بذرپاش: هواپیما های تازه در راه است، واگذاری فرودگاه ها به بخش خصوصی

به گزارش چاپار بلاگ، وزیر راه و شهرساز گفت: توسعه ناوگان هوایی در دستور کار واقع شده است و تا روز های آینده هواپیما های جدیدی به ناوگان هوایی کشور می پیوندد.

بذرپاش: هواپیما های تازه در راه است، واگذاری فرودگاه ها به بخش خصوصی

به گزارش تسنیم، مهرداد بذرپاش در جمع مدیران استان مازندران بیان داشت: در سال های گذشته شاهد فراوری حداقلی مسکن بودیم که همین مسئله موجب شد تا قیمت ها افزایش یابد.

وی با بیان اینکه تا انتها سال تعداد متقاضیانی که زمین دریافت می نمایند به 400 هزار متقاضی در سراسر کشور خواهد رسید، اظهارداشت: با ارائه بسته 19 گانه در مورد بافت فرسوده شاهد رشد صدور پروانه در این زمینه هستیم.

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: در بعضی شهر های مازندران به دلیل نزدیکی جنگل و دریا با مشکل تامین زمین جهت ساخت مسکن روبرو هستیم که کوشش داریم تا با برنامه ریزی دقیق تر آن را رفع کنیم.

بذرپاش توضیح داد: از آنجا که زمین های کشاورزی درجه یک و دو مازندران قابل ساخت مسکن نیست بنابراین توسعه ساخت و ساز در بعضی منطقه ها به کندی صورت می گیرد.

وی بیان نمود: در حوزه مسکن قیمت سازی های کاذبی از سوی بعضی از مشاوران املاک صورت گرفت که موجب متضرر شدن شهروندان می گردد.

به گفته وزیر راه و شهرسازی شناسایی و عرضه خانه های خالی و مالیات بر معاملات مکرر و افزایش عرصه می تواند در کنترل قیمت مسکن موثر باشد.

وی اضافه کرد: در روز های گذشته گشت های تعزیرات با دفاتر مشاوران املاک متخلف برخورد کردند که این روند در سراسر کشور ادامه خواهد یافت.

بذرپاش توضیح داد: توسعه ناوگان هوایی نیز در دستور کار واقع شده است و تا روز های آینده هواپیما های جدیدی به ناوگان هوایی کشور می پیوندد.

وی یادآورشد: تکمیل کریدور های شمال و جنوب نیز در دستور کار واقع شده است، تا برای کشور فراوری ثروت نماید.

آمادگی وزارت راه و شهرسازی برای واگذاری فرودگاه ها به بخش خصوصی

وزیر راه و شهرسازی بعلاوه با اعلام صدور مجوز مرز هوایی فرودگاه رامسر، از آمادگی این وزارتخانه برای واگذاری فرودگاه ها به بخشی خصوصی صلاحیت دار اطلاع داد.

بذرپاش بیان داشت: در هر نقطه فرودگاهی که احتیاج به توسعه زیرساخت ها داشته باشد این جزو سیاست ها و برنامه های دولت است که برای توسعه آن اقدام کند و به عنوان نمونه همین امروز فرودگاه گناباد که سال ها غیر فعال شده بود با توسعه زیرساخت های آن فعالیت خود را از سرگرفت.

وی توضیح داد: فرودگاه هایی که قابلیت مالی و واگذاری دارند می تواند در اختیار بخش خصوصی صلاحیت دار برای بهره برداری از ظرفیت های ایجاد شده قرار گیرند.

بذرپاش بیان داشت: کوشش می کنیم که دولت از تصدی گری خارج گردد و تصدی گری به وسیله مجموعه های خصوصی صلاحیت دار انجام گردد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه درباره آخرین شرایط آزاد راه ساحلی چالوس - رامسر هم گفت: با توجه به گردشگرپذیری و ورود چشمگیر مسافران و گردشگران اجرای این طرح جزو احتیاج های ضروری این منطقه است چرا که به دلیل تردد زیاد شاهد گره های کور ترافیکی در این منطقه هستیم.

ایجاد چهار شهرک مسکونی 222 هکتاری در مازندران تصویب می گردد

وزیر راه و شهرسازی بعلاوه در بازدید از پروژه نهضت ملی مسکن رامسر با درخواست واگذاری زمین های دولتی و نهاد های عمومی و دستگاه های اجرایی برای ساخت مسکن از تصویب ایجاد چهار شهرک مسکونی 222 هکتاری به زودی در مازندران اطلاع داد.

بذرپاش گفت: در استان مازندران برای تامین زمین با مشکل روبرو بودیم، اما تا الان با همت و پیگیری همکاران 130 هکتار زمین تامین شده و چهار شهرک مسکونی در حدود 222 هکتار هستند در آستانه تصویب مراحل در شورای عالی شهرسازی است که هفته آینده اعلام خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در این همین ارتباط نیز حدود 10 هزار واحد مسکونی تخصیص پیدا نموده که بیش از 22 هزار نفر متقاضی هم واجد شرایط تشخیص داده شد.

بذرپاش یادآور شد: با برنامه ریزی های صورت گرفته در چند ماه اخیر، ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن در کشور سرعت بیشتر گرفته و اگر بتوانیم کمبود زمین این بخش را جبران کنیم به طور قطع سرعت پروژه ها قابل قبول خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی امروز به منظور شرکت در یادواره شهدای شیرود و سالگرد خلبان شهید شیرودی و بازدید از چند طرح حوزه مسکن و راه سازی مازندران وارد شهرستان رامسر شد.

منبع: فرارو
انتشار: 6 خرداد 1402 بروزرسانی: 6 خرداد 1402 گردآورنده: chaparblog.ir شناسه مطلب: 34433

به "بذرپاش: هواپیما های تازه در راه است، واگذاری فرودگاه ها به بخش خصوصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بذرپاش: هواپیما های تازه در راه است، واگذاری فرودگاه ها به بخش خصوصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید