مایکروسافت: طی قراردادی ده ساله کال آو دیوتی را به کنسول های نینتندو می آوریم

به گزارش چاپار بلاگ، ماجرای خرید اکتیویژن به وسیله مایکروسافت همچنان ادامه دارد. حدود یک سال پیش بود که اعلام شد مایکروسافت قصد خرید شرکت اکتیویژن را دارد. قیمتی که گفته شد 69 میلیارد دلار بود که رقم بسیار زیادی است. روند این خرید مسائل زیادی داشته است. به علت اینکه یکی از بزرگ ترین مجموعه های گیمینگ بدست مایکروسافت افتاده که باعث نگرانی شرکت های دیگر شده است.

مایکروسافت: طی قراردادی ده ساله کال آو دیوتی را به کنسول های نینتندو می آوریم

حال فیل اسپنسر (Phil Spencer) مدیر بخش ایکس باکس شرکت مایکروسافت اعلام نموده که وارد یک قرارداد با نینتندو شده اند. این قرارداد به این شکل است که پس از نهایی شدن خرید اکتیویژن، مجموعه ندای وظیفه (Call of Duty) تا 10 سال برای کنسول های نینتندو همچنان عرضه گردد. به این معنا که این عناوین نمی توانند انحصاری کنسول های ایکس باکس باشند. اسپنسر در توییت نو خود نوشت:

یکی از مخالفان سرسخت این خرید، سونی است. این شرکت باور دارد که زمانی که مایکروسافت اکتیویژن را خریداری کند، رجحان بسیار زیادی در دنیای گیمینگ پیدا می نماید. به نوعی همه گیمرها مجبور خواهند بود تا یکی از محصولات مایکروسافت را خریداری نمایند. به همین علت رقابت در دنیای گیمینگ بسیار کم می گردد.

مایکروسافت در این مدت شرکت های زیادی را خریداری نموده است. این کار استقلال شرکت ها را بسیار کم می نماید. به همین علت تنوع در دنیای گیمینگ کم می گردد. موضوع در زمینه اکتیویژن کمی فرق دارد. این شرکت و بلیزارد هر دو سال دشواری را گذراندند. با توجه به مشکلاتی که برای بلیزارد پیش آمد سهام این شرکت ها بسیار افت نموده و فرصت خوبی برای خرید مایکروسافت بود. به نوعی مایکروسافت می تواند شرایط این شرکت ها را تغییر دهد.

یک نکته جالب قرارداد با نینتندو است. به علت اینکه افرادی که کنسول های نینتندو را خریداری می نمایند، برای تجربه ندای وظیفه نیست. بلکه برای تجربه انحصاری نینتندو است. به نوعی این افراد توجه کمتری به مجموعه های بزرگ دارند. با این حال این موضوع نشان می دهد که مایکروسافت در پی انحصاری کردن سری ندای وظیفه نیست.

حال باید صبر کرد و دید که سونی چه می نماید. امکان دارد که این شرکت با مایکروسافت قرارداد ببندد. حتی امکان دارد که به ساخت شوتر انحصاری خود روی آورده تا مانع از موفقیت مایکروسافت در این زمینه گردد. باید صبر کرد و دید که این دو شرکت در آینده چگونه عمل خواهند کرد.

منبع: Gematsu.com

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 آذر 1401 بروزرسانی: 23 آذر 1401 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 31109

به "مایکروسافت: طی قراردادی ده ساله کال آو دیوتی را به کنسول های نینتندو می آوریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت: طی قراردادی ده ساله کال آو دیوتی را به کنسول های نینتندو می آوریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید