عملیات اجرایی مجتمع زنجیره ای شیلاتی به زودی در سیمرغ آغاز می شود

به گزارش چاپار بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- استاندارمازندران، این طرح شامل تولید و پرورش ماهیان خاویاری ،گلخانه آکوآپونیک و...می باشد و با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام می شود .

عملیات اجرایی مجتمع زنجیره ای شیلاتی به زودی در سیمرغ آغاز می شود

به گزارش خبرنگارخبرنگاراندفترمازندران درساری،احمد حسین زادگان، استاندار مازندران درنشست با سرمایه گذاران مجتمع زنجیره ای شیلاتی چالواران، گفت: این طرح شامل تولید و پرورش ماهیان خاویاری ،گلخانه آکوآپونیک و...می باشد و با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح در 5 فاز اجرا می شود، تاکید کرد: در این طرح با استفاده از تجهیزات نوین بهره وری از آب تا پانزده برابر و تراکم تولید در حوضچه های ماهی حدود دو برابر پیش بینی شده است.

حسین زادگان ادامه داد: همچنین در این طرح تعویض کامل آب در حوضچه های پرورش ماهی نوزده روز یکبار پیش بینی شده است که این مقدار در کاهش مصرف آب بسیار چمشگیر است.

استاندار مازندران با بیان اینکه گند زدایی در آب برگشتی از حوضچه های پرورش ماهی آغاز می شود، گفت: حذف آمونیاک، عوامل پاتوژن، ذرات معلق موجود در آب بهمراه تزریق اکسیژن با استفاده از تجهیزات نوین ظرفیت بالای بازچرخانی آب را در این طرح به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: در نهایت در راستا آب خروجی آب مصرفی در گلخانه آکوآپونیک احداثی این مزرعه گیاه سالم بدون آفت تولید می شود. برنامه بسته بندی و تولید کود با استفاده از فضولات نیز از اجزای دیگر این زنجیره می باشد.

استاندار مازندران، گفت: عملیات اجرایی مجتمع زنجیره ای شیلاتی به زودی در سیمرغ آغاز می شود.

در این نشست خیریانپور، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار نیز حضور داشت.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 2 خرداد 1400 بروزرسانی: 2 خرداد 1400 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 15540

به "عملیات اجرایی مجتمع زنجیره ای شیلاتی به زودی در سیمرغ آغاز می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات اجرایی مجتمع زنجیره ای شیلاتی به زودی در سیمرغ آغاز می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید