ثبت ایستگاه راه آهن و ماشین سازی اراک در فهرست میراث صنعتی کشور

به گزارش چاپار بلاگ، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: در نخستین همایش ملی ثبت میراث صنعتی کشور که در ماهشهر برگزار گردید، شرکت ماشین سازی و ایستگاه راه آهن اراک در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

ثبت ایستگاه راه آهن و ماشین سازی اراک در فهرست میراث صنعتی کشور

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، محسن کریمی امروز دوشنبه 18 آذر 98 با اعلام این خبر اضافه نمود: در این همایش که در بندر ماهشهر استان خوزستان برگزار گشت، شش اثر میراث صنعتی استان مرکزی مورد آنالیز نهاده شد.

او اضافه نمود: چهار اثر منابع آب، ایستگاه راه آهن اراک و شازند، پل راه آهن انانگرد آشتیان و کوره آجر پزی سوسن آباد اراک واجد ارزش تاریخی و فرهنگی شناخته شدند اما در فهرست میراث صنعتی ثبت نشدند.

کریمی در ادامه گفت: از مجموع این آثار دو اثر شرکت ماشین سازی اراک و ایستگاه راه آهن اراک در فهرست میراث ملی صنعتی به ثبت رسید.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی در ادامه گفت:شرکت ماشین سازی اراک 143 هکتار وسعت دارد که از ساختمان ها و کارگا ه های متعدد تشکیل شده و در زمره صنایع مادر ایران محسوب می گردد و در دهه 1340 ساخته شده است.

او گفت: ایستگاه راه آهن هم زمان با بهره برداری بخشی از خط آهن سراسری در سال 1317 به بهره برداری رسیده است و مجموعه ای از ساختمان ایستگاه، مجتمع های مسکونی و انبار و سایر تاسیسات مربوط به صنعت ریلی است و ساختمان ایستگاه از یک ایوان ورودی و سالن انتظار تشکیل شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 1485

به "ثبت ایستگاه راه آهن و ماشین سازی اراک در فهرست میراث صنعتی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت ایستگاه راه آهن و ماشین سازی اراک در فهرست میراث صنعتی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید