به گزارش چاپار بلاگ، یک ماشین وارپ می تواند ما را با سرعتی سریع تر از نور به منطقه ها دوردست کیهان ببرد.

مدتی است که گروهی از فیزیکدانان پیشنهاد اولیه ساخت ماشین وارپ را بر اساس یک مفهوم متعلق به دهه 90 مطرح نموده اند. آنها می گویند که این ماشین نباید هیچ یک از قوانین فیزیک را در هم بشکند. از لحاظ نظری، ماشین وارپ، شکل فضا-زمان را خمیده می نماید و آن را تغییر می دهد تا اختلاف موجود در زمان و مسافت را تحت شرایطی بزرگنمایی نموده و مسافران را در مسافت هایی سریع تر از سرعت نور منتقل می نماید.

این ماشین اولین بار به وسیله میگوئل آلکوبیر فیزیکدان مکزیکی در حدود 25 سال قبل پیشنهاد شد. طبق ایدۀ او که در سال 1994 مطرح شد، ماشین وارپ توپولوژی فضا را تغییر نمی دهد و به ابرفضا وارد نمی گردد، این ماشین فضای مقابل را منقبض نموده و فضای پشت فضاپیما را توسعه داده از هم باز می نماید.

اما گروهی از دانشمندان پیشنهاد نموده اند که می توانیم از رصدخانه های زمینی برای شکار گونه های حیات بیگانه پیشرفته با جست وجوی فعالیت پیشرانه های فرضی آنها استفاده کنیم.

در مقاله ای تازه ، که قرار است در ماهنامه انجمن سلطنتی نجوم منتشر گردد، تیم محققان از UCLA، کارنگی ملون استدلال می نمایند که جستجو برای انواع خاصی از سیگنال های امواج گرانشی می تواند وجود این سفینه ها را آشکار کند. این یک راه تازه بالقوه مجذوب کننده برای کاوش در کیهان در جستجوی زندگی های دیگر است.

برخلاف سیگنال های الکترومغناطیسی، امواج گرانشی را می توان در فواصل دور شناسایی کرد ، به این معنی که می توانیم عمیق ترین اعماق کیهان را برای آنها اسکن کنیم.

تا کنون، تصور می گردد که امواج گرانشی که ما شناسایی نموده ایم در اثر برخورد بین سیاه چاله ها و ستاره های نوترونی ایجاد شده اند. این رویدادهای قدرتمند امواج عظیمی را در فضا و زمان ارسال می نمایند که به وسیله رصدخانه هایی مانند رصدخانه امواج گرانشی تداخل سنج لیزری (LIGO) در ایالات متحده کشف شده اند.

اما این مقاله استدلال می نماید که تمدن های بیگانه می توانند موج های مشابهی با پیشرانه های وارپ ایجاد نمایند، که یک سیستم محرکه کاملاً فرضی است که به فضاپیما اجازه می دهد بسیار نزدیک یا حتی سریع تر از سرعت نور حرکت کند.

جیانی مارتیره، یکی از نویسندگان مقاله، می گوید: مطالعه ما روی پیشرانه های وارپ راه را برای تشخیص امواج گرانشی هموار نموده است.

او اضافه نمود: این روش تازه به محدوده سنتی سیگنال های الکترومغناطیسی محدود نمی گردد؛ بنابراین ما در حال حاضر توانایی کاوش در تمام 1011 ستاره کهکشان راه شیری برای رانش های پیشرفته و به زودی، توانایی کاوش در هزاران کهکشان دیگر را داریم.

دانشمندان می خواهند اولین مدل مبتنی بر یادگیری ماشینی را توسعه دهد که به میزان کافی حساس باشد تا سیگنال های درایو وارپ را تشخیص دهد و آنها را از نویز پس زمینه متمایز کند.

اما قبل از اینکه بتوانیم شکار درایوهای وارپ بیگانه را شروع کنیم، فناوری های انسانی ما باید کارهایی را انجام دهند.

مانفرد پائولینی، استاد فیزیک و دانشیار دانشگاه کارنگی ملون، در بیانیه ای اذعان کرد: تشخیص امواج گرانشی هنوز در مراحل اولیه است. پیشرفت های آزمایشی آینده دروازه های اکتشافات تازه را باز خواهد نمود.

منبع: یک پزشک
انتشار: 3 دی 1401 بروزرسانی: 3 دی 1401 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 31277

به "دانشمندان روشی را برای تشخیص فعالیت ماشین وارپ بیگانگان فرازمینی پیشنهاد نموده اند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشمندان روشی را برای تشخیص فعالیت ماشین وارپ بیگانگان فرازمینی پیشنهاد نموده اند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید