دیدنی های قشم (10 تا از جذابترین و معروفترین آنها)

به گزارش چاپار بلاگ، برای لذت بردن از یک مسافرت در تعطیلات و به ثبت رساندن خاطره های فوق العاده پیشنهاد میکنیم که قشم را در لیست مسافرت های خود قرار دهید.

دیدنی های قشم (10 تا از جذابترین و معروفترین آنها)

معروف و جذاب ترین دیدنی های قشم

قشم زیباست. واقعا زیباست! نمی گردد که اهل سفر باشید و تا به حال آرزوی قشم گردی نداشته باشید. قشم آنقدر جاهای دیدنی زیبا دارد که دل هر بیننده ای را به طرف خود می کشد. در این مطلب قصد داریم شما را با دیدنی های این جزیره زیبا آشنا کنیم.

قبل از هر کاری می توانید به سایت قشم گردی به آدرس QESHMGARDI.COM سر بزنید جواب تمام سوالات خود را در خصوص قشم و جاهای دیدنی زیبای قشم پیدا کنید.

دیدنی های زیبای قشم

دیدنی های قشم یکی دوتا نیست. آنقدر هست که یادتان برود که از چندتا بازدید نموده اید و چندتای دیگر باقیست. قشم یک موزه است به وسعت یک جزیره.

غار خوربس قشم

اولین دیدنی زیبای قشم که ارزش دیدن دارد، غار خوربس قشم است. احتمال زیاد از زبان یک لیدر محلی می شنوید که خوربس همان خوربُس به معنا مکان اتمام خور بوده. در این مکان یک کوه رسوبی قرار گرفته است که بر اثر جریان آب سوراخ سوراخ شده و حفره های تو در تویی در آن به وجود آورده. بعدها توسط ساکنین جزیره به صورت غار درآمده و محلی بوده برای پناهگاه ماهیگیران.

دره ستارگان قشم

دره ستارگان قشم شاید یکی از معروفترین دیدنی های جزیره قشم باشد. این دره در یک منطقه رسوبی بر اثر میلیون ها سال فرسایش خاک تشکیل شده. بر اثر فرسایش ستون هایی به ارتفاع چند متر شکل گرفته که چه از پایین و چه از بالا دل هر بیننده ای را به خود جذب می نماید.

برای رسیدن به دره باید از روستای برکه خلف بگذرید. این روستا خودش هم می تواند یک جای دیدنی باشد. به خصوص برای آن هایی که دقت کافی به خرج می دهند و به این نکته توجه می نمایند که روستا چقدر تمیز و بدون آشغال است.

اگر اهل خرید لباس های محلی باشید به خصوص لباس هایی برای کودک خود، می توانید از این روستا آن را تهیه کنید.

جزایر ناز

جزایر ناز قشم در واقع دو جزیره کوچک در نزدیکی ساحل هستند که به خاطر جزر و مد آب دریا مدام به جزیره وصل شده و بعد جدا می شوند. دلیل نام گذاری این جزایر هم این است که این جدا شدن و متصل شدن پیاپی مانند این است که این دو جزیره برای جزیره قشم ناز می نمایند.

اگر دوست داشته باشید منظره ای باصفا از دریا را ببینید. حتما به این جزایر بروید. آنطرف جزایر هیچوقت از آب خالی نمی گردد و همواره می گردد صدای آرامبخش موج های دریا را شنید.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که موقع جزر و مد دریا در این ناحیه همواره متغییر بوده و ثابت نیست. اطلاعات جزر و مد جزایر ناز را می توانید از سایت قشم گردی پیدا کنید.

جزیره هنگام

با اینکه جزیره هنگام خودش یک جزیره جداست اما می گردد آن را با دیگر دیدنی های قشم همراه کرد. این جزیره خودش یک پکیج جای دیدنی است. از دلفین های هنگام بگیرید تا لاکپشت های پوزه عقابی در اسکله شیب دراز تا زندگی محلی ها و ماهیهای آکواریومی این جزیره. اگر به قشم رفتید هیچ جا نروید و فقط بروید پایکوبی دلفین های هنگام را تماشا کنید. عکس های بیشتر از جزیره هنگام

جنگل حرا قشم

جنگل حرا یکی دیگر از دیدنی های قشم است که در بین مردم کشور ما معروف شده. این جنگل زیستگاه انواع پرندگای دریایی است. به همان تعداد که شما پرنده می شناسید، چند برابرش اینجا می توانید پرندگان رنگارنگ پیدا کنید. حرا خودش درختی است که با دریافت آب شور دریا املاح آن را برای رشد خود مورد استفاده قرار می دهد. حرا را به همین دلیل می گردد درخت زندگی نامید. در محیطی که هیچ نوع درخت زمینی رشد نمی نماید، محیطی بهشتی برای انواع گونه های حیوانی پدید آورده.

تنگه چاهکوه قشم

باز هم یک دیدنی مشهور و عجیب دیگر:تنگه چاهکوه. این تنگه یکی از دورترین جاهای دیدنی شهر قشم است که هر کسی که به قشم سفر می نماید دوست دارد آن را ببیند. تنگه ای که در فاصله ای نسبتا زیاد از روستایی در آن نزدیکی واقع شده و مدتهای زیاد محل تامین آب شیرین مردم آن حوالی بوده. به این صورت که به دلیل جنس سنگی تنگه آب باران را می شده به راحتی آن را جمع آوری کرد. مردم قدیم جزیره در آن چندین چاه حفر نموده بودند و از آبی که از آسمان نازل می شده بهره خود را می بردند.

تنگه چاهکوه به دلیل فرسایش میلیون ها ساله به شکل یک علامت جمع در آمده طوری که اگر در مرکز آن بایستید شاید با کمی تخیل بتوانید نهنگ یا دلفینی را در ذهن خود مجسم کنید. گویی که همه قشم با هم هماهنگ هستند. شکل خود جزیره به شکل دلفین است و در همان حوالی دلفین ها زیستگاهی برای خود یافته اند. طبیعت هم در یک ناحیه دور دست شمایلی پدید آورده که با بقیه اجزای خودش هماهنگ گردد.

غار نمکدان قشم

طولانی ترین غار نمکی دنیا به 5 کیلومتر را می توانید در دورترین نقطه جزیره قشم ببینید. برای رسیدن به این غار باید 2 ساعت از شهر قشم رانندگی کنید تا به روستای کانی برسید. این قسمت جزیره واقعا دست نخورده است. به خصوص سواحل آن. از سواحل که دل بکنید می توانید از دور کوهی سفید ببینید. ابتدا از خود می پرسید که قشم و برف. اما نزدیکتر که شوید نمک می بینید و نمک.

لنج سازی قشم

اگر بخواهید با بزرگترین صنایع دستی دنیا آشنا شوید حتما سری بزنید به یکی از سه کارگاه لنج سازی قشم. قشم گردی شما شاید بدون دیدن این سازه های بزرگ که فقط با تجربه اجداد قدیمی این مرز و بوم ساخته شده، کامل نمی گردد.

بندر لافت

اگر قشم رفتید حتما سری به لافت بزنید. در کنار بقایای قلعه ای در مرکز بندر لافت می توانید تعدادی چاه ببینید. چاه هایی که برای جمع آوری آب باران حفر شده اند. اگر از تپه بالا روید می توانید منظره رو به دریای روستا به همراه بادگیرها و لنج های شناور را مشاهده کنید. در همان نزدیکی مناره ای توجهتان را به خود جلب می نماید. غروب اینجا شما را به دنیای دیگری می برد.

موزه ژئوپارک قشم

اگر به شهر قشم برگردید می توانید از موزه ژئوپارک قشم دیدن کنید. کلی حیوان بومی تاکسیدرمی شده به همراه ماکتی زیبا از جزیره قشم و بقیه دیدنی های آن. دیدنی های قشم در موزه به صورت مدلسازی شده به نمایش در آمده و با گذر از کنار هر مدل می توانید خود را در آن مکان ببینید.

غذاهای محلی قشم

مطمئنا بعد از این همه گشت و گذار در سرزمین دیدنی ها، گرسنه می شوید. چه خوب است که با غذاهای دریایی دستپخت زنان محلی شکم خود را سیر کنید. یکی از بهترین جاها برای خوردن غذاهای محلی به جز رستوران های معروف قشم، خانه های بومگردی قشم است.

دیدنی های قشم از این ها هم بیشتر است. جذابیت کشف آن ها را برای خودتان باقی می گذاریم. می توانید در خصوص قشم در سایت قشم گردی به آدرس QESHMGARDI.COM اطلاعات زیادی بدست بیاورید و اگر سوال خاصی دارید همانجا بپرسید.

اگر سوال خاصی دارید حتما اینستاگرام قشم گردی را دنبال کنید. از دایرکت اینستاگرام می توانید سوالات خودتان را در خصوص قشم و دیدنی های آن بپرسید. برای دنبال کردن قشم گردی نام کاربری QESHM.GARDI را جستجو نموده یا اگر در موبایل هستید روی آن کلیک کنید.

منبع: نمناک
انتشار: 6 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 3872

به "دیدنی های قشم (10 تا از جذابترین و معروفترین آنها)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های قشم (10 تا از جذابترین و معروفترین آنها)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید