تور ایتالیا ارزان: تقدیر جشنواره جهانی فیلم های ورزشی میلان برای مستند ایرانی

به گزارش چاپار بلاگ، مستند بلند رویاهای خالکوبی شده به کارگردانی مهدی گنجی و تهیه کنندگی بهزاد توکلی در بخش فیلم های بلند فوتبالی، تقدیرنامه هیات داوران و مدال بلورین جشنواره فیلم های ورزشی میلان را دریافت کرد.

تور ایتالیا ارزان: تقدیر جشنواره جهانی فیلم های ورزشی میلان برای مستند ایرانی

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا ارزان از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش خبرنگاران، در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم های ورزشی میلان 2021 که شب گذشته برگزار گردید، سیدمجتبی علوی، دبیر جشنواره بین المللی فیلم های ورزشی ایران تقدیرنامه هیات داوران و مدال بلورین جشنواره برای مستند رویاهای خالکوبی شده را از فرانکو اسکانی، رئیس فدراسیون جهانی فیلم و تلویزیون ورزشی دریافت کرد.

در آیین پایانی این رویداد که با پیغام توماس باخ، رییس کمیته بین المللی المپیک برگزار گردید، چهره های فرهنگی و ورزشی از جمله شهردار میلان، مدیران باشگاه های آث میلان و اینترمیلان، رئال مادرید و دیگر چهره های فرهنگی ایتالیا حضور داشتند.

دبیر جشنواره بین المللی فیلم های ورزشی ایران در حاشیه برگزاری آیین پایانی این رویداد گفت: جشنواره ایران به عنوان یکی از 16 پایگاه جهانی و میزبان 28 کشور آسیایی و منطقه برای ورود به جشنواره جهانی میلان مورد توجه فیلمسازان و سینماگران این کشورها است و ضرورت دارد مسئولان متولی به این جشنواره که هر ساله آثار منتخب و فاخر خود را برای حضور در جشنواره میلان معرفی می نماید توجه بیشتری نشان دهند.

علوی با بیان اینکه هر سال در جشنواره جهانی میلان آثار ایرانی صاحب حداقل یک جایزه می شوند، اظهار کرد: مسئولان فرهنگی به خصوص معاونت فرهنگی وزارت ورزش و جوانان تا به امروز توجهی به جشنواره ایران مهم نشان نداده اند، در حالیکه در سال های اخیر فرهنگ ایرانی با حضور فیلم های منتخب در جشنواره جهانی میلان به نمایش نمایندگان بیش از 120 کشور درآمده است و بر اساس همین افتخارات فدراسیون جهانی فیلم و تلویزیون ورزشی، جشنواره ایران را به عنوان پایگاه 16 گانه جهانی انتخاب نموده است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره بین المللی فیلم های ورزشی ایران در بخش خصوصی برگزار می گردد و نیازمند حداقل حمایت از سوی مسئولان هستیم، گفت: از مسئولان وزارت ورزش و جوانان به ویژه دکترسجادی، وزیر محترم که دارای چهره ای ورزشی و فرهنگی هستند و از جشنواره ایران شناخت خوبی دارند و بعلاوه معاونت فرهنگی این وزارتخانه درخواست توجه بیشتر و برگزاری نشست های مشترک برای تشریح مسائل و ارتقای جایگاه و کیفیت برگزاری این رویداد هستیم.

بعلاوه با حضور سیدمجتبی علوی، دبیر جشنواره بین المللی فیلم های ورزشی ایران در مجمع عمومی این جشنواره، دو کرسی ایران در دو کمیسیون تخصصی این جشنواره حفظ شد و عضویت سید مجتبی علوی در کمیسیون آموزش و ترویج ارزش های المپیک جشنواره جهانی میلان تمدید شد.

مستند بلند رویاهای خالکوبی شده که در این جشنواره مورد تقدیر نهاده شد، داستان چند نوجوان عاشق فوتبال از چهار گوشه ایران است که با هم رقابت می نمایند تا بتوانند برای آموزش فوتبال زیر نظر مربیان حرفه ای لالیگا به اسپانیا بروند.

رویاهای خالکوبی شده به تهیه نمایندگی بهزاد توکلی در چند شهر مختلف ایران و سه شهر اسپانیا تصویربرداری شده است که در بین آثار 120 کشور در جشنواره میلان مورد تقدیر نهاده شد.

جشنواره فیلم های ورزشی ایران، نماینده انحصاری فدراسیون جهانی فیلم و تلویزیون ورزشی (FICTS) است. مقر FICTS در میلان ایتالیا است که بیش از 120 کشور عضو این فدراسیون هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 20952

به "تور ایتالیا ارزان: تقدیر جشنواره جهانی فیلم های ورزشی میلان برای مستند ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ایتالیا ارزان: تقدیر جشنواره جهانی فیلم های ورزشی میلان برای مستند ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید