جانز هاپکینز: مبتلایان جهانی کرونا از 240 میلیون نفر عبور کرد

به گزارش چاپار بلاگ، بر اساس آمار دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا، تعداد مبتلایان کرونا در دنیا از 240 میلیون نفر عبور کرد.

جانز هاپکینز: مبتلایان جهانی کرونا از 240 میلیون نفر عبور کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، طبق آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، تعداد مبتلایان به کرونا در سرتاسر دنیا از 240 میلیون و 600 هزار نفر فراتر رفت.

بعلاوه قربانیان ویروس کرونا در سرتاسر دنیا هم به بیش از 4 میلیون و 897 هزار نفر رسیده است.

آمریکا همچنان در صدر تعداد مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا قرار گرفته است. مبتلایان به کرونا در آمریکا به حدود 45 میلیون نفر رسیده و قربانیان این ویروس در آمریکا هم از 720 هزار نفر عبور نموده است.

بر اساس داده های دانشگاه جانز هاپکینز، آمریکایی های بیشتری در 9 ماه اول ریاست جمهوری جو بایدن بر اثر کووید-19 جان خود را از دست داده اند تا 9 ماه اول همه گیری تحت ریاست جمهوری دونالد ترامپ.

علیرغم واکسیناسیون و وعده بایدن مبنی بر مدیریت بهتر همه گیری کرونا نسبت به سلف خود پس از روی کار آمدن در 20 ژانویه، مرکز تحقیقات کرونای دانشگاه جانز هاپکینز گزارش داد که تا بعد از ظهر چهارشنبه، در سال میلادی جاری 353 هزار آمریکایی جان خود را از دست داده اند که بیشتر از 352 هزار نفری است که از مارس 2020 هنگام آغاز همه گیری تا دسامبر همین سال که برای اولین بار سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز واکسن را صادر کرد، جان باخته اند.

بعلاوه گزارش آموزشگاه متخصصین اطفال آمریکا (APP) حاکی از آن است که از زمان همه گیری کرونا در ایالات متحده تا به امروز، دست کم پنج میلیون و 900 هزار کودک در سراسر آمریکا به ویروس کرونا آلوده شده اند و 520 کودک هم جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس ناشناخته از دست دادند.

بعلاوه ایالات جنوبی آمریکا به علت پایین بودن اندازه واکسیناسیون و لغو کامل تمامی محدودیت های کرونایی، جزء منطقه ها جغرافیایی در آمریکا محسوب می گردد که بیشترین آمار مبتلایان و فوتی های مرتبط با کرونا در میان بچه ها را به خود تخصیص داده است.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 آبان 1400 بروزرسانی: 14 آبان 1400 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 19825

به "جانز هاپکینز: مبتلایان جهانی کرونا از 240 میلیون نفر عبور کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جانز هاپکینز: مبتلایان جهانی کرونا از 240 میلیون نفر عبور کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید