تخلیه و بارگیری کالا در بندر کیش به مرز 2میلیون تن رسید

به گزارش چاپار بلاگ، به گزارش خبرنگاران، به نقل از بنادر و دریانوردی هرمزگان، محمد جهانشاهی نسب ضمن اعلام این خبر گفت: از ابتدای امسال تا خاتمه دی ماه، در مجموع یک میلیون و 941 هزار و 703 تن انواع کالا در جزیره کیش تخلیه و بارگیری شد.

تخلیه و بارگیری کالا در بندر کیش به مرز 2میلیون تن رسید

وی اضافه کرد: از این میزان، یک میلیون و 694 هزار و 988 تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و 246 هزار و 715 تن به کالاهای نفتی اختصاص دارد.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش همچنین سهم عملیات مربوط به صادرات و واردات کالای غیرنفتی در این بندر را حدود 70 هزار تن بیان کرد.

جهانشاهی نسب همچنین ضمن اشاره به حجم عملیات کابوتاژ کالاهای غیرنفتی در این بندر، گفت: از ابتدای امسال تا به امروز، عملیات یک میلیون و 625 هزار تن در این زمینه اجرا شده است.

این مقام مسئول مجموع تردد شناورها به این بندر طی امسال را حدود 11هزار فروند عنوان و اعلام نمود: از ابتدای امسال تا به امروز، جابجایی 315 هزار و480 نفر مسافر از طریق بندرگاه کیش به انجام رسید.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی کیش با اشاره به ظرفیت های گردشگری دریایی در این جزیره گفت: علاوه بر بر فعالیت های مسافری، 226 هزار و 257 نفر گردشگر از طریق شناورهای تفریحی در آب های ساحلی این جزیره گشت دریایی داشته اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد 6 درصدی را در این زمینه شاهد هستیم.

ویبه حجم قابل توجه حمل ونقل خودروهای مسافران از طریق شناورهای لندینگ کرافت نیز اشاره نمود و گفت: طی 10 ماهه امسال، جابجایی 39 هزار و 858 دستگاه خودرو از طریق بندرگاه این جزیره به ثبت رسید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 2551

به "تخلیه و بارگیری کالا در بندر کیش به مرز 2میلیون تن رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخلیه و بارگیری کالا در بندر کیش به مرز 2میلیون تن رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید