خرید 720 هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان

به گزارش چاپار بلاگ، خبرنگاران/خوزستان مدیرکل تعاون روستایی خوزستان از خرید 720 هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان به وسیله شبکه تعاون روستایی اطلاع داد.

خرید 720 هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان

محمدامین چلداوی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: از مجموع یک میلیون و 143 هزار تن گندم تولیدی در خوزستان، 62 درصد به وسیله شبکه یکپارچه تعاون روستایی و باقی آن به وسیله اداره کل غله و بازرگانی و بعلاوه کارخانه های آرد، به صورت تضمینی خریداری شده است.

وی اضافه نمود: سال جاری شبکه تعاون روستایی خوزستان 720 هزار تن گندم از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری کرد. این خرید در 61 مرکز خرید در 25 شهرستان انجام شد و خرید به صورت پراکنده همچنان ادامه دارد.

مدیرکل تعاون روستایی خوزستان گفت: پیش بینی شده که سال جاری یک میلیون و 200 هزار تن گندم از مزارع استان خوزستان برداشت گردد بنابراین فعالیت شبکه تعاون روستایی خوزستان در خرید گندم ادامه خواهد داشت.

چلداوی با اشاره به ثبت رکورد تازه خرید دانه روغنی کلزا به وسیله تعاون روستایی، ادامه داد: سال جاری 73 هزار تن کلزا در 40 مرکز خرید از کشاورزان استان خوزستان خریداری شد و استقبال کشاورزان در مقایسه با سال گذشته بسیار چشمگیر بود.

وی گفت: سال جاری برای نخستین بار هشت کارخانه روغن کشی کشور برای خرید توافقی کلزای خوزستان به صورت مستقیم اقدام کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 تیر 1400 بروزرسانی: 29 تیر 1400 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 16961

به "خرید 720 هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید 720 هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید