کوشش سیا در فضای مجازی برای سفیدشویی کارنامه اش از شکنجه و کودتا

به گزارش چاپار بلاگ، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا تلاشی را در فضای مجازی برای سفیدشویی کارنامه اش در زمینه شکنجه، راه اندازی کودتاها و اجرای عملیات های مخفیانه شروع نموده است.

کوشش سیا در فضای مجازی برای سفیدشویی کارنامه اش از شکنجه و کودتا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک رسانه آمریکایی در گزارشی، کوشش های سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در فضای مجازی برای ایجاد وجهه ای بهتر از این سازمان در افکار عمومی را غیرمخفیانه ترین عملیات این سازمان دانسته است.

پایگاه پولیتیکو نوشته یکی از دفاتر مقر مرکزی سیا در شهر لانگلی محل کار گروهی متشکل از حدود 12 نفر است که احتمالاً سرگرم پیشبرد علنی ترین مأموریت سیا هستند: مورد پسند کردن این سازمان در فضای مجازی نزد شهروندان آمریکایی.

پولیتیکو نوشته اصلی ترین سازمان اطلاعاتی آمریکا از سال 2014 که به فیسبوک و توییتر پیوست با روالی کند حضورش در شبکه های اجتماعی را افزایش داده و یکی از جنجالی ترین، خلاق ترین و عجیب ترین عملیات های تبلیغاتی دولت فدرال را ایجاد نموده است.

پولیتیکو می گوید هدف سیا از این حضور نشان دادن روی نرم تر این سازمان به مردم است. کاندیس برایانت، رئیس 37 ساله بخش فضای مجازی سیا در گفت وگویی با پولیتیکو گفت: آدم هایی هستند که نمی فهمند ما روی نرم تری هم داریم بنابراین مخاطب ما کل مردم آمریکا است.

پولیتیکو در ادامه به بعضی از واکنش ها به اقدام سیا اشاره نموده و نوشته گروهی از لیبرال ها گفته اند این اقدام سیا در راستای کوشش این سازمان برای ارائه چهره ای سفیدشویی شده از کارنامه سیا است. عده ای هم گفته اند که این راهبرد سیا در فضای مجازی موجب ارائه تصویر سازمانی ضعیف از آن شده است.

سارا لیچرمن، یکی از سخنگویان سیا گفت: یکی از دلایلی که ما در فضای مجازی حضور داریم این است که اگر ما درباره خودمان صحبت نکنیم دیگران درباره ما صحبت خواهند کرد و خلأ ایجاد خواهد شد. بنابراین ضروری است ما هم بیاییم و روایت خودمان را بگوییم.

پولیتیکو نوشته در مطالبی که سیا در فضای مجازی آنها را هم رسانی می نماید اشاره ای به سوابق این سازمان در زمینه شکنجه به وسیله غرق مصنوعی، حملات پهپادی، شکست های اطلاعاتی در زمینه سلاح های کشتار جمعی، کودتاهای ناکام و کودتاهای پیروز اشاره ای نشده است.

در حال تکمیل...

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 شهریور 1400 بروزرسانی: 19 شهریور 1400 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 18435

به "کوشش سیا در فضای مجازی برای سفیدشویی کارنامه اش از شکنجه و کودتا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش سیا در فضای مجازی برای سفیدشویی کارنامه اش از شکنجه و کودتا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید