جشنواره گلیم بافان در آستارا برگزار گردید

به گزارش چاپار بلاگ، سومین جشنواره گلیم بافان آستارا با معرفی تولیدات و محصولات آن ها و با استقبال مردم و مسئولان در این شهرستان برگزار گردید.

جشنواره گلیم بافان در آستارا برگزار گردید

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان، پردل امیری نژاد رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آستارا عصر یکشنبه 20 بهمن ماه 98 در جشنواره گلیم در مجتمع پذیرایی اسرای روستای عنبران این شهرستان گفت: هنرمندان گلیم باف با بهره گیری از ذوق و استعداد و بدون نقشه و طرح قبلی، بهترین آثار را خلق می نمایند و نام دل بافته های هنرمندان به این جشنواره گذاشته شده است.

امیری نژاد اضافه کرد: پیش تر دو جشنواره گلیم در آستارا برگزار شده است و صنایع دستی در کشورهای مختلف سودآوری بالا دارد و توسعه آن، علاوه بر برطرف معضل بی کاری پیشینه تاریخی و فرهنگی هر منطقه را مطرح می نماید.

ماهانه 2500 مترمربع گلیم توسط 600 هنرمند گلیم باف در روستای عنبران آستارا فراوری می گردد و در امسال به 12 هنرمند صنایع دستی این شهرستان تسهیلات ارزان قیمت پرداخت شده است.

اجرای موسیقی محلی، برپایی غرفه های گلیم، حضور بانوان با لباس های محلی و تجلیل از 20 هنرمند گلیم باف آستارا از بخش های جذاب این جشنواره بود.

شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده است و 1000 هنرمند صنایع دستی در رشته های مختلف در آن فعالیت می نمایند.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 2193

به "جشنواره گلیم بافان در آستارا برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره گلیم بافان در آستارا برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید