این روش، دست شما را برای انتخاب مودم و روتر باز می گذارد و می توانید یک مودم GPON مقرون به صرفه قیمت خریداری نموده و بعد یک روتر دو بانده قدرتمند و گیمینگ یا روتر دو بانده ای مقرون به صرفه قیمت خریداری کنید و برترین وای فای را با اینترنت فیبر نوری برای خودتان بسازید.

راه چاره دوم، گشتن در بازار و خرید یک مودم فیبر نوری دو بانده است. با لطف شرکت هواوی و فایبرهوم و فروشنده های ایرانی، چندین مدل مودم GPON دو بانده وارد بازار ایران شده است. ما در این مقاله می خواهیم زحمت شما را کم نموده و دیگر لازم نباشد ده ها سایت فروشگاه یا بازار را برای یافتن یک مودم دو بانده فیبر نوری بگردید؛ بلکه ما 6 مدل خوب معرفی کنیم.

پیش از اینکه سراغ معرفی این مودم ها برویم؛ پیشنهاد می کنیم حتما راهنمای خرید مودم فیبر نوری شبکه چی را بخوانید و با نکات مهمی که باید پیش از خرید یک مودم GPON مد نظر داشته باشید؛ آشنا شوید:

  • راهنمای کامل خرید مودم فیبر نوری - معرفی برترین مودم های GPON

مودم فیبر نوری دو بانده هواوی HS8145X6: وای فای 6 با سرعت 1.75 گیگابیت

جزو معدود مودم های فیبر نوری دو بانده به روز جهان از نظر استانداردهای وای فای است. هواوی HS8145X6 از وای فای 6 و استاندارد 802.11ax پشتیبانی می نماید و دارای دو باند رادیویی 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز است. سرعت فرکانس 2.4 گیگاهرتز برابر با 450 مگابیت و سرعت فرکانس 5 گیگاهرتز به 1300 مگابیت می رسد.

این مودم از 4 درگاه شبکه LAN با سرعت 1 گیگابیت، 1 درگاه USB 2.0 و یک پورت POTS برای اتصال کابل فیبر نوری برخوردار بوده و دارای دو آنتن خارجی 5 دسی بلی است.

این مودم از MIMO 2×2 در هر دو باند رادیویی سود می برد و به فناوری هایی مانند Beamforming و Band steering و MU-MIMO مجهز است. از باند 160 مگاهرتزی وای فای پشتیبانی می نماید و فناوری مدولاسیون دیتای آن روی وای فای 1024 QAM است. بعلاوه مجهز به پروتکل رمزنگاری WPA3 است.بنابراین، می توان گفت هواوی HS8145X6 یکی از به روزترین و مدرن ترین مودم های فیبر نوری دو بانده است.

قیمت این مودم در بازار حدود 3 میلیون و 100 هزار تومان است.

مودم فیبر نوری دو بانده فیبرهوم HG6143D: وای فای 5 با درگاه های شبکه اترنت گیگابیتی

مودم HG6143D فایبرهوم به وای فای دو بانده 802.11ac و فرکانس های 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز مجهز است. این مودم GPON دارای یک درگاه SC/APC بوده و از استاندارد GPON کلاس +B سود می برد که حداکثر سرعت دانلود 2048 مگابیتی روی اینترنت فراهم می نماید.

4 درگاه شبکه اترنت یک گیگابیت و یک درگاه USB 2.0 دارد و از یک درگاه RJ11 نیز برای تماس تلفنی اینترنتی برخوردار است. MIMO 2×2 به همراه قابلیت تعریف 8 شبکه وای فای (SSID) مخلتف به همراه پشتیبانی WPA2 و NAT از این مودم نیز گزینه خوبی برای مصارف وای فای خانگی امروزی ساخته است.

قیمت مودم فیبرهوم HG6143D در بازار ایران حدود 2 میلیون تومان است.

مودم فیبر نوری دو بانده هواوی HN8546Q: درگاه 10 گیگابیتی

ویژگی بزرگ این مودم هواوی، داشتن درگاه GPON با سرعت 10 گیگابیتی است. همین طور، 4 درگاه شبکه LAN یک گیگابیتی و 2 درگاه USB 2.0 به همراه وای فای دو بانده 802.11ac دارد.

شما می توانید به راحتی یک اینترنت فیبر نوری پرسرعت را به این مودم وصل نموده و بعد دستگاه های خود را به وسیله وای فای به فرکانس 2.4 و 5 گیگاهرتز وصل کنید. فرکانس 5 گیگاهرتز برای بازی و استریم ویدئو و فراوری محتوا یا آپلودهای با حجم بالا مناسب است و فرکانس 2.4 گیگاهرتز برای وب گردی، شبکه های اجتماعی یا کارهای ساده در اینترنت استفاده می گردد.

این مودم از هر دو استاندارد GPON و EPON پشتیبانی نموده و برای سازمان ها، کسب و کارها و شرکت های میانه و بزرگ بیشتر کاربردی خواهد بود.

قیمت مودم هواوی HN8546Q در بازار ایران حدود 3 میلیون تومان است.

مودم فیبر نوری دو بانده هواوی HS8546X6: یک وای فای 6 دیگر

مودم فیبر نوری هواوی HS8546X6 نیز دارای وای فای 6 با حداکثر سرعت اسمی 1.75 گیگابیت است. روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز سرعت 450 مگابیت و فرکانس 5 گیگاهرتز سرعت 1300 مگابیتی به دست می دهد.

ضمن اینکه دارای 1 درگاه SC/UPC است؛ از 4 درگاه شبکه اترنت LAN گیگابیتی، دو درگاه USB 3.0 و 1 درگاه RJ11 سود می برد و دارای دو آنتن خارجی 5 دسی بل است. این مودم نیز از نظر استانداردها، درگاه های ارتباطی و تعیینات یک مودم فیبر نوری دو بانده کامل محسوب می گردد و می تواند برترین اینترنت و وای فای را به دستگاه امروزی شما بدهد.

قیمت این مودم نیز در بازار ایران بین 3 تا 3.5 میلیون تومان است.

مودم فیبر نوری دو بانده هواوی HS8145V: طراحی متفاوت

شکل و شمایل عجیب و متفاوت این مودم GPON شما را به سوی خودش جذب می نماید. وای فای مودم هواوی HS8145V از رده 802.11ac و دو بانده است.

یک درگاه SC/UPC، چهار درگاه شبکه اترنت گیگابیتی، یک درگاه RJ11 و 1 درگاه USB 2.0 دارد و به دو آنتن وای فای خارجی 2 دسی بلی مجهز است.

برای مصارف خانگی و کاربری معمولی، یک مودم فیبر نوری مناسب به نظر می رسد. ضمن اینکه قیمت آن در بازار ایران تعیین نیست.

مودم فیبر نوری دو بانده هواوی HG8245Q2: وای فای 5 با سرعت 1.75 گیگابیت

این مودم +GPON B هواوی نیز جزو مودم هایی است که اخیرا به وسیله این شرکت غول چینی روانه بازار شده است و از وای فای دو بانده 802.11ac و فرکانس های رادیویی 2.4 گیگاهرتز با سرعت 450 مگابیت و 5 گیگاهرتز با سرعت 1300 مگابیت برخوردار است.

4 درگاه شبکه اترنت RJ45 گیگابیتی و 2 درگاه USB 2.0 دارد و از MIMO 3×3 با دو آنتن خارجی 2 دسی بل پشتیبانی می نماید. هواوی می گوید این مودم به فناوری محدوده پوشش دهی وای فای هوشمند مجهز است و می تواند تشخیص دهد در کدام منطقه از خانه، دستگاه های بیشتری وجود دارد و براین اساس، پوشش دهی وای فای بهتری در آن نقطه ایجاد کند.

به ابزارهایی مانند کنترل والدین و اشتراک گذاری وای فای مجهز است و تقریبا یک پنل کاربری تحت وب کامل و بی نقص برای مدیریت و نظارت بر وای فای دارد. قیمت این مودم نیز در بازار ایران هنوز تعیین نشده است.

منبع: شبکه چی
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 23479

به "معرفی 6 مودم فیبر نوری دو بانده در بازار ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 6 مودم فیبر نوری دو بانده در بازار ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید