مراسم یادمان باستان شناس فقید گیلانی برگزار گشت

به گزارش چاپار بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: بهروز همرنگ یکی از کم نظیران در حوزه باستان شناسی کشور بود.

مراسم یادمان باستان شناس فقید گیلانی برگزار گشت

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان، یادمان باستان شناس گیلانی ، مرحوم بهروز همرنگ با حضور شهرود امیرانتخابی مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ،معاونین ، همکاران اداره کل ، پژوهشگران و فعالان حوزه میراث فرهنگی در سالن همایش های پژوهشکده گیلان شناسی استان برگزار گشت.

شهرود امیرانتخابی مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان با گرامی داشتن یاد و خاطره مرحوم همرنگ گفت : باستان شناسان، پژوهشگرانی هستند که بر فرهنگ مادی انسان و جوامع گذشته که بسیار محدود و در مواقعی حتی غیر ممکن است، پژوهش و مطالعه می کنند و بهروز همرنگ با تمام این توصیف یکی از کم نظیران در باستان شناسی کشور بود.

امیرانتخابی گفت : ضایعه فقدان چنین مردی از حوزه باستان شناسی که مایه وجودیش ، اشتیاق و ذوق بود بسیار دردناک و غیرقابل جبران است.

وی با تسلیت به خانواده آن مرحوم و خانواده بزرگ میراث فرهنگی گفت : تحقیقات نیمه تمام و پژوهشهای بهروز همرنگ می بایست توسط همکاران باستان شناس اداره کل تکمیل و در اختیار علاقمندان به این حوزه قرار بگیرد و این راه جزء به همت و علاقه توسط همکاران وی بار معنی را نخواهد گرفت.

در پایان این مراسم از کتاب حدس به منظور لایه نگاری شهر تاریخی ماسوله که از تحقیقات مرحوم بهروز همرنگ بود رونمایی شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 206

به "مراسم یادمان باستان شناس فقید گیلانی برگزار گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراسم یادمان باستان شناس فقید گیلانی برگزار گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید