بهار بود و زمستان

به گزارش چاپار بلاگ، به گزارش خبرنگار خبرنگاران (ایبنا)، مجموعه آن، مان، نباران مجموعه هفت جلدی و دارای نمایشنامه کوتاه آهنگی است؛ این مجموعه با مضامین اخلاقی و تربیتی برای گروه سنی الف سروده شده است. نگارش هر یک از این کتاب ها را یکی از نویسندگان یا شاعران خوب کشور برعهده گرفته اند.

بهار بود و زمستان

عنوان این هفت جلد عبارتند از: جلد اول (یک بابا و یک مامان)، جلد دوم (یک مسواک و یک دندان)، جلد سوم (یک اخمو و یک خندان)، جلد چهارم (بهار بود و زمستان)، جلد پنجم (قصه گرگ و چوپان)، جلد ششم (قصه باغ و باغبان) و جلد هفتم (قصه ابر و باران).

لازم به ذکر است، هرکدام از نمایشنامه ها با حداکثر سه شخصیت و بازیگر اجرا می شوند. برای اجرای این نمایش ها به امکانات خاصی احتیاج نیست و بچه ها 4 تا 7 سال می توانند آنها را اجرا نمایند.

مضامین این نمایشنامه ها اخلاقی و تربیتی است و بچه ها در محیط مهدهای کودک و خانه می توانند به اتفاق هم بازی های خود آنها را اجرا نموده و ضمن سرگرم شدن آموزه های تربیتی و اخلاقی را نیز یاد بگیرند. هدف از نوشتن مجموعه حاضر این است که بچه ها سر مسائل کم اهمیت بگو مگو و دعوا ننمایند و خودشان را برتر و مثبت تر از دیگران ندانند.

همان طور که پیش تر هم گفتیم، جلد چهارم این مجموعه به نام بهار بود و زمستان است؛ نگارش این کتاب بر عهده شاعر خوب کشورمان، مصطفی رحماندوست بوده است. این کتاب درباره جدال بین بهار و زمستان است. هر کدام از این دو فصل به خود مغرور می شوند و نسبت به دیگری احساس رجحان دارند؛ اما عید می آید و به هر دو آنها شرح می دهد که بودن هر دوی شما لازم است و کسی بر دیگری رجحان ندارد؛ بلکه هر دوی شما در کنار هم می توانید هستی و حیات را به گردش دربیاورید.

قسمتی از متن کتاب

عیدم و از راه می رسم

قَه قَه و قاه قاه می رسم

برف ها رو من آب می کنم

زمین رو سیراب می کنم

انتشارات مهرک (سوره مهر کودک و نوجوان) کتاب بهار بود و زمستان نوشته مصطفی رحماندوست با شمارگان 2هزار و 500 نسخه در 11 صفحه را منتشر نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 29 اسفند 1401 بروزرسانی: 29 اسفند 1401 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 33267

به "بهار بود و زمستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهار بود و زمستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید