دوگانه تاریخی برای فلامینگو ، بزرگ ترین جشن قهرمانی طرفداران فوتبال در ریو

به گزارش چاپار بلاگ، فلامینگو به نخستین باشگاه در تاریخ فوتبال برزیل پس از سانتوس در 1963 تبدیل شد که توانست دو جام کوپا لیبرتادورس و قهرمانی لیگ را در یک فصل از آن خود کند.

دوگانه تاریخی برای فلامینگو ، بزرگ ترین جشن قهرمانی طرفداران فوتبال در ریو

به گزارش خبرنگاران به نقل از ای پی، ده ها هزار نفر از اهالی ریودوژانیرو روز گذشته به خیابان ها آمدند تا در جشن قهرمانی فلامینگو در رقابت های کوپا لیبرتادورس شرکت نمایند. به ویژه اینکه این قهرمانی با پیروزی بر یک رقیب دیرینه از آرژانتین یعنی ریورپلاته به دست آمده بود. بازیکنان فلامینگو هم همراه با جام لیبرتادورس در یک اتوبوس روباز وارد خیابان های مرکزی ریو شدند تا در جشن مردم شریک باشند.

همزمان با جشن قهرمانی، خبر رسید پالمیراس در ملاقات خانگی دو بر یک به گرمیو باخته تا قهرمانی فلامینگو در لیگ داخلی برزیل هم چهار هفته مانده به سرانجام فصل قطعی گردد. فلامینگو 13 امتیاز از پالمیراس بیشتر دارد و اگر در چهار بازی آینده ببازد، باز هم قهرمان لیگ می گردد. آخرین بار در 1963 این تیم سانتوس بود که در دوران حضور پله (بازیکن افسانه ای فوتبال دنیا) قهرمان دوگانه شده بود و فلامینگو این افتخار را پس از 56 سال تکرار کرد.

بسیاری از شهروندان ریو و خانواده های برزیلی با پوشیدن لباس قرمز و مشکی فلامینگو به خیابان های مرکزی شهر آمده بودند و قهرمانی تیم محبوب شان را جشن می گرفتند اما حوالی ساعت 16:30 به وقت محلی یک درگیری کوچک با گروهای از طرفداران و پلیس به وجود آمد که خیلی زود هم سرانجام یافت. خوشحالی ناشی از قهرمانی در لیبرتادورس به اندازه ای بود که برزیلی های خسته از فساد مالی و درگیری های سیاسی را چند ساعت از خود بی خود کرد.

این قهرمانی قاره ای برای طرفداران فلامینگو از آنجا اهمیتی ویژه یافت که پس از 38 سال به دست آمد. بزرگ ترین باشگاه فوتبال در برزیل در چهار دهه کوتاه نتوانسته بود به یک افتخار بین المللی برسد، در حالی که دیگر رقیبان آن پنج بار در 10 سال گذشته قهرمان لیبرتادورس شده بودند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 1268

به "دوگانه تاریخی برای فلامینگو ، بزرگ ترین جشن قهرمانی طرفداران فوتبال در ریو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوگانه تاریخی برای فلامینگو ، بزرگ ترین جشن قهرمانی طرفداران فوتبال در ریو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید