طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی خوشمزه در 3 مرحله

به گزارش چاپار بلاگ، کاپ کیک های شکلاتی، این مینی کیک های کوچک با آن طعم و رنگ و لعاب شان دل کوچک و بزرگ را می برند. کافی است طرز تهیه آن را بدانید تا در دورهمی ها و جشن های خود آن را برای عزیزان تان آماده کنید. بچه ها عاشق ترافل های رنگی و طعم شکلاتی این کاپ کیک ها هستند، پس چرا برای تغذیه مدرسه شان یا دورهمی هایشان آن را تهیه نمی کنید؟ اگر مشکل فر دارید، می توانید طرز تهیه کاپ کیک بخارپز را در کتاب کاله بخوانید. شاید الان فکر کنید مراحل و زمان زیادی باید برای تهیه آن صرف گردد، اما ما این جا طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی را در سه مرحله برایتان خواهیم گفت تا امتحان کنید.

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی خوشمزه در 3 مرحله

مواد لازم برای تهیه کاپ کیک شکلاتی

  • آب جوش چهار قاشق غذاخوری
  • پودر کاکائو 40 گرم
  • تخم مرغ سه عدد
  • کره نرم شده 175 گرم
  • شکر 165 گرم
  • آرد سفید 115 گرم
  • بیکینگ پودر یک قاشق چای خوری

مواد لازم برای تهیه فراستینگ

  • کره 60 گرم
  • پودر کاکائو 30 گرم
  • شیر سه قاشق غذاخوری
  • پودر قند به اندازه لازم

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی

1. مواد را مخلوط کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی باید ظرفی مناسب بردارید و نیمی از پودر کاکائو را در آن الک کنید. در ادامه آب جوش به آن اضافه و مخلوط کنید. ظرف را کنار گذشته و به سراغ آرد بروید. در ظرفی دیگر آرد و بیکینگ پودر را دو بار الک نموده تا در مایه کیک تان حباب های ریز ایجاد نگردد. حال شکر و تخم مرغ را به ظرف اضافه نموده و با یاری هم زن یا قاشق چوبی با یکدیگر مخلوط کنید. بعد از آماده کردن مواد، کاغذ مافین ها را آماده و داخل قالب ها بگذارید.

نکاتی برای استفاده از کاکائو در مایه کیک

بهتر است از پودر کاکائو شیرین نشده بهره ببرید تا شیرینی کاپ کیک ها اذیت تان نکند.

پودر کاکائو را به خوبی در آب جوش حل کنید تا خمیری غلیظ داشته باشید.

2. مواد را داخل قالب های مافین بریزید

در ادامه طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی، فر را در دمای 200 درجه سانتی گراد گرم کنید، سپس قالب های کاپ کیک را تا نیمه از مواد آماده شده پر کنید. سپس برای 15 تا 12 دقیقه داخل فر بگذارید تا کامل پخته شوند. به یاد داشته باشید که اگر بیش از یک سوم قالب ها را پر کنید، مواد کاپ کیک های شکلاتی نه تنها از قالب سرریز می شوند، بلکه در مرکز هم فرو رفته و بیرون آوردن آن ها از قالب سخت است. بعد از گذشت 15 دقیقه، در فر را باز کنید و با فرو کردن یک خلال دندان در مرکز کاپ کیک ها از پخت آن مطمئن شوید. آن ها را بیرون بیاورید و روی قفسه سینی بگذارید تا خنک شوند.

3. سس شکلاتی را آماده کنید

برای آماده کردن مایه شکلاتی کاپ کیک ها، کره را آب نموده و در ظرفی بریزید، سپس مابقی پودر کاکائو را الک نموده به همراه پودر قند به آن اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید تا سس تان براق گردد. در صورت غلیظ بودن مایه شکلاتی می توانید شیر را کم کم به آن اضافه کنید تا به غلظت دلخواه تان برسد. مایه شکلاتی را با یاری قیف روی کاپ کیک ها بریزید و با یاری اسمارتیز یا ترافل روی آن را تزئین کنید. فقط اجازه دهید کاپ کیک ها قبل از سرو خوب خنک شوند. نوش جان!

کاپ کیک های شکلاتی برترین گزینه برای پذیرایی از میهمان ها در روزهای تعطیل است.

نکات تکمیلی برای تهیه کاپ کیک شکلاتی

کاپ کیک های شکلاتی را می توانید به راحتی در منزل آماده و برای دورهمی هایتان سرو کنید. بااین حال دانستن موارد زیر به شما در تهیه آسان تر این کیک های کوچک یاری خواهد نمود.

چگونه می توان کاپ کیک های مرطوب تری می توان داشت؟

برای حفظ رطوبت کاپ کیک ها احتیاج به چربیِ بیشتری است، پس به جای کره می توانید از روغن نباتی هم بهره ببرید. استفاده از روغن نباتی به لطافت و سرعت پخت کاپ کیک های شکلاتی بسیار یاری می نماید.

نحوه نگهداری کاپ کیک های شکلاتی به چه صورت است؟

برای آن که بتوانید کاپ کیک ها را به مدت پنج روز در یخچال نگه داری کنید باید آن ها را در یک ظرف در بسته بگذارید. با گذاشتن

آن ها در ظروف در بسته دیگر بوی موادغذایی موجود در یخچال را به خود نمی گیرند. فقط بهتر است یک ساعت قبل از سرو، آن ها را از یخچال خارج نموده تا به دمای اتاق برسند.

آیا کاپ کیک ها را می توان در فریزر نگه داری کرد؟

بله. برای نگه داری کاپ کیک ها در فریزر، بهتر است روی آن ها یا داخل شان فراستینگ شکلاتی نریزید. آن ها را در یک ظرف در بسته بگذارید تا بتوانید برای سه ماه در فریزر نگه دارید. کاپ کیک ها را قبل از سروشان یک روز در یخچال قرار داده و سپس به مدت یک ساعت در دمای محیط بگذارید.

آیا با این مواد می توان چیز دیگری هم آماده کرد؟

بله. با این مواد می توان به راحتی در منزل کیک شکلاتی و مافین آماده کرد. طرز تهیه کیک شکلاتی و طرز تهیه مافین در کتاب کاله شرح داده شده است.

جایگزین مایه شکلاتی کاپ کیک ها چیست؟

همواره گاناش و سس شکلاتی برای استفاده روی کیک های شکلاتی نیست، شما از آن ها برای کاپ کیک هایتان هم می توانید بهره ببرید. طرز تهیه گاناش شکلاتی و طرز تهیه سس شکلاتی برای روی کیک را در کتاب کاله بخوانید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 17 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1402 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 34121

به "طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی خوشمزه در 3 مرحله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی خوشمزه در 3 مرحله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید