بهترین نرم افزار حسابداری چیست؟

به گزارش چاپار بلاگ، این روزها نرم افزارهای حسابداری زیادی در بازار ایران وجود دارد که هر کدام نقاط قوت و ضعف هایی دارند که تعداد آن ها هم کم نمی باشد؛ جوری که هر شرکتی با کمترین امکانات و دانش اقدام به ساخت و عرضه نرم افزار حسابداری در بازار زده است.

بهترین نرم افزار حسابداری چیست؟

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام ایلیا حساب، بعضی از نرم افزارها حسابداری بدون در نظر دریافت تفاوت سیستم اقتصادی و حسابداری کشور از نسخه های خارجی الگوبرداری نموده اند و بعضی دیگر از شرکت های داخلی تقلید و فقط هدف فروش داشته اند و پس از برند شدن نامشان هیچ اقدامی نسبت به به روزرسانی و برطرف عیوب نرم افزار حسابداری خود نمی نمایند که همه عوامل ذکرشده باعث سردرگمی خریداران نرم افزار حسابداری می گردد.

نقاط قوت و ضعف یک نرم افزار حسابداری چیست؟

اگر بخواهیم نقاط قوت و ضعف نرم افزارهای حسابداری را بشکافیم مطمئناً به اندازه یک کتاب نکته وجود دارد که ما در این مطلب قصد آنالیز سطحی آن را داریم.

در مورد ویژگی های خوب یک نرم افزار حسابداری عوامل زیادی بستگی دارد که می توان به پشتیبانی و همواره در دسترس بودن تیم پشتیبانی نرم افزار حسابداری اشاره نمود؛ در واقع باید نرم افزاری خریداری کرد که در صورت مشکل به صورت 24 ساعته بتوان با تیم پشتیبانی آن ارتباط برقرار کرد.

مورد دیگری که در نرم افزار حسابداری خیلی حائز اهمیت است، قدرت سرعت و پردازش نرم افزار حسابداری هست؛ د درواقع اگر از بالا به این ویژگی نگاهی بیاندازیم متوجه می شویم نرم افزار سریع (چه لحاظ پردازش اطلاعت و چه ازلحاظ سرعت کار کاربر) در مدت زمان یکی دوساله با توجه به تسریع بخشیدن در زمان عملیات حسابدار، هزینه خود را درمی آورد.

ویژگی دیگر نرم افزار حسابداری که خیلی اهمیت دارد، پله پله بودن یا به اصطلاح چند سطحی بودن کدینگ نرم افزار حسابداری هست درواقع درختواره خوب نرم افزار امکان طبقه بندی مناسب حساب ها را به حسابدار می دهد.

مورد بعدی که می توان به آن اشاره نمود قابلیت ورود و خروج اطلاعات در نرم افزار هست که در از بین بردن خطاهای انسانی تأثیر بسیاری دارد اما متأسفانه بعضی از شرکت ها از قرار دادن چنین امکانات اولیه و ضروری معذور هستند.

ظاهر و زیبایی همواره جزء موارد مهم در نرم افزار حسابداری بوده است. ظاهر بد نرم افزار باعث کسل شدن فضای کار اقتصادی هست که ضریب خطا را بالا می برد که ازاین رو پیشنهاد می گردد این مورد به ظاهر ساده را جدی بگیرید.

مورد بعدی که خیلی مهم هست و تأثیر مستقیم در قیمت نرم افزار حسابداری دارد سایر سیستم های نرم افزار حسابداری هست، در واقع منظور از سایر سیستم یعنی نگاه تخصصی به عملیات حسابداری هست که از پرطرفدارترین سایر سیستم ها می توان به سیستم انبار، سیستم حقوق و دستمزد، سیستم خزانه داری و دریافت و پرداخت، سیستم فراوری یا بهای تمام شده، سیستم فروش، سیستم پیمانکاری، سیستم ارزی و …. اشاره نمود.

چه نرم افزار حسابداری را خریداری کنیم؟

اگر قصد خرید یک نرم افزار حسابداری را دارید پیشنهاد می گردد فقط به قیمت و نام نرم افزار توجه نکنید و حتماً با یک شرکت مشاوره نرم افزار حسابداری صحبت کنید و با در اختیار قرار دادن اطلاعات شرایط، احتیاج و بودجه تان مشاوره خوب و کامل در مورد خرید نرم افزار حسابداری دریافت کنید.

جمع بندی:

متأسفانه این روزها وقتی قصد خرید نرم افزار حسابداری را می کنید و به شرکت های فراورینماینده نرم افزار حسابداری تماس می گیرید و از نرم افزار حسابداری شان سوال می کنید اغلب آن ها به نقاط ضعف نرم افزار خود اشاره نمی نمایند که ما را یاد ضرب المثل معروف هیچ کس نمیگه ماست من ترشه! میاندازند؛ و همچنین با توجه به اینکه اطلاعات دقیقی از احتیاج خود ندارید یعنی دقیقاً نمی دانید چه نرم افزاری ضروری است که بتوان با آن گزارشات مورد نظر شما را تهیه کرد. به همین خاطر پیشنهاد می گردد حتماً با یک کارشناس خبره در شرکت حسابداری در این خصوص تماس بگیرید و از کم و کیف نرم افزار سوال نمایید و یک مشاوره بی طرفانه دریافت کنید و همچنین حتماً یک جلسه مشاهده دمو هماهنگ و از نزدیک نرم افزار را مشاهده کنید.

منبع جمع آوری اطلاعات: ایلیا حساب

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 714

به "بهترین نرم افزار حسابداری چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین نرم افزار حسابداری چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید