طرح ملی تای چی مهارگر دیابت شروع می گردد

به گزارش چاپار بلاگ، به گزارش خبرنگاران و به گفته صدیقی سرپرست کمیته تایچی در نشستی که با سازمان توسعه فعالیت بدنی فدراسیون ورزش های همگانی، و انجمن دیابت ایران برقرار شد مقرر گشت تقاهم نامه سه جانبه بین دو فدراسیون های ورزش همگانی و ووشو با انجمن دیابت ایران روز سه شنبه نهم مهرماه در محل وزارت ورزش منعقد و طی آن تای چی کاران کشور به عنوان سفیران مبارزه با دیابت معرفی شوند.

طرح ملی تای چی مهارگر دیابت شروع می گردد

همچنین با فراهم آوردن بستر مناسب از این به پس مبتلایان به دیابت و یا افراد در معرض این بیماری با آموزش فراگیر تای چی به بیماران دیابتی در دستور کار کمیته تای چی و آموزشگاه فدراسیون ورزش های همگانی نهاده شد تا بدین ترتیب قدمی بزرگ برای مبارزه و پیشگیری از این بیماری در کشور گرفته گردد.

رضا شجیع مسئول دبیرخانه سلامت وزارت ورزش و جوانان نیز گفت: طبق مقالات و پژوهش های اخیر، اثرگذاری تای چی و چی کُنگ به دلیل تاثیر روی افزایش متابولیسم سلولی به صورت پایدار و مصرف گلوکز درسطح سلولی اثر معنا داری در دیابت به خصوص دیابت نوع 2 دارد. همینطور این موضوع ثابت شده است که تای چی چی کُنگ در ارتقا کیفیت سلامت و حرکات و تعادل بدنی بیماران مبتلا به دیابت بسیار موثر بوده است. به همین دلیل تایچی از این پس پرچم دار مبارزه با دیابت خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 462

به "طرح ملی تای چی مهارگر دیابت شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح ملی تای چی مهارگر دیابت شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید