خبرنگاران آماده سازی مرکز بینالمللی گردشگری سلامت خلیج فارس در کیش

به گزارش چاپار بلاگ، کیش-خبرنگاران- رئیس بیمارستان کیش در نشست خبری امروز خود، از آماده سازی مرکز بین المللی گردشگری سلامت خلیج فارس در این جزیره اطلاع داد.

خبرنگاران آماده سازی مرکز بینالمللی گردشگری سلامت خلیج فارس در کیش

دکتر مصطفی نادعلی نژاد در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: بخش اول این پروژه اجرا شده و تیم کاملی اکنون مشغول کار هستند که تا 10 روز آینده نهایی می گردد. به همت پشتیبانی و کادر بیمارستان سعی کردیم با هزینه کمتر این مرکز را آماده کنیم؛ زیرا نوع نگاه دراین پروژه درمانی است و اهمیت بسیاری برای ما دارد.

دستگاه ام آر آی برای کیش ضرورت ندارد

دکتر نادعلی نژاد در ادامه در مورد دستگاه ام آرآی بیمارستان گفت: این دستگاه به صورت مداوم ایراد داشت و نهایتا 10 روز کار می کرد. بنا بر نظر وزارت بهداشت و درمان کشور و حتی نگرش جهانی، ابزار ها و دستگاه ها باید به گونه ای استفاده شوند که جامعه بتواند از آن خدمات بهینه بگیرد. با این حساب برای مراکزی مثل کیش ام آرآی دیده نشد و اصلا مجوز آن داده نشد با اینکه ما کوشش بسیار کردیم اما به نتیجه نرسیدیم. با این حال می توان دو موضع نسبت به این مساله داشت؛ اولین نگاه گردشگری سلامت است که اگر قرار است آغاز گردد، باید آن را بسیار قوی ببینیم و امکانات بیشتری داشته باشیم. اما اگر فقط در حد همین نگاه درمانی کیشوندان که مراجعه می نمایند باشد، خیلی به ام ار ای احتیاجی نیست. ما هیچ مورد اورژانسی که لازم باشد در زمینه ام آرای نداریم. معمولاروزانه باید 300 یا 400 ام آرآی انجام گردد در حالی که ما روزی 10 تا 12 تا مراجعه نماینده بیشتر نداریم. بنابراین من فکر می کنم حضورش درچنین مناطقی ضروری نیست.

اما از زمانی که دستگاه آسیب دیده ما نهایت سعی خود راکردیم آن را اصولی درست کنیم که در همین خصوص تیم متخصص آغاز به آنالیز کردند و در نتیجه آنالیز اولیه کارشناسان دستگاه دیگرکارایی لازم را ندارد. اما با رایزنی های دکتر روشن و دکترنجاتی نهایتا از تیم متخصص خواسته شد دوباره مشکل دستگاه آنالیز گردد که در این خصوص تصمیم بر این شد هلیوم زده گردد که اگر نتیجه داد هزینه های دیگر را متقبل شویم. این کار با صرف هزینه ای 250 میلیون تومانی انجام شد اما تغییری ایجاد نکرد. بعد از آنالیز 72 ساعته معین شد این کار اثربخشی نداشته و احتمالا باید دستگاه جمع گردد. البته ما همچنان درخواست مجدد تعمیر و آنالیز دوباره کردیم که نتیجه تا دو هفته آینده معین خواهد شد. حتی ما مجوز هیات امنا را می گیریم تا اگر هزینه ای مجدد لازم باشد آن را بپردازیم. اما باید اشاره کنم اگر دستگاه ام آرآی درست نشد دیگر وجود این دستگاه به صلاح نیست. ما در این زمینه حتی با خیرین صحبت کردیم اما خبری که مبنی برگرفتن پول از خیرین برای هلیوم منتشرشد شایعه است.

پیشنهاد من این است، در این راستا عزیزانی که علاقه مند هستند این دستگاه خریداری گردد دست به جیب بشوند و البته با نگاه سرمایه گذاری این کار را انجام دهند؛ البته سرمایه گذاری که خیلی به دنبال سود نهایی آن نباشند.

حالا سئوال اینجاست که چرا این پول را سازمان نمی دهد برای تخصیص این مبلغ باید سازمان از وزارت بهداشت مجوز داشته باشند و وزارت بهداشت هم معتقد است که ام آر آی اورژانسی نیست و افراد در منطقه ای مثل کیش بهتر است به دیگر مراکز مراجعه نمایند این نگرشی است که بالا دستی ها دارند و درست هم است؛ زیرا کلان به مساله نگاه می نمایند.

13 میلیارد درآمد زایی داشتیم

رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش با اشاره به این که بیمارستان کیش با حمایت های سازمان کمبودی احساس نکرده است گفت: با توجه به اهمیت گردشگری سلامت و استخدام پزشکانی به صورت ثابت، توانسته ایم اعتماد سازی بیشتری صورت دهیم. فرایند بازدهی بیمارستان در سال گذشته نیز فرایند مناسبی بوده است و شاید برای اولین بار در بیست سال گذشته احتیاج ما به سازمان کمتر از سال گذشته شده است.

در سال 97 مجموعا 32 میلیارد تومان توسط سازمان برای بیمارستان در نظر گرفته شد. برا این اساس با توجه به افزایش 25 درصدی حقوق ها، برای سال 98 براورد ما ر قمی در حدو 40 میلیارد تومان بود. اما خوشبختانه 13.5 میلیارد تومان درآمدزایی و 4 میلیارد هم یاری های بیرونی، نزدیک به 18 میلیاردتومان در سال گذشته پس انداز داشتیم. امیدواریم اکنون یاری سازمان را در مسائل اولویت دارتری داشته باشیم. چنان که با یاری سازمان بهترین دستگاه اکو خریداری شده و اقدام لازم برای بازسازی سیستم سی تی آنژیو اجرا شده است. دستگاه های آندوسکوپی ما هم جزو بهترین دستگاه ها است. رایزنی های لازم هم برای ارتقای دستگاه ماموگرافی اجرا شده است. در مورد دستگاه سنگ شکن هم باید نگرش درست تری داشته باشیم. چرا که این دستگاه با توجه به تعداد مراجعات کارآیی چندانی برای ما نخواهد داشت.

فرایند نزولی مبتلایان کرونا

ناد علی نژاد در مورد شرایط کرونا در کیش گفت: درخصوص آمار بیمارستان در کرونا فرایند آماری خوب است و بستری ها کاهش یافته و در حال حاضر یک بیمار در بخش تنفسی داریم و فعلا زرد هستیم.

به همت کادر بیمارستان اپلیکیشنی در حال آماده سازی است که آمار 14 روز گذشته بستری ها و بستری های روزانه را به ما اعلام می نماید.

وی اضافه نمود: واکسن کرونا برای اینکه عملی گردد دو سال حداقل زمان می برد که با توجه به شرایط پیش آمده برخی کشورها با سرعت آن را فراوری کردند و ما بعد از تایید وزارتخانه برای تهیه آن برنامه ریزی خواهیم کرد. باید اشاره کنم که بیمارستان جزیره در اوایل شیوع کرونا با یاری خیرین و سرمایه گذاران قبل از این که مسئله ای در بستری داشته باشد بالغ بر 2 میلیارد تومان دارو از آلمان تهیه کرد و رایگان به افراد ارایه شد که خود این امر در پیشگیری اولیه بسیار موثر بود.

از استاندارد جهانی برخورداریم

نادعلی نژاد بیمارستان کیش را متناسب با استانداردهای جهانی دانست و اضافه نمود: بر اساس استاندارد جهانی ما حداکثر احتیاجمند یک متخصص داخلی، یک متخصص زنان، یک متخصص اطفال، یک جراح و یک متخصص بیهوشی و پزشکان عمومی هستیم که در حال حاضر حائز این شرایط هستیم.

در زمینه تخصص چشم پزشکی ما سعی می کنیم آن را هم داشته باشیم. همچنین متخصص گوش و حلق و بینی که از اساتید دانشگاه است جزو تیم پزشکی بیمارستان است. همچنین سه متخصص زنان و یک فوق تخصص زنان که دوره ای خدمات می دهند. ما در این امر قدم به قدم جلو رفته و پیروز بوده ایم که این امر حاصل کوشش و زحمت همه مدیران است و سعی کردیم خدمات شایسته ای به مردم ارائه کنیم.

در بحث جذب نیرو ما سال گذشته تعدادی نیروگرفتیم و سال جاری نیز برنامه ریزی می کنیم که در چند ماه آینده برآورد نیرو بر اساس احتیاج داشته باشیم. در این زمینه سازمان همکاری لازم را خواهد داشت و اولویت فقط با ساکنین است و اجازه جذب از بیرون داده نخواهد شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 11863

به "خبرنگاران آماده سازی مرکز بینالمللی گردشگری سلامت خلیج فارس در کیش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آماده سازی مرکز بینالمللی گردشگری سلامت خلیج فارس در کیش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید