طرح فراوری گلیم در دهستان اوره و شاخص شهرستان لردگان با موفقیت اجرا شد

به گزارش چاپار بلاگ، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای طرح فراوری گلیم در دهستان اوره و شاخص شهرستان لردگان موفقیت آمیز بوده است.

طرح فراوری گلیم در دهستان اوره و شاخص شهرستان لردگان با موفقیت اجرا شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان چهارمحال و بختیاری، مهرداد رئیسی روز دوشنبه 15 تیر 1399 در حاشیه بازدید از کارگاه های انفرادی خانگی فراوری گلیم در روستاهای دهستان اوره و شاخص در بخش منج شهرستان لردگان چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: این طرح با هدف رونق صنایع دستی، افزایش اشتغال خانگی، رونق مالی و بهبود شرایط معیشت خانوارها اجرایی شد.

او اضافه نمود: در این بازدید که به صورت میدانی از کارگاه های خانگی فراوری گلیم این روستاها انجام شد، اشکال ها، ایرادها و نقص های موجود در فراوری این هنرصنعت با هدف ارتقای کیفی محصولات به هنرمندان و فراورینمایندگان ارائه شد.

رئیسی توضیح داد: دهستان اوره و شاخص برای ارائه آموزش به منظور فراوری سایر صنایع دستی بومی چهارمحال و بختیاری به ویژه شهرستان لردگان ظرفیت لازم را دارد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی صنایع دستی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در این طرح 55 نفر از بانوان دو روستای چالدراز اوره و دهنو شاخص آموزش گلیم بافی را به صورت رایگان فرا گرفتند.

عارف رئیسی اضافه نمود: هر کدام از افراد آموزش دیده می توانند سالانه حداقل 10 متر مربع گلیم فراوری و در بازارها داخلی و خارجی عرضه نمایند.

او بیان داشت: تمامی فراوریات گلیم این افراد به صورت تضمینی از سوی اتحادیه تعاونی صنایع دستی چهارمحال و بختیاری خریداری می گردد.

رئیسی اظهار کرد: این اتحادیه در امسال آموزش رایگان گلیم بافی به افزون بر 200 نفر از بانوان پنج روستای دیگر در دهستان اوره و شاخص را ارائه می دهد.

او عنوان داشت: آموزش رایگان رشته های صنایع دستی و خرید تضمینی فراوریات آن در روستاهای چهارمحال و بختیاری با جدیت دنبال و اجرا می گردد.

اضافه نموده می گردد، دهستان اوره و شاخص بخش منج شهرستان کوهرنگ در 250 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 11 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 7162

به "طرح فراوری گلیم در دهستان اوره و شاخص شهرستان لردگان با موفقیت اجرا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح فراوری گلیم در دهستان اوره و شاخص شهرستان لردگان با موفقیت اجرا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید