تالاب پساب یزد ، طبیعتی ساخته دست انسان

به گزارش چاپار بلاگ، یزد را با کویرها و گرما و معماری بی نظیرش می شناسند. این زیباترین شهر خشتی دنیا، قدر آب را هم خوب بلد است. با خبرنگاران همراه باشید تا سری کوتاه به یک دریاچه مصنوعی اطراف یزد بزنیم. نشانه ای برای قیمت آب، در دل کویر. در قلب کویر یزد، دریاچه ای کوچک خودنمایی می نماید که این بار هنر دست انسان است. تالاب پساب یزد، از رها سازی آب های تصفیه خانه فاضلاب این شهر در کویر به وجود آمده است. وجود این تالاب، میان ماسه های روان کویر، صحنه ای زیبا ساخته است. طول تالاب 3 کیلومتر، عرض آن در بیشترین حالت 1 کیلومتر بوده و 1145 متر از سطح دریا ارتفاع دارد. پوشش گیاهی اطراف تالاب، دسته های بزرگ نی است.

تالاب پساب یزد ، طبیعتی ساخته دست انسان
تالاب پساب

تالاب یزد میان سرزمینی با فقر آب زیاد خودنمایی می نماید، و تبدیل به آبشخور حیات وحش کویر شده است. این تالاب، مقصدی موقت برای پرندگان مهاجر زمستانی هم هست. از آب تالاب، برای آبیاری کمربند سبز شهر یزد نیز استفاده می گردد. اجرای پیروز این کمربند می تواند مشکل گرد و غبار و هرز رفتن بارندگی کم این منطقه را تا حد حل نماید.

تالاب پساب یزد به تازگی تبدیل به یک مقصد گردشگری شده است. بسیاری از علاقمندان به کویر، برای شب مانی و لذت بردن از آسمان زیبای یزد به کنار این دریاچه می آیند. هرچند برای رسیدن به دریاچه بهتر است از ماشین های صحرانوردی و آفرود بهره ببرید.

برترین زمان و لوازم سفر به تالاب پساب یزد

برای سفر به یزد، تماشا این تالاب و کویر نوردی اطراف آن، بهتر است از اواخر آبان تا روزهای اول بهار را انتخاب کنید. هرچند یزد در بهار هم گرم است، اما به لطف آب، اطراف تالاب خنک تر است. به همین دلیل این تالاب می تواند انتخاب مقصدتان را راحت تر کند.

عینک آفتابی، آب، کرم ضدآفتاب، زیر انداز، سایبان و صندل برای راه رفتن در ماسه های کویر از وسایل لازم است. یک دست لباس اضافی برای غلت خوردن میان ماسه و آب را از قلم نیاندازید. اگر قرار است شب را کنار تالاب بمانید، پتوی مسافرتی و چادر مناسب و غذای کافی را حتما در وسایل سفرتان لحاظ کنید.

آیا شما به تالاب پساب یزد رفته اید یا سوالی در خصوص آن دارید؟ خواندن ایده ها و سوالات شما، همسفری را برای ما شیرین تر می نماید.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور
انتشار: 12 مرداد 1401 بروزرسانی: 12 مرداد 1401 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 27861

به "تالاب پساب یزد ، طبیعتی ساخته دست انسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تالاب پساب یزد ، طبیعتی ساخته دست انسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید